Citat:
Ursprungligen postat av
TomatKungen
Har du läst artikeln? Flickan var 13.5 år när samlagen inleddes, hon kände sig inte redo och försökte flera gånger avstyra samlagen genom att dra sig undan/säga ifrån när 15-åringen ville knäppa upp hennes kläder. Han blev då ofta sur eller arg på henne, vilket han själv också bekräftar. Eftersom hon var under 15 år och han 1 år och 9 månader äldre vid händelserna och utifrån allt annat sammantaget blir han dömd för våldtäkt mot barn. Läs artikeln igen och läs lagen. Helt rimligt att han blev dömd.
"Liksom underinstansen finner hovrätten det styrkt att de aktuella samlagen i och för sig frivilligt accepterades av båda parterna. Av flickans berättelse framgick dock att hon inte ansåg sig redo att ha sex, att det var 15-åringen som var pådrivande och att flickan flera gången försökte avstyra samlagen genom att dra sig undan eller säga ifrån när 15-åringen ville knäppa upp hennes kläder. Pojken blev då ofta sur eller arg på henne, vilket han själv har bekräftat att han blev.
21 fall av sexuellt utnyttjande
Sammantaget innebär bland annat dessa omständigheter att det inte kan anses ha funnits en sådan fullständig frivillighet och ömsesidighet mellan parterna som krävs för att ansvarsfrihetsregeln i brottsbalken ska vara tillämplig.
"
Okej, och vad hände efter att han blev sur?
Står det att han fortsatte tvinga av henne kläderna?
Eller drog han av hennes kläder med våld?
För att - allt jag kan läsa är att han blev sur.
Ska han dömas för sexuellt ofredande för att han blev sur?
Kände hon sig inte redo? Trots att hon flertalet gånger hade sex utan att GM var "sur".
Kan det vara så att hon var redo. Sen fick föräldrarna reda på det hela. Och helt plötsligt -tjoff- så var hon inte längre redo.
Vet du vad det kallas? Dynga
Du kanske anser att kvinnor inte vet sitt eget bästa. Och det är okej att du anser det. Men det är din åsikt. Även om jag anser den inställning var unken och misogyn så respekterar jag din nedsättande syn på kvinnor.
Jag tar dock tydligt avstånd från ditt sätt att utgå ifrån att kvinnor inte kan säga ifrån själva såväl som att ta egna beslut - själva.
Tackar för diskussionen med dig, vi kommer dock inte längre.