2021-07-20, 21:37
Medlem
Märkligt detta med läkare i Sverige . Har haft 5 mg Sobril nu ett tag vilket har fungerat väldigt bra på mig en karta med 20 tabletter räcker cirka 3 månader .

Nu helt plötsligt vägrar dom att skriva ut dom till mig med någon hänvisning att dom är beroendeframkallande. Verkar som att min ordinarie läkare är på semester och den som hanterade detta vägrar. Går på vårdcentral i södra sthlm . Någon som vet någon privat klinik eller dylikt som kan vara enklare att ha att göra med än vårdcentralen? Mottar gärna tips på hur jag ska göra för att kunna få utskrivet
Citera
2021-07-20, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ardbeg81
Märkligt detta med läkare i Sverige . Har haft 5 mg Sobril nu ett tag vilket har fungerat väldigt bra på mig en karta med 20 tabletter räcker cirka 3 månader .

Nu helt plötsligt vägrar dom att skriva ut dom till mig med någon hänvisning att dom är beroendeframkallande. Verkar som att min ordinarie läkare är på semester och den som hanterade detta vägrar. Går på vårdcentral i södra sthlm . Någon som vet någon privat klinik eller dylikt som kan vara enklare att ha att göra med än vårdcentralen? Mottar gärna tips på hur jag ska göra för att kunna få utskrivet

Om du inte är beroende av det kan du väl strunta i det? Eller ta något annat?
Citera
2021-07-20, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenRullgardin
Behöver dom tyvärr för kraftig panikångest så behöver dom då och då . Speciellt för att klara av jobbet
Citera
2021-07-20, 22:21
Medlem
Du skulle kunna prova med Kry, de har förnyat mina recept ibland, men vet inte hur de ställer sig till narkotika-klassad medicin.
Citera
2021-07-20, 22:40
Medlem
En del läkare vill inte skriva ut vissa mediciner & det är riktigt korkat, hade de varit så farliga hade de inte fått säljas, de är inte prydnader som ska stå i ett skåp. Försök hitta ett icke pucko som kan hjälpa dig men ta inte om du inte verkligen behöver för för eller senare kommer ångesten eller något annat & då har man inte något att ta till.
Citera
2021-07-20, 23:13
Medlem
STORVITHAJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenRullgardin
Nobelpris nästa!
Citera
2021-07-20, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ardbeg81
Behöver dom tyvärr för kraftig panikångest så behöver dom då och då . Speciellt för att klara av jobbet

Låter som placebo.

Har man kraftig panikångest är sobril inget mer än ett sockerpiller.
Citera
2021-07-20, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bouncingwiththat44
Låter som placebo.

Nej det fungerar för vissa med 5-10 mg vid rejäl panikångest .
Citera
2021-07-20, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Godakakor

Placebo kan vara minst lika effektivt som regelrätt medikament.
Citera
2021-07-20, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Godakakor
Om man inte får panikångest stup i kvarten vill säga för då blir det ett beroende och då finns alltid risken för tolerans , men om han tar 20 på 60 dagar så är det ingen fara med 5 mg ju .
Citera
2021-07-20, 23:49
Medlem
Citat:
Placebo kan vara minst lika effektivt som regelrätt medikament.
Visserligen , men då fyller ju tabletten sin funktion i alla fall
Citera
2021-07-21, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kossemu
Du skulle kunna prova med Kry, de har förnyat mina recept ibland, men vet inte hur de ställer sig till narkotika-klassad medicin.

De vill inte skriva ut narkotikaklassade läkemedel. Det står tydligt när man försöker förnya de. Dock så har de gjort undantag. När de var nytt skrev de ut en omgång till mig. Men deras rutiner kanske är striktare nu.

Citat:
Låter som placebo.

För pundare kanske, men sobril kan hjälpa enormt mycket. Dock så reagerar alla ju olika på läkemedel.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in