• 6
  • 7
2021-08-07, 22:14
Medlem
Vem0ths avatar
Majonnäs, ketchup och sriracha blanda ihop och njut. Om man förbereder hemma medans pommesen är i ugnen släng i lite vitlökspulver och torkad persilja även som hinner sätta guldkant på dippen.
Citera
2021-08-07, 22:28
Bannlyst
Jag personligen ogillar friterad potatis. Visst är det gott i nån mån, men sitter man på en restaurang och äter upp en behållare så blir man ju mätt .. Och då har man ju hamburgaren kvar.

Men för att svara på din fråga så gillar jag nog pommes naturell, utan dip, men välkryddade för årstiden med salt och dylikt.
Senast redigerad av Bensindriven 2021-08-07 kl. 22:33.
Citera
2021-08-08, 15:15
Medlem
Jag brukar ha CF och chillisås - verkar uppskattat av ung som gammal.
Mayo funkar om man inte berättar för ung att det är ren Mayo.. märkligt..
Citera
2021-08-08, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdaren
Det är lite som att ta en kebabpizza utan kebab med vitlökssås och kebabsåsen, gott? Näh..
Jag tycker inte att det funkar med potatis strips endast. Får man bara isig lite kebabkött i varje tugga så blir det som nåt helt annat, och gott istället

Vi andra säger vitlökssås och tomatsås, som ju passar till i stort sett alla pizzor.

Till pommes funkar allt från ketchup (med Svartpeppar) till vitlöksdipp, eller green& carlic från Max, men det mesta som avhandlats i tråden funkar ju, allra bäst funkar en god Beasås.
Senast redigerad av Bruz-Lee 2021-08-08 kl. 15:28.
Citera
2021-08-18, 14:04
Medlem
Bonnatorps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andersdamaan
Hummus är kikärtor mixade ihop med tahini (Sesampasta), vitlök, olja, chili, citron och div. kryddor.
Är nog just detta som du tänker på. Mycket gott både till friterad potatis och till falafel!
Nu hittade jag vad det var jag tänkte på.

Baba Ghanoush var det.
Citera
2021-08-18, 14:06
Medlem
Andersdamaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnatorp
Nu hittade jag vad det var jag tänkte på.

Baba Ghanoush var det.
Baba Ghanoush är också gott som dipp! Man blir fort mätt dock då det kan vara rätt mäktigt!
Citera
2021-08-19, 00:03
Medlem
peergs avatar
Studenttidens klassiska sauce rouge, dvs ketchup blandat med en massa svartpeppar, med fördel snott från donken på fyllan.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in