2021-07-17, 20:34
Medlem
exoticspices avatar
Stackars lilla pojke, hoppas att allt går väl med honom och att han inte får några bestående men.

Det här är andra gången det sker en allvarlig olycka i den livsfarliga karusellen. Dom borde stänga ner hela Skara Sommarland för gott och riva det samma dag. Jag vill inte läsa om en ytterligare olycka, eller det värsta som kan hända, att ett barn avlider.
Citera
2021-07-17, 20:46
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Ja de blir väll lätt det så vi släpper den.

Ja - tänker på axelssons tivoli som reser runt, hade inte släppt in mina ungar där ens om jag fick betalt.

Axelssons tivoli-tråden är fan en klassiker! Sjukt att de fått hålla på i alla år. Eller ännu sjukare kanske är att föräldrar släpar dit sina ungar gång på gång.
Citera
2021-07-17, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Stackars lilla pojke, hoppas att allt går väl med honom och att han inte får några bestående men.

Det här är andra gången det sker en allvarlig olycka i den livsfarliga karusellen. Dom borde stänga ner hela Skara Sommarland för gott och riva det samma dag. Jag vill inte läsa om en ytterligare olycka, eller det värsta som kan hända, att ett barn avlider.

Bra idé, vi stänger alla nöjesparker för all framtid för att det kan hända en olycka. Bra lösning.. Du har inte funderat på att bli statsminister?
Citera
2021-07-17, 21:07
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FITTSTAT
Bra idé, vi stänger alla nöjesparker för all framtid för att det kan hända en olycka. Bra lösning.. Du har inte funderat på att bli statsminister?

(FB) Dödsolyckor på svenska nöjesfält
Citera
2021-07-17, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GTFO-Foreigner
Jämför byggkvalité på Liseberg och Gröna Lunds attraktion och jämför med dessa Grisbondetivoli/Sommarland.

Det är faan natt och dag, riktiga sneak grejer de kör med i Skara, billigt skit med dålig byggkvalité. Sen har nog både Liseberg och Gröna Lund bättre tekniker som servar skiten varje dag. Tveksamt om Skara Grisbondeland har service på skiten varje dag.
Fast det är samma ägare till gröna Lund och Skara sommarland...

Citera
2021-07-17, 21:51
Medlem
Citat:
Att personen springer iväg talar för en asylant.
Klassiskt att de kutar iväg när det är dags för ansvarsutkrävande, en svensk ungdom hade stannat kvar för den vet att det är kört, allt för många vet precis vem du är för att kunna komma undan, babben tror att genom att springa iväg så vet ingen av Mustafa var den som skötte maskinen vid tillfället.

Klassisk blatte, kan iofs vara en babbefierad svenne också, men med tanke på att Skara Sommarland drivs av en klassisk snål jävla grisbonde så lär han anställt babbar för där betalar Staten 80% av lönen, smart och ekonomiskt tycker såna här grisbönder.

Personalen sprang ju iväg...

Efter att det hade hänt ja.. Men de var ju där innan och startade karusellen.
Citera
2021-07-17, 22:17
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mxyzptlk
Tog du bort ditt ursprungliga inlägg eller vad är det du försöker rätta till?
Du vet ju själv att du skrev fruktansvärt otydligt i ditt första inlägg i tråden.
Står du inte för dina misstag?

Det var en sån där vattenpryl som man åker ,någon sorts stor ring som dom har på Liseberg där ringen välte precis vid slutet och då är det kedjor som drar upp ringen till av/påstigningsområdet. Personer hamnade då upp och ner under ringen och släpades fastklämd upp för den för några år sedan. Det var kanske 3-4 stycken som dog. Kommer inte ihåg vart men det kan ha varit Australien.

Beskriv stock och att det hände i Liseberg från mitt inlägg ovan. Kanske något otydligt men inte så jävla otydligt.
Citera
2021-07-17, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
(FB) Dödsolyckor på svenska nöjesfält

Vad menar du med detta?
Det stärker ju knappast ditt korkade uttalande tidigare.
Citera
2021-07-17, 22:44
Medlem
Notera att det andra e emplaret I Sverige av Breakdance4 (Rodeo) finns på Gröna lund.

Sommarland köpte sin karusell begagnad, så den är 20 år gammal.
Citera
2021-07-17, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stoicblend
Usch jag står inte ut vad fruktansvärt hemskt. Hoppas hoppas det går bra. Så otroligt onödig olycka.

Mina barn ska aldrig få åka karusell.

Ja det här var bland det värsta jag har varit med om. Kan inte ens föreställa mig hur det var för pappan, och för den stackars pojken.. Hörde ju pappans rop på hjälp och såg honom sedan ligga avsvimmad vid sidan av..
Nu var det ju inte karusellen det var fel på, förutom möjligtvis att den saktade ner för tidigt. Dagens lärdom blev att man aldrig kliver ur en karusell innan man är 110% säker på att den har kört klart.
Citera
2021-07-17, 23:45
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Axelssons tivoli-tråden är fan en klassiker! Sjukt att de fått hålla på i alla år. Eller ännu sjukare kanske är att föräldrar släpar dit sina ungar gång på gång.

Axels! Men ja. Har själv sjuka minnen från detta företag
Citera
2021-07-18, 02:10
Medlem
Citat:
Jämför byggkvalité på Liseberg och Gröna Lunds attraktion och jämför med dessa Grisbondetivoli/Sommarland.

Det är faan natt och dag, riktiga sneak grejer de kör med i Skara, billigt skit med dålig byggkvalité. Sen har nog både Liseberg och Gröna Lund bättre tekniker som servar skiten varje dag. Tveksamt om Skara Grisbondeland har service på skiten varje dag.

Det ör dock inte axels tivoli vi pratar om som river och monterar sina grejer 20 ggr per säsong, utan en karusell som stor fast monterad över tid.

Jag kan inte svara på hur säkerhetsarbetet på Skara skiljer sig ifrån Liseberg, men de har ju haft olyckor de också.

Det var mest åsikterna om själva åtkattraktionen i sig, som inte är något anmärkningsvärt alls, som jag hade synpunkter på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in