2021-07-21, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elocone
De vill inte skriva ut narkotikaklassade läkemedel. Det står tydligt när man försöker förnya de. Dock så har de gjort undantag. När de var nytt skrev de ut en omgång till mig. Men deras rutiner kanske är striktare nu.

Ajdå! Då vet jag inte vad du kan göra förutom att tjata på din läkarmottagning Vad gjorde du innan du fick sobril? Jobbade du då?

Tekniskt sätt så avråds läkare idag att skriva ut benso för paniksyndrom (och nästan allt annat), endast vid tillfällig försämring, i akuta situationer, och kortsiktigt (medans annan medicinering påbörjas) ska de skrivas ut. Din läkare verkar ändå fatta att det går att använda benso utan att utveckla beroende om man använder det sporadiskt. Hoppas hen återkommer från semestern snart och kan förnya ditt recept!
Citera
2021-07-21, 03:47
Medlem
AktuellaBellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bouncingwiththat44
Låter som placebo.

Har man kraftig panikångest är sobril inget mer än ett sockerpiller.

Självklart kan Sobril hjälpa, alla är vi olika, vissa har högre och vissa har lägre tolerans.
Känner själv folk som tex blir väldigt påverkade av Atarax, medans jag själv inte alls "känner av" något av Atarax, precis som så många andra. Samma sak med Sobril, vet folk som har bra hjälp av den och för andra är den ungefär lika effektiv som att titta på Allsång på skansen.
Och även om det är en placebo så hjälper det ju.
Citera
2021-07-21, 09:28
Medlem
Fått tid för videosamtal imorgon med den där pundiga läkaren . Några tips på hur jag ska lägga fram det ?
Citera
2021-07-22, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kossemu
Ajdå! Då vet jag inte vad du kan göra förutom att tjata på din läkarmottagning Vad gjorde du innan du fick sobril? Jobbade du då?

Tekniskt sätt så avråds läkare idag att skriva ut benso för paniksyndrom (och nästan allt annat), endast vid tillfällig försämring, i akuta situationer, och kortsiktigt (medans annan medicinering påbörjas) ska de skrivas ut. Din läkare verkar ändå fatta att det går att använda benso utan att utveckla beroende om man använder det sporadiskt. Hoppas hen återkommer från semestern snart och kan förnya ditt recept!

Vet inte om ditt svar blev till rätt person. Jag äter inte sobril längre. Inte gjort det på flera år. Misstänker att det skulle till TS 😊
Citera
2021-07-22, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ardbeg81
Fått tid för videosamtal imorgon med den där pundiga läkaren . Några tips på hur jag ska lägga fram det ?

Hur gick det? Ser fram emot en uppdatering!! Fick du sobril? Vad sa du till läkaren? 😃
Citera
2021-07-22, 00:59
Medlem
boqpods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kossemu
Du skulle kunna prova med Kry, de har förnyat mina recept ibland, men vet inte hur de ställer sig till narkotika-klassad medicin.

Nix där är det tvärnej tyvärr.
De skriver ut recept på mjällschampo och c-vitamin. Inget annat.
Citera
2021-07-24, 06:46
Medlem
SvartaBjorns avatar
OT-inlägg utbrutna till egen tråd (FB) Varför vill/får läkare inte skriva ut bensodiazepiner längre? [/Mod]

/Moderator
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in