Flashback bygger pepparkakshus!
2021-07-22, 13:01
Medlem
L3nn4rts avatar
Filmen handlar om en brandman som tillsammans med sina kollegor kämpade med att släcka bränderna vid katastrofens inledande skede.

https://www.imdb.com/title/tt10648714/

Lite för seg och ytlig för min smak. Jag har sett det mesta kring denna katastrof, både dokumentärer och film och är van vid att få gå in på djupet och känna den ångest och fasa de fick uppleva.

Den här filmen hade kunnat bli bra om man skildrade skräcken mer, men istället stannade man bara vid ytan. Sen tycker jag det är lite konstigt att när vissa stendog så var andra som odödliga robotar och klarade av hur mycket som helst.

Jag orkade dock se filmen till slutet och den dög i brist på annat.
4/10
Senast redigerad av L3nn4rt 2021-07-22 kl. 13:05.
Citera
2021-07-22, 13:16
Medlem
jagarinleggens avatar
Har du sett serien som kom ut nyligen?

Jag skulle aldrig få för mig att se filmer som har lägre än 6 i betyg. Möjligen om de var kända för att vara genuint dåliga.
Citera
2021-07-22, 13:18
Medlem
Har den på min lista, men just nu inget som jag prioriterar. Vi får se vad det lider.
Citera
2021-07-22, 13:20
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagarinleggen

Jag skulle aldrig få för mig att se filmer som har lägre än 6 i betyg. Möjligen om de var kända för att vara genuint dåliga.

Ja, serien var bland de bästa jag sett. Gillade den skarpt!

Jag ville i förhand inte kolla in betyget på filmen. Då hade jag nog inte sett den. Jag ville bli överraskad eftersom jag är fascinerad av just Chernobylkatastrofen.
Citera
2021-07-22, 13:22
Medlem
xposures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagarinleggen

Serien var guld!
I övrigt håller jag med, orkar inte slösa tid på b-filmer/serier.
Citera
2021-07-22, 21:32
Medlem
Gronladans avatar
Såg den idag. Tydliga sekvenser som de har ”lånat” från HBO-serien. Ganska kass romantisk film som har inslag av nukleär katastrof. Blev på något sätt ännu sämre när jag såg att det är killen i huvudrollen som även är producent och regissör. Fick lite ”The Room”-vibbar (Tommy Wiseau) av det hela.
Citera
2021-07-24, 18:43
Medlem
Tyckte också den var rätt kass och tråkig, speciellt när man jämför med serien som var riktigt bra!
Citera
2021-07-24, 18:44
Medlem
Fettsugnings avatar
Somnade.
Citera
2021-07-24, 19:40
Medlem
XtraXs avatar
Fattar inte varför de gör en sån film överhuvudtaget när serien är så bra.
Citera
2021-07-24, 20:00
Medlem
KungAllans avatar
Netflix? Nej tack, fyfan vad mycket dynga de månglar ut....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in