2021-09-21, 22:02
Avslutad
Fasen så grått och kallt det har varit sen mitten av förra veckan. Nu ser det ut som det lättar något dock.
Citera
2021-09-22, 21:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Fasen så grått och kallt det har varit sen mitten av förra veckan. Nu ser det ut som det lättar något dock.

Har ju inte ens varit nattfrost ännu, jo en natt men jag hoppas slippa klippa gräs snart. Riktig busväder på gång i norr nu. Hoppas på fler klara kalla fina nätter nästa vecka, saknar stjärnhimlen.
Citera
2021-09-23, 18:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Har ju inte ens varit nattfrost ännu, jo en natt men jag hoppas slippa klippa gräs snart. Riktig busväder på gång i norr nu. Hoppas på fler klara kalla fina nätter nästa vecka, saknar stjärnhimlen.

Klart väder är ju alltid trevligt. Här har det legat ett grått täcke mer eller mindre konstant i en vecka nu.

Grått, kallt och fuktigt. Avskyr det, men det är väl bara att vänja sig, det är ju höst.

Helgen ser lovande ut, men sen blir det skit igen.
Senast redigerad av Pecka- 2021-09-23 kl. 18:35.
Citera
2021-09-23, 19:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Klart väder är ju alltid trevligt. Här har det legat ett grått täcke mer eller mindre konstant i en vecka nu.

Grått, kallt och fuktigt. Avskyr det, men det är väl bara att vänja sig, det är ju höst.

Helgen ser lovande ut, men sen blir det skit igen.

Verkar bli några fina dagar till helgen iaf, kanske sista fina dagarna i höst och 15 grader på Lördag.
Det verkar bli regn till nästa vecka igen.
Men det verkar inte vara några kalla nätter på gång, tror det var kallare nätter i Augusti till och med. Hatar verkligen gråa och trista höstar. Hösten är en lång längtan till vintern.
Citera
2021-09-25, 22:01
Avslutad
18 grader i Uppsala idag.Såg en snubbe me shorts. Lite varmt när man snart går in i oktober tycker jag.
Citera
2021-09-26, 08:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
18 grader i Uppsala idag.Såg en snubbe me shorts. Lite varmt när man snart går in i oktober tycker jag.

Ja brittsommaren verkar helt klart vara här, varmare än Augusti nu, iaf varmare än September.
Ingen kyla i sikte på minst 14 dagar framåt.
Faktum är att det här tycks ha varit sista "kalla" natten på ett bra tag, det nosade på noll inatt.
Dock ser det ut att kunna bli en regnig vecka till veckan men det gör också att vi kommer få "sommartemperaturer" igen.
Citera
2021-09-28, 17:49
Medlem
448s avatar
Var inte så säker , Cohen har en ny blogg

https://www.aer.com/science-research/climate-weather/arctic-oscillation/

Kartorna är T2M anomaly är varmare eller kallare vid marken

PCP anomaly är nederbörd

SNOD , snödjup plus/minus

Dom första kartorna handlar om sommarens vädermodeller mot hur det blev
Citera
2021-10-02, 01:28
Medlem
Enligt SVT och Nitzan Cohens långtidsprognos ser det ut att bli ostadigt och blött väder hela oktober.
https://www.svt.se/vader/manadsoversikt-oktober-2021
Citera
2021-10-02, 19:58
Medlem
Alla hav som omger skandinavien är varmare än normalt. Det kanske betyder att vi får en sen vinter. som föra året då var haven också varmare än normalt.

https://www.coralreefwatch.noaa.gov/data_current/5km/v3.1_op/daily/png/ct5km_ssta_v3.1_global_current.png

Jag menar att om det blåser från något håll så kommer väl ändå värmen från haven till Sverige.
Citera
2021-10-02, 20:08
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orwald
Enligt SVT och Nitzan Cohens långtidsprognos ser det ut att bli ostadigt och blött väder hela oktober.
https://www.svt.se/vader/manadsoversikt-oktober-2021

Ovan (min länk) nämnda Cohen har inget med han (Nitzan)o göra men han skuggar hans prognoser då han är i tjafsar i hans twitter 🤣
Citera
2021-10-03, 13:57
Avslutad
Väldigt mild höst än så länge, ser ut att bestå hela nästa vecka iaf, inga minusgrader i sikte. Vintern får gärna komma i mitten på November annars blir det jävligt mörkt snart. Tycker löven har fallit väldigt tidigt i år, men det beror nog på torkan i somras och en kall September. Oktober/November hade jag gärna flytt Sverige, helt klart den tråkigaste årstiden vädermässigt. Förstår inte hur det kan finnas någon som vill ha det så hela vintern utan snö.
Citera
2021-10-03, 15:51
Avslutad
Frånsett förra helgen har det legat som ett grått lock här i över två veckor och det har regnat i princip varje dag. Vad är orsakerna till detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in