2021-07-23, 21:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av muilak
Ok men kan inte oxycontin hjälpa? Eller är det inte serotoninhöjande?

oxy hjälper inte , det är bara att försöka stå ut tills det släpper
Citera
2021-07-23, 22:07
Medlem
wfzs avatar
De bör gå över om du tar medicinen som du ska. Jag brukar få brainzaps när jag missar doser alternativt höjer eller sänker.
Citera
2021-07-23, 22:48
Medlem
Oxy har ingen effekt på serotonin nivån men det kan göra dig mindre obekväm i den här övergångsperioden, speciellt om ditt humör blivit rörigt och du är ångestfylld. Mitt bästa tips är att trappa ut SSRI i en långsammare takt, ibland kan man gå över till lättsammare SSRI i en övergångsperiod om den medicin man tar inte finns i tillräckligt små tabletter.

Jag tycker personligen att det hjälper att dricka stora mängder vatten, och att inte röra ögonen för snabbt fram och tillbaka, för det känns som det ibland är snabba ögonrörelser som leder till att det zappar.

Slutligen har jag hört att anti-histaminer hjälper, det kanske funkar med de som finns i allergi hyllan på apoteket, eller så krävs det starkare antihistamin som attarax som kräver recept.

Lycka till!
Citera
2021-07-23, 23:32
Medlem
Chilippos avatar
Gick 2 år på SSRI/SNRI. Tog ungefär 10-12 månader för zapsen att försvinna. SWIM drog 4g MDMA över 2 månader och fick brainzaps i 1 månad.
Citera
2021-07-23, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Necris
Jag har haft brain zaps i nästan tio år. Inte knarkat annat än en handfull kvällar med lite vanligt maja.

Jag tror inte det finns något som botar eller mildrar det. I vanliga fall är mitt lugnt, men det är väldigt jobbigt vissa kvällar där man många gånger i rad kan få uppemot 3, 4 zaps i sekunden.
Wow. Så du har det helt ”naturligt” utan ssri eller dylikt?
Citera
2021-07-24, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Necris
Jag har haft brain zaps i nästan tio år. Inte knarkat annat än en handfull kvällar med lite vanligt maja.

Jag tror inte det finns något som botar eller mildrar det. I vanliga fall är mitt lugnt, men det är väldigt jobbigt vissa kvällar där man många gånger i rad kan få uppemot 3, 4 zaps i sekunden.

Asså det låter ju som ett tydligt tecken på att något är fel med dina signalsubstanser, har du några psykiska symptom?
Citera
2021-08-05, 00:08
Medlem
Necriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muilak
Wow. Så du har det helt ”naturligt” utan ssri eller dylikt?
Japp, jag har det "helt naturligt". Jag satt på tåget första gången det hände och blev ordentligt skrämd.

Ringde en vän och beskrev det som att min hjärna glappade till en millisekund och sen blixtra till när den försökte komma ikapp.

Jag brukar kunna trigga det med ögonen, genom att kolla uppåt och åt ena sidan så sker det betydligt oftare.
Citera
2021-08-05, 00:12
Medlem
Necriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kossemu
Asså det låter ju som ett tydligt tecken på att något är fel med dina signalsubstanser, har du några psykiska symptom?
Nej, inte vad jag vet. Jag kan fokusera på en enda sak hela dagen utan paus, och jag brukar klara mig på 4 timmars sömn per natt i en vecka eller så om jag sen får en natt med minst 6 timmar.
Citera
2021-08-20, 16:43
Bannlyst
Testa Iktorivil.
Citera
2021-08-20, 20:08
Medlem
JohnSilfvers avatar
Inget svar på frågan, dock undrar jag vad ni menar med brain zaps? Kan man beskriva symtomen?
Citera
2021-08-21, 11:10
Medlem
Port-charlottes avatar
Fungerar oxy bra mot brainzapps? Jag körde heroin mot brainzapps när jag trappade ner attaraxen
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in