Citat:
Ursprungligen postat av
Onkel-Ben-ny
ICA som företag omsatte 126 miljarder 2020. Om du tror att ICA skulle tjäna några pengar på att ett par giriga ICA handlare märker om lite kött mot vilken badwill det ger så fattar du ingenting. Ruttet kött känner man f.ö. igen på lukten innan man tillagar det och inte när man smakar det samt att mala till köttfärs gör ingen skillnad. Själv köper jag allt kött jag hittar på ICA med röda lappar med 50% pris, smakar alltid lika bra och jag har aldrig blivit sjuk.
Det var inte bara ett par ICA-handlare. Det var fyra av Stockholms största ICA-butiker som fuskade. Eller rättare sagt, det var dessa fyra butiker man kollade och det förekom fusk hos samtliga. Bara dessa butiker omsatte miljarder
Fusket var utbrett till mer än dessa fyra butiker.
Fusket har även förekommit efter detta.
Enbart butiken i Haninge omsatte 2018 (?) 864 miljoner kronor.
Så det är inga småsummor och ditt jävla snack om "lite kött" har du ingen bäring för heller.
Det handlar om tonvis med kött. Ingen kan säga mes säkerhet hur många år de sysslat med detta och hur många butiker det handlade om, eller fortfarande handlar om.
https://sv.wikipedia.org/wiki/I_takt_med_tiden
Citat:
Den 20 februari 2008 sändes ett uppföljande Uppdrag granskning-avsnitt beträffande köttfusket på Ica. I detta avslöjades bl.a. att Ica-ledningen redan kände till att köttfusk förekom på ICA-butiker när Uppdrag granskning avslöjade detta, trots att Ica-ledningen uppgav motsatsen i programmet
En gång sköt jag med pistol och ingen dog. Därför är pistoler ofarliga.
Din logik är knivskarp.
Men straffen för detta var löjeväckande.
Straffen för att lura sin arbetsgivare eller staten kommer att bli mångdubbelt högre.