• 4
  • 5
2022-05-09, 10:07
Medlem
ReijoHervonens avatar
Bilstölder, inbrott etc. Sen från naiva släktingar som tror att dom kan ändra sig och att allt inte ska gå till nästa skjut. En sann heroinist tvekar inte en sekund att sälja sin morsas njure för knark. Vidrigt pack, håll dig undan.
Citera
2022-05-09, 13:32
Medlem
JayJayAdamss avatar
Är själv f.d heroinist, var aktiv i nästan tio år, och går numera på LARO (Läkemedelsassisterad behandling vid opioidberoende).

Under mitt aktiva missbruk spenderade jag mellan 10 000 - 30 000 kr per månad enbart på heroin och sedan mat, boendekostnader, nöje m.m beroende på min ekonomi och vilken kran som hade bra grejer (Vissa säljer 5 g för 1500 medan andra säljer 5 g för 3500 osv).
Mitt missbruk finansierade jag genom att sälja och odla cannabis men jobbade även med ett vanligt hederligt arbete till större delen tills det inte gick att vara en funktionell missbrukare längre.

De jag känner som inte lyckas vara funktionella utan som lever på soc, bor på härbärge och diverse boende de fått genom soc har sysslat med allt från att stjäla från butiker (vanligast är kött, kaffe och liknande som de kan sälja till småbutiker och restauranger men även kläder) till att själv sälja den drogen som de missbrukar för att finansiera sitt eget missbruk.
Skulle påstå att tjuv och sälja droger är det vanligaste för män medan för kvinnor är det förmodligen att sälja sin kropp och stjäla från butiker.
Citera
2022-05-09, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.turtle
Bla försäljning av det stadiga flödet subutex dom får från LARO, eller metadonet för dom lite äldre klienterna. Stor prisskillnad i landet, men bör ändå ge en fin inkomst.

Fått höra från olika håll att det rekryteras för fullt till LARO programmet just nu. Tiden av dokumenterat missbruk är väl mer eller mindre borttagen och omfattar numera även folk som har subutex eller tramadol missbruk.

Går själv i LARO och visst finns det några hopplösa som säljer någon enstaka tablett men mer parten är insmugglad, detta kan man se genom att det går att beställa Subutex på nätet och vad jag vet så andvänder inte mottagningarna detta utan billigare alternativ. Det är naivt och tro att inget läcker men att tro att merparten på gatan kommer från LARO är helt fel!! Kolla själv på sidorna som säljer Subtex, i Sverige får man generiska billigare alternativ då patentet på Subutex gått ut, dessutom kan man numera få både vecko och månadssprutor av buprhrenorphin(Bividal),hur ska du kunna läcka det??
MVH
Senast redigerad av Xposted 2022-05-09 kl. 15:21.
Citera
2022-05-09, 21:47
Medlem
De säljer stulna saker på marketplace. Såg en kille senast idag ha 14 cyklar ute till försäljning.
Citera
2022-05-25, 22:30
Medlem
sk0gens avatar
Många junkies parar ihop sig man+kvinna
Kvinnan känner sig trygg med en man , och hon drar in stålar på att prostituera sig. Pengar mannen tar hand om och köper knark till den båda för.

En del får ju sjukpension också , vilket går till knark helt och hållet om de är hemlösa.
(Sjukpension är inte villkorat som socialbidrag. Så där har de 9000 nånting till droger)
Citera
2022-06-29, 02:01
Medlem
nära och kära i slutändan
Citera
2022-06-29, 02:06
Medlem
Bizmarcks avatar
Jag har genom åren stiftat bekantskap med många tunga narkomaner. De får pengar genom socbidrag, stölder medelst försäljning eller byte till droger, privata lån, prostitution. Det håller ett tag, men de flesta brukar dö när de är 50-60 år.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in