• 9
  • 10
2025-07-04, 12:01
Medlem
Nr styrelse sljer r det ju lite trist
Citera
2025-07-04, 14:28
Medlem
Adelsdams avatar
Frsvarsbolaget Mildef har ftt en order frn norska Kongsberg som bestller Mildefs stryktliga it-utrustning till ett vrde av 225 miljoner kronor. Leveranser inleds 2026.

https://www.di.se/live/mildef-far-or...-225-miljoner/
Citera
2025-07-11, 16:44
Medlem
Ringhals3s avatar
Under 165 kr nu, jag har ju framfrt synpunkten att Mildef r vervrderat.

Var lite missnjd nr jag slde p 230 kr men det brjar slppa nu.
Citera
2025-07-19, 13:22
Medlem
ingetbranicks avatar
Jag slde alla mina Mildef i brjan av juni - men kpte tillbaka dem i onsdags, tnka sig. Som en riktig Flashbackare.

+12,99 % p rapporten.
Citera
2025-07-19, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Jag slde alla mina Mildef i brjan av juni - men kpte tillbaka dem i onsdags, tnka sig. Som en riktig Flashbackare.

+12,99 % p rapporten.
Grattis. Sljer p mndag morgon?
Citera
2025-07-20, 00:16
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Grattis. Sljer p mndag morgon?

Om den gr upp 13 % igen Nej, jag tror nog att jag behller den ett bra tag nu. Dels fr att jag r njd med vinsten jag gjorde under vren och kan ta en motgng, dels fr att jag kpte en rtt liten post s den kan gott f tid p sig att vxa till sig lite ven om kursen inte kommer att g spikrakt uppt lngre utan bde ner och i sidled ibland.

Vd-orden i samband med rapporten lt betryggande, och han var vl rtt tydlig med att han tyckte att marknaden hade verreagerat p vinstvarningen som var ett resultat av framskjutna leveranser i samrd med kunden. Han lt rtt trtt rent allmnt p hysterin i samband med kvartalsrapporter, och det kan man ju frst och hlla med om.
Citera
2025-07-20, 01:18
Medlem
Citat:
Vd-orden i samband med rapporten lt betryggande, och han var vl rtt tydlig med att han tyckte att marknaden hade verreagerat p vinstvarningen som var ett resultat av framskjutna leveranser i samrd med kunden. Han lt rtt trtt rent allmnt p hysterin i samband med kvartalsrapporter, och det kan man ju frst och hlla med om.

Han nmnde ingenting om sin egen frsljning av 1/3 av sitt innehav och att det uppenbarligen var en starkt bidragande orsak till kursraset innan rapportdagen?
Citera
2025-07-20, 01:22
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urantjuren
Han nmnde ingenting om sin egen frsljning av 1/3 av sitt innehav och att det uppenbarligen var en starkt bidragande orsak till kursraset innan rapportdagen?

Nej, det mste han ha glmt Media p plats tycks ocks ha glmt det - attans - tminstone skrev inte Afv nt om det i sin artikel.
Citera
2025-07-22, 11:41
Medlem
Vansterpartiets avatar
Blankningen kar kraftigt och det gillar inte smspararna, tydlig manipulation.

Man tar in varenda order man fr tag p sen blir det pannkaka av allt nr det ska levereras? Lter rimligt.
Citera
2025-07-22, 23:25
Medlem
Citat:
Om den gr upp 13 % igen Nej, jag tror nog att jag behller den ett bra tag nu. Dels fr att jag r njd med vinsten jag gjorde under vren och kan ta en motgng, dels fr att jag kpte en rtt liten post s den kan gott f tid p sig att vxa till sig lite ven om kursen inte kommer att g spikrakt uppt lngre utan bde ner och i sidled ibland.

Du skulle slt
Citera
2025-07-22, 23:55
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dettanamn
Du skulle slt

Det fr vi se. Som sagt, det var en liten post och inget jag str och faller med.
Citera
2025-07-22, 23:58
Medlem
Citat:
Det fr vi se. Som sagt, det var en liten post och inget jag str och faller med.
Sant sant.
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in