2021-07-20, 16:36
Medlem
Kan du inte svenska och placeras med andra som redan integrerats så börjar man göra cash på det man är bäst på som per auto blir narkotika för att överleva nästa dag. Lyckas någon spara något av pengarna för man tänker naturligt att då kan personen ta sig framåt, men istället tack vare att man måste va top notch med nyaste iphone, kläder och konsumeringen bränner man pengarna och springer som ett djur i ett hamsterhjul för evigt där såväl som den man säljer till.

Sen svenskar eller vad det nu är som redan visat sig vara mest deprimerade och som redan har mer problem med antidepp och personer på heroin som också lever för dagen fast på sitt eget sätt. Staten stöter till med det som någon nämnde som är laro men gissar siffror på personer som fuskar i laro, blir varnade eller utslängda eftersom det inte finns en chans i världen en tung missbrukare på heroin bara "åh laro tack för hjälpen" den kommer om den kan sälja vad den får där och som någon beskrev ovan med 50/50 lär man kunna göra något fultrick med sub och metadon?

Så sant med köttbitsstölderna och alla parfymstölder? vad som nu finns på tradera facebookgrupper och så vidare. Många föräldrar om de finns i livet säger inte hejdå till någon som ber om lån utan sannolikt kan någon hålla på längre än vad man tror, talangen om man får använda det ordet här man utvecklar blir alltså rätt produktivt i just att klara dagen over and over.

Jag kan inte komma på vart man ens ska börja från grunden med att förebygga utvecklingen som är dåligt för så många parter i det hela. Förstår fan misären många lever med kärlek till er.

Aldrig hört bra outcomes av heroin tex, men hoppas verkligen alla får hjälp och blir av med det eviga 24/7 jobbet det blir på toppen av det. Viktigt att man också får ett mål och framgång på vägen så man inte bara kanske får hjälp och sen "grattis lev livet" typ. Måste vara ett helvete även om man tar sig ur det. Gängkrigen som sker är ren och skär business av det på toppen av isberget av mindre skickliga.

Skulle vara intressant att veta hur många gör om de kör tills man åker dit eller om man typ kör all in och sen lägger på paus för att nöja sig, eller om det blir så man blir Scarface all over.
Citera
2021-07-20, 17:25
Medlem
Det här är vad jag vet från en barndomsvän med problem:

1. Får socialbidrag av kommunen.
2. Hyr ut sin socbetalda lägenhet och bor billigt hos någon polare/partner.
3. Mycket lån från föräldrarna som ska gå till "mat".
4. Svartjobb med trädgårdsarbete när det är säsong.
5. Skadestånd efter att ha blivit misshandlad utanför en langares lägenhet. Av en slump såg en gubbe från kriminalvården allt och anmälde.
Citera
2021-07-20, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1nvest
Bara förbannad misär och politikerna tycker att det är så det ska se ut, när det är så jävla enkelt att korrigera.

Hur då?
Citera
2021-07-20, 18:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Hur då?
Avkriminalisera alla droger. Behandla sjuka människor som sjuka människor.
Citera
2021-07-20, 20:07
Medlem
Amazon-mannens avatar
De säljer sin kropp, både kvinns och herrar ..
Citera
2021-07-20, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jemi0052
Tveksam till att många Svenssons öht vill göra affärer med sletna sprutmissbrukare

Driver du eller? Finns hur många som helst som gör det. Du pratar utifrån dig själv. Sluta leka fin.

När det gäller stöld kan man beckna exakt vad som helst på facebook, sen kan man sälja knark som folk som har bidrag eller begår andra brott eller bara har vanliga kneg köper. There's numerous ways you can choose to earn funds.

Alla i den här tråden dömer missbrukare och tror att alla är äckliga vrak men kan säga att bakom den fett påtända personen så kan det finnas hur tunga lirare som helst, eller åtminstone många. Sen finns det trash, det gör det överallt, och dom blir tydligare när dom knarkar.

Men ingen som skrivit i denna tråd verkar ha någon koll överhuvudtaget
Citera
2021-07-20, 22:42
Medlem
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.turtle
Bla försäljning av det stadiga flödet subutex dom får från LARO, eller metadonet för dom lite äldre klienterna. Stor prisskillnad i landet, men bör ändå ge en fin inkomst.

Fått höra från olika håll att det rekryteras för fullt till LARO programmet just nu. Tiden av dokumenterat missbruk är väl mer eller mindre borttagen och omfattar numera även folk som har subutex eller tramadol missbruk.
Också hört liknande historier.

Träffade en kvinnlig missbrukare i kyrkan som berättade att hon hade kommit långt fram för att få inte subutex men det andra välkända opiatsubstitutet. Hon sa helt öppet att hon inte var opiatmissbrukare utan gjorde det för att kunna byta sina fria droger mot de hon själv ville ha. Jag minns dock inte vad som var hennes grej.

jag bara häpnade över slappheten.
Citera
2021-07-21, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massalov
Driver du eller? Finns hur många som helst som gör det. Du pratar utifrån dig själv. Sluta leka fin.

Pratar ej utifrån mig själv, tror de flesta jag känner hade vänt sig nån annanstans om de dyker upp för att köpa typ en cykel och det visar sig att det är nån sleten tjackis som är försäljaren. Går ju säkerligen att få gjort men kan knappast vara någon enorm andel av befolkningen som vill ha med de att göra direkt.
Citera
2021-07-21, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Också hört liknande historier.

Träffade en kvinnlig missbrukare i kyrkan som berättade att hon hade kommit långt fram för att få inte subutex men det andra välkända opiatsubstitutet. Hon sa helt öppet att hon inte var opiatmissbrukare utan gjorde det för att kunna byta sina fria droger mot de hon själv ville ha. Jag minns dock inte vad som var hennes grej.

jag bara häpnade över slappheten.

Programmet ger dig 3st 8mgs sub dagligen. Sedan får du hämta mer sällan ju mer tillit du vunnit tills du bara får recept och hämta ut själv från apoteket. Priserna i norra Sverige går väl mellan 300-500st. I södra Sverige 150+/- st har betydligt sämre koll där. Som sagt, det kan generera en rätt bra inkomst.

Jag har blivit erbjuden att gå med laro 2ggr med några år emellan, men det är den senaste är den jag är mest chockerad över. Jag har ett fungerande liv, med jobb, bra umgänge osv, med det undantag att jag tar en daglig dos på 1mg sub nasalt, sedan nåt år. Visst, jag skulle inte längre behöva fixa det illegalt längre, men jag skulle ju bli tvungen att öka dosen 24x. Är det verkligen bättre?

Rätta mig om jag har fel någonstans, är inte med i laro eller har någonsin varit. Men kontakt med en hel del som är med. Den delen av dom som tar subutex själv är mer än ofta sjukare än dom jag träffat som säljer den för att finansiera andra missbruk. Men det är ju bara min uppfattning, hur det ser ut överlag vet jag inte.
Citera
2021-07-21, 09:54
Medlem
gorillaglues avatar
I danmark börjades ett projekt för många år sedan med att dela ut heroin till dokumenterat tunga narkomaner. Detta projekt infördes i en stor stadsdel precis utanför kbh och efter ett litet tag började vardagsbrottsligheten sjunka, den brottslighet som drabbar dig och mig, t.ex. bilinbrott, heminbrott, stölder i allmänhet och snatterier. Efter ca. 2år hade vardagsbrottsligheten sjunkit med 4/5 i den stadsdelen och detta till trots av att fler tunga narkomaner sökte sig till den stadsdelen och ville ha adress där. Den riktigt grova brottsligheten är inte tunga narkomaner som utför så den kommer man inte åt med detta tilltag men det som drabbar oss vanliga människor i vardagen försvinner nästan helt.
Citera
2021-07-21, 10:06
Medlem
Liberationfronts avatar
Det finns ju pundarna sen finns tysta pundare, dvs folk som kör men efter scheman, kontrollerat,

Jobbade med en sån han gick på hästen i 10+ År. Var en företagets bästa, sen åkte han på en rutincheck i bilen, blev stoppad o snuten tyckte han behövde pissa då erkände han för de. Jag var mellanchef o fick reda på det den vägen. Han berättade att han tog en fix efter frukost, en rök på lunchen (gick alltid iväg en sväng och "rökte" sina cigg) o sen en fix på kvällen. Ingen alkohol på fester eller i övrigt utan bara Hästen. Han levde ett bra liv i övrigt, tränade, åt väl osv.

Han sa upp sig sen då företaget ville att han skulle gå på rehab för att få stanna. Började på nytt företag och vad jag vet kör han fortfarande på hästen. Detta var 11 år sedan, vi jobbade ihop i 3 år.

Tror hos dessa "tysta jonkare" är mörkertalet enormt.
Citera
2021-07-21, 11:30
Medlem
Blattrestauranger och blattbutiker som köper in stöldgods:

Citat:
...Även bland mindre butiker och kiosker är omsättningen av stulna varor stor, visar en kartläggning som branschorganisationen Svensk Handel har gjort. Förutom kött av dyrare slag är pulverkaffe eftertraktat bland mindre nogräknade krogägare.
Småbutiker är mer intresserade av stulna rakhyvlar, batterier, film och godis. Priset är en tiondel av det som står på prislappen. Säljarna är ofta narkomaner som tjänar ihop till sitt missbruk genom att begå brott.

– Det är mycket vanligt med narkomaner som stjäl kött och säljer till restauranger. Den man som knivskar väktarna på Åhléns skulle inte ha fläskfilén han stulit själv. Han skulle med största sannolikhet sälja köttet till någon restaurang, säger Dick Malmlund, säkerhetsexpert på Svensk Handel...

https://www.svd.se/krogar-koper-stulna-matvaror

Hittade en borttappade smartphone en gång, som var olåst. Inne i telefons ägarens facebook det var fullt med chattkonversationer om stölder i elektronikbutiker. Fotoalbum var full av bilder på stöldgods. Lämnade givetvis in telefonen till polisen.
Senast redigerad av Hs187 2021-07-21 kl. 11:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in