Citat:
Ursprungligen postat av
Gotenks
Träffa syskonbarnen när din mor inte är där då?
Men rent spontant så känns det som du behöver skapa dig egna saker att leva för, försök lägga energi på dig själv. Träna och motionera om det behövs (om du är tex överviktig). Sen börja dejta och försök hitta en egen partner för att ev skapa din egna familj.
Ja det är väl det jag får försöka. Men hon bor på samma gata och är där nästan dagligen tyvärr.
Ja jag behöver skaffa mina egna saker att leva för. Jag är normalviktig men jag promenerar mycket särskilt nu på sommaren. Dejta är svårt då ingen vill träffa mig. Har varit aktiv på dejtsidor i 12-13 år och inte kommit någonstans. IRL så har det inte gått heller. Så egen familj är tyvärr inte möjligt.
Citat:
Ursprungligen postat av
kossemu
Snacka med syrran om hur viktigt det är för dig så hittar ni förhoppningsvis en lösning. Tycker det är otroligt fint att du värdesätter kontaken med dina syskonbarn, jag blir mest bara obekväm runt barn.
Det här med depressionen verkar svårt, jag antar att du testat olika behandling och inte funnit något som funkar. Depressioner går nästan alltid att bota, så jag tycker du ska ge det några till försök. Om ingen SSRI funkar, och depressionen bara fortsätter kanske det är värt att prova ECT, som har den bästa dokumenterade effekten på depression.
Jag blir lite orolig av att läsa om din situation, du borde kanske gå till akutpsyk när saker och ting är så illa. Din hjärna måste må skit av att inte få vila tillräckligt på natten, vilket nog gör att det blir värre och värre för varje dag som går utan att du får sova. De kan skriva ut sömnmediciner till dig, och se till så att du får snacka med en läkare snart. Eller lägga in dig förstås, om det är påväg att bli riktigt illa.
Lycka till.
Ja jag får väl försöka träffa dom någon gång om året när vi är hos pappa (skilda föräldrar) men min pappa har blivit väldigt isolerad med sin nya fru och liksom bortprioriterat sina barn.
Och ja jag har testat SSRI i omgångar och har har väl hjälpte lite, men inte bra skulle jag säga. Sedan är det en del bieffekter jag inte gillar. Jag har faktiskt funderat på akutpsyk senaste dagarna då jag börjat tänka på självmord, det har jag inte gjort innan under alla år då jag haft en lätt depression.