2021-07-21, 15:56
Medlem
Ok förstår det uppenbara, men finns det några tricks för att öka chanserna för att hon skall bli gravid?

Efter jag tömt i henne går hon exempelvis alltid och tvättar underlivet, och visst det måste man ju göra. Men då sköljs ju alla spermier ut.

Hur gjorde ni, vad hade ni för tricks?
Citera
2021-07-21, 15:57
Medlem
xposures avatar
Vill hon bli gravid till att börja med?
Citera
2021-07-21, 16:18
Medlem
BadPostures avatar
Först och främst är det vissa dagar i menstruationscykeln som är aktuella för befruktning. Det är några dagar innan och efter ägglossning. Men kan håll koll på ägglossningen genom att räkna bakåt, kolla kroppstemperatur etc.
Vissa ställningar är nog bättre än andra. Satsen ska tömmas djupt och ligga kvar/rinna inåt.

Finns väl lite vidskepelse kring att en kvinnlig orgasm skulle hjälpa med lyckad befruktning också..
Citera
2021-07-21, 16:20
Medlem
Kan ju ingen här svara på. Men det underlättar ju att ni försöker runt dagarna då hon har ägglossning. Finns ju dock par som försöker i många år utan resultat, så några 100% säkra sätt finns inte.
Citera
2021-07-21, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BadPosture
Först och främst är det vissa dagar i menstruationscykeln som är aktuella för befruktning. Det är några dagar innan och efter ägglossning. Men kan håll koll på ägglossningen genom att räkna bakåt, kolla kroppstemperatur etc.
Vissa ställningar är nog bättre än andra. Satsen ska tömmas djupt och ligga kvar/rinna inåt.

Finns väl lite vidskepelse kring att en kvinnlig orgasm skulle hjälpa med lyckad befruktning också..

Tack.

Ägglossning, är det när hon har mensen?

Vad menar du med kolla temperatur?
Citera
2021-07-21, 16:36
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melether
Ok förstår det uppenbara, men finns det några tricks för att öka chanserna för att hon skall bli gravid?

Efter jag tömt i henne går hon exempelvis alltid och tvättar underlivet, och visst det måste man ju göra. Men då sköljs ju alla spermier ut.

Bara för att hon tvättar underlivet, försvinner inte säden inuti. Hon ska också kissa för att få bort eventuella bakterier. Säden har ändå hunnit att fortplanta sig.
Hur gammal är du? 12?
Citera
2021-07-21, 16:40
Medlem
BadPostures avatar
Citat:
Tack.

Ägglossning, är det när hon har mensen?

Vad menar du med kolla temperatur?

Har du gått i skolan? Sex och samlevnadskurs?
Mensen är när det obefruktade ägget "spolas bort". Ägglossningen är ca 14 dagar innan detta. Hur kan du inte veta detta?

Man kan se sin kroppstemperatur med en så kallad termometer.
En kvinnas kroppstemperatur varierar något med menstruationscykeln. Det blir även andra kroppsliga förändringar beroende på cykeln: ändrade flytningar, luktförändringar, ökad sexuell lust

Vad vill du diskutera på detta diskussionsforum? Om du bara vill ha medicinska råd tycker jag att du ska kontakta exempelvis lokala mödravårdscentralen.
Citera
2021-07-21, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BadPosture
Har du gått i skolan? Sex och samlevnadskurs?
Mensen är när det obefruktade ägget "spolas bort". Ägglossningen är ca 14 dagar innan detta.

Man kan se sin kroppstemperatur med en så kallad termometer.
En kvinnas kroppstemperatur varierar något med menstruationscykeln. Det blir även andra kroppsliga förändringar beroende på cykeln: ändrade flytningar, luktförändringar, ökad sexuell lust

Ägglossning 14 dagar innan mens, hör inte till allmänbildningen. Och även om det gjorde det så skulle jag inte fråga om jag redan visste.

Tack i alla fall.

Men vad menar du med kolla kroppstemperatur, blir hon varm när hon har ägglossning eller vad syftar du på?
Citera
2021-07-21, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Bara för att hon tvättar underlivet, försvinner inte säden inuti. Hon ska också kissa för att få bort eventuella bakterier. Säden har ändå hunnit att fortplanta sig.

Nja när hon tvättar sig rinner ju säden ut, hon tror dock inte att det spelar någon roll. Jag är dock inte lika övertygad.
Citera
2021-07-21, 17:17
Medlem
Citat:
Nja när hon tvättar sig rinner ju säden ut, hon tror dock inte att det spelar någon roll. Jag är dock inte lika övertygad.

först och främst, se till att ha regelbundet oskyddat sex. Ät bra mat, lev ett hälsosamt liv med träning motion och allmänt hälsosamma vanor. Knulla varannan dag direkt efter att hon har avslutat sin menstruation så kommer det lösa sig. Du kan lägga en kudde under hennes stjärt för att få upp den lite alternativt om du kör bakifrån så kan hon svanka så att spermierna lättare simmar in. Den sperma som rinner ut efter samlaget påverkar inte chanserna att bli gravid nämnvärt. Eftersom om du har en fungerande kuk så kommer den "skjuta" in långt upp i kroppen där de sedan ligger och väntar på at ägget ska ramla ner. Har ni problem så gå till vårdcentralen

Sedan om man får vara lite elak.

Ni kanske inte ska skaffa barn om ni inte vet hur det går till? Det är ingen mänsklig rättighet eller skyldighet att sätta ungar till världen.
Citera
2021-07-21, 17:21
Medlem
Citat:

Kvittar om du är övertygad eller ej, det är absolut inget problem att gå och kissa efter att ni haft sex, tvärtom är det bra för miljön där nere då bakterier sköljs bort osv..
Mitt bästa tips (har några ungar själv) är att ha sex när hon har ägglossning, finns bra appar att ladda ner där hon kan fylla i första dagen hon har mens osv, så ser ni lätt när det närmar sig ägglossning, har sex den dagen samt dagarna runt.
Men framförallt- stressa o hetsa inte, försök att ha roligt o slappna av o låt det ta den tid det tar (vet att det är jobbigt att vänta tro mig).
Citera
2021-07-21, 17:22
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:

Hur tvättar hon underlivet? Med slang uppkörd där, eller hur skulle spermierna sköljas ur?

Pricka ägglossningen genom mycket sex från 4 dagar innan till en dag efter!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in