2025-04-06, 21:43
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pimpsi
Haha girigheten är underbar 😏

Jodu! Jävlar vad jag myste de dagarna!
Och säkert dyker kursen på tisdag så jag ångrar att jag intd sålde imorgon!
Citera
2025-04-20, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Det borde inte vara en fråga om att behålla eller sälja allt. Passa på att skala av lite när kursen har rusat så har ni till slut kanske bara ren vinst kvar. Har man från början bestämt sig för ungefär hur stora portföljinnehaven får vara blir det lättare att göra så.

Själv minskade jag i Mildef vid tre tillfällen under mars och skulle inte sörja även om aktien plötsligt fick tokfnatt och steg över dessa säljnivåer, eftersom jag följde min strategi.
Nu på 228 kurs så lite sugen är jag allt på att skala av, men har inget jag sett ut att köpa istället
Citera
2025-04-21, 17:49
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fsociety
Helvete vad MilDef gick upp tillsammans med SAAB efter att kriget var ett faktum, men vad tror ni om framtiden? kommer det fler uppgångar nästa år?

Du frågade detra 2022 10 19 och kursen är upp runt 200% sedan dess, mycket verkar spekulationsdrivet och utdelningen har inte hängt uppåt.
Citera
2025-04-22, 12:52
Medlem
Neuschwansteins avatar
Sålde av ca 30% av mitt innehav av MilDef idag med ett gav på 73.43 kr och avkastning på 230% så är jag självklart väldigt nöjd med utvecklingen men ibland måste man skala av. Funderar på ifall toppen är redan nådd och hela innehavet ska avyttras men det får bli en annan dags tanke.
Citera
2025-04-22, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neuschwanstein
Sålde av ca 30% av mitt innehav av MilDef idag med ett gav på 73.43 kr och avkastning på 230% så är jag självklart väldigt nöjd med utvecklingen men ibland måste man skala av. Funderar på ifall toppen är redan nådd och hela innehavet ska avyttras men det får bli en annan dags tanke.
Ja upp 9,5% idag och 250,80 kurs stängning. Samtidigt såg jag Danske bank kom med köp rek och 275 riktkurs. För några handelsdagar sen var det en dipp till under 200
Vad göra? Själv fortsätter jag bara med positionen, inga köp inga sälj
Citera
2025-04-30, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Ja upp 9,5% idag och 250,80 kurs stängning. Samtidigt såg jag Danske bank kom med köp rek och 275 riktkurs. För några handelsdagar sen var det en dipp till under 200
Vad göra? Själv fortsätter jag bara med positionen, inga köp inga sälj

Mildefs vd säger att företaget bara är i början på början av en lång resa med tillväxt. Likafullt är företaget svårvärderat. SEB och Pareto har ny riktkursen på 280 kr. Jag tror inte att de har kläm på detta. Vi såg en ny topp på 270,40 idag. Fantastiskt.
Tråkigt att jag bara investerade typ 40 000 kr för ett år sedan i denna kursraket.
Citera
2025-05-04, 09:55
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filantrop007
Mildefs vd säger att företaget bara är i början på början av en lång resa med tillväxt. Likafullt är företaget svårvärderat. SEB och Pareto har ny riktkursen på 280 kr. Jag tror inte att de har kläm på detta. Vi såg en ny topp på 270,40 idag. Fantastiskt.
Tråkigt att jag bara investerade typ 40 000 kr för ett år sedan i denna kursraket.

Ja men nu börjar vi nå fasen där det måste komma hårda siffror som motiverar kursen. Kursen hålls uppe av förväntningar för närvarande.
Citera
2025-05-05, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Ja men nu börjar vi nå fasen där det måste komma hårda siffror som motiverar kursen. Kursen hålls uppe av förväntningar för närvarande.

q1 rapporten trillade in för några dagar sedan. Några nya hårda siffror får vi därmed inte de kommande månaderna.Däremot kan vi förvänta oss några nya stora beställningar. Men som sagt, företaget är svårvärderat. Kul att ha hittat en aktie som gått från 65 kr till 265 kr på kort tid !
Citera
2025-05-05, 19:04
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
q1 rapporten trillade in för några dagar sedan. Några nya hårda siffror får vi därmed inte de kommande månaderna.Däremot kan vi förvänta oss några nya stora beställningar. Men som sagt, företaget är svårvärderat. Kul att ha hittat en aktie som gått från 65 kr till 265 kr på kort tid !

Ja och extra kul att jag slängde in 100.000 kr på ≈72kr! Värt runt 400.000 kr nu, ska jag ta hem vinsten och vara nöjd ellet ska jag vänta tills kursen rasat?
Citera
2025-05-05, 20:15
Medlem
Citat:
Ja och extra kul att jag slängde in 100.000 kr på ≈72kr! Värt runt 400.000 kr nu, ska jag ta hem vinsten och vara nöjd ellet ska jag vänta tills kursen rasat?

Ärligt talat, jag skiter i vilket. Det är upp till var och en att avgöra den saken.
Citera
2025-05-05, 20:38
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ärligt talat, jag skiter i vilket. Det är upp till var och en att avgöra den saken.

Ja jag vet! Styrkan är att ta vinsten även om det sker före toppen.
Citera
2025-05-05, 21:27
Medlem
Citat:

Du kan ju alltid bara sälja av en del och behålla resten, man behöver aldrig sälja av allt.

I min åsikt så kommer försvars aktier och liknande rulla på som tåget för minst 5 år till.

Om jag vore du sälja av en stor del av det eller om jag ska vara mer specifik sälja för 200k och du har gått +100% och sen behåller du resten.

Om det kraschar neråt låt oss säga 20%-30% så säljer du och avvaktar för det kommer troligast krascha mer och då går du återigen in eller så går kursen uppåt och då väntar du att den går upp +10% innan du sätter in lite cash igen och så gör du bara om så igen, osv, osv, osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in