• 5
  • 6
2023-10-05, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flattematte
Men den drar rätt så mycket, över ½ liter/mil.
Är det mkt!?

Under litern är helt ok för en nöjesbil tycker jag, de går ju inte många mil
Citera
2023-10-11, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wowbagger2000
Du kan inte spara mil ifrån ett år till ett annat. Att du körde 1000 mil istället för 3000 ett år gör inte att du kan ändra körsträckan till 1000 mil och ha 2000 mil kvar någon form av "bank" och köra 1500 mil om året i några år.

Ändra till det som är närmast över ditt körbehov, att du betalade lite för mycket tidigare får du inte tillbaka.

Ändrade från 30 000 til 18 000 per år ingen större skillnad på pris ca 100 kr/månad billigare.
Citera
2024-02-27, 16:53
Medlem
Försöker sänka min kostnad på bilförsäkring men alla försäkringsbolag ger mig ungefär samma pris. Har en premium-bil av tyskt märke som är 6 år gammal. Liten motor euro 6. Är i 30 års åldern. Betalar i dagsläget 12500kr/året. Är det mycket eller är det normalt? Kan jag göra något för att sänka kostnaden? Har pratat med försäkringsbolag och dom säger att min ålder inte påverkar priset. Har aldrig krockat.
Citera
2024-02-27, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StayFumble
Försöker sänka min kostnad på bilförsäkring men alla försäkringsbolag ger mig ungefär samma pris. Har en premium-bil av tyskt märke som är 6 år gammal. Liten motor euro 6. Är i 30 års åldern. Betalar i dagsläget 12500kr/året. Är det mycket eller är det normalt? Kan jag göra något för att sänka kostnaden? Har pratat med försäkringsbolag och dom säger att min ålder inte påverkar priset. Har aldrig krockat.

12500 låter mycket, men åtskilligt som påverkar premien, ålder mest om du är under 25, men skadeutfall påstås öka för de som passerat 80.

Vad som inverkar:
Bilens ålder.
Bilmodell, inklusive motortyp (bensin/diesel/el).
Boende, vilken ort och område och typ av bostad och ibland även hur bilen parkeras hemma (i eget låst garage alltid bäst - på gatan i en mörk gränd klart sämst.
Hel- eller delkasko med vilken nivå på självrisker. Eventuella andra tillägg.
Årlig körsträcka påverkar givetvis också samt om någon i lägre ålder kommer att köra bilen.
Citera
2024-03-01, 03:44
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StayFumble

Låter väldigt högt. Sen beror det på vilken stad du bor i och hur många mil du har uppgett per år samt vilken bilmodell du har.
Att bo i en större stad där inbrott och skadegörelse är stora påverkar försäkrings premien.
Citera
2024-03-01, 20:47
Medlem
Jösses, 12500 spänn för en "sketen" bilförsäkring. Jag betalar 2400 kr per år som jag har delat upp halvårsvis - för en halvförsäkring - plus en liten extra försäkring som täcker skadegörelse och djurkollision.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in