2022-05-27, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iamtheone123
Det har redan börjat. Idag är dag 5 utav 11 rättegångsdagar.

Någon som har insikt i hur det går?
Citera
2022-05-27, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellegrini45
Någon som har insikt i hur det går?
Jag tror rättegången är igång , förmodligen är den slut i juni
Citera
2022-05-28, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Afrikapower
Jag tror rättegången är igång , förmodligen är den slut i juni

Jag tror inte dom blir dömda mer än för vapnen och deras färd. Jag tycker bevisen va riktigt dåliga. Det är uppenbart att allt kommer ifrån Kuten, sen har man aktiverat poliser att hålla ögonen på dessa. Första stoppförsöket försökte polisen göra vid Ribevägen i förevändningen att det va ”nära” Bunkeflo.
Senast redigerad av Rytve 2022-05-28 kl. 01:07.
Citera
2022-05-28, 01:12
Medlem
Står det i tråden vad det var för vapen?
Citera
2022-05-28, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freeandfreaky
Står det i tråden vad det var för vapen?

En pistol, minns inte modell, men dom kasta den ut bilen på Utsiktsvägen.
Citera
2022-05-28, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rytve
Jag tror inte dom blir dömda mer än för vapnen och deras färd. Jag tycker bevisen va riktigt dåliga. Det är uppenbart att allt kommer ifrån Kuten, sen har man aktiverat poliser att hålla ögonen på dessa. Första stoppförsöket försökte polisen göra vid Ribevägen i förevändningen att det va ”nära” Bunkeflo.

De blir dömda mellan 3-5 års fängelse 99%.
Citera
2022-06-23, 11:04
Medlem
diseuses avatar
Pressmeddelande från domstolen (Fyra döms och en frias i mål om bl.a. förberedelse till mord):
Citat:
Tingsrätten dömer tre personer till fängelse i fem år och fyra månader för bl.a. förberedelse till mord. En annan döms till fängelse i tre år och tio månader för stämpling till mord, och en femte frias helt.

På natten den 24 juli 2021 stoppades tre personer i en bil på Utsiktsvägen efter en biljakt genom centrala delar av Malmö. I bilen hittades bl.a. två balaklavor, handskar med tändsatspartiklar och två dunkar med bensin. En av personerna hade skyddsväst på sig, och en annan hade dubbla byxor. Kort efter stoppet hittade polisen två vapen i närheten.

Åklagaren väckte i slutet av april 2022 åtal mot personerna i bilen för bl.a. förberedelse till mord och grovt vapenbrott. Åklagaren åtalade även två andra personer, två påstådda ledargestalter i kriminella nätverk. En av dem åtalades för förberedelse till mord och grovt vapenbrott, medan den andra åtalades för förberedelse till mord eller, i andra hand, stämpling till mord.

Tingsrätten kommer fram till att åklagarens utredning är tillräcklig för att döma personerna i bilen för förberedelse till mord och grovt vapenbrott. Utredningen anses däremot inte vara tillräcklig för att döma de påstådda ledargestalterna för samma brott. En av dem frias därför helt. Den andra döms i stället för stämpling till mord, bestående i att han den 15 och 16 juli 2021 försökt förmå en av de tilltalade som senare påträffades i bilen att döda en eller flera personer.

Tingsrätten bestämmer som sagt påföljden till fängelse i fem år och fyra månader för de tre personer som stoppades i bilen den 24 juli 2021, och till fängelse i tre år och tio månader för den person som döms för stämpling till mord. Tingsrätten har vid bestämmandet av straffens längd beaktat att de tilltalade varit frihetsberövade med restriktioner under nästan ett år.
Malmö tingsrätt, mål: B 7729-21
Citera
2022-06-23, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Pressmeddelande från domstolen (Fyra döms och en frias i mål om bl.a. förberedelse till mord):

Nej asså fan !!! Marko som skulle få ett par skott i nacken
Citera
2022-06-23, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse

Så om-ar el Ali kom undan som anstiftare
Någon som vet vart han befinner sig den lilla råttan ?
Citera
2022-06-23, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bazzuka1
Så om-ar el Ali kom undan som anstiftare
Någon som vet vart han befinner sig den lilla råttan ?

Råttan har varit ute i snart 2veckor, han sågs sist i värnhem med sh@hinsa&Loco.

Han är nu med sh@hinsas grupp!
Citera
2022-06-23, 20:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Satukhara-malmo
Råttan har varit ute i snart 2veckor, han sågs sist i värnhem med sh@hinsa&Loco.

Såvitt jag vet, så släppte dem om@r el @li för att han ska samla lite information från sh@hin. Det går rykten om att dem ska göra nermin nummer 2 på sh@hin. Nikol@ och om@r. Det har tydligen läckt ut från en som umgås med nikol@. Det är ganska invecklat men så är det i malmö.
Citera
2022-06-23, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Satukhara-malmo

Sluta snacka skit, Loco med shahin? Vart fan har du fått det ifrån. Dem är fiender trots allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in