2023-10-30, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fackmannen
Man undrar ju vad kursen skulle varit på toppen om det skulle varit motiverat? 30 kr?

Ingen aning, jag var ointresserad i hypen.
Citera
2023-10-30, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Ja, precis... eller 10% under bokfört...

Så brukar folk på denna tråden säga att de säljer med massiv förlust, vilket jag tvekar på.

Nej, de kan inte skriva ner strax innan de säljer.

Och nej, det är annan ledning och mer normal... inte driva kursen med PM och twitter längre.
hypotetisk om hele eiendomsmassen selges 10% under bokført. Er aksjen fremdeles verd 99 øre?
Citera
2023-10-30, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
hypotetisk om hele eiendomsmassen selges 10% under bokført. Er aksjen fremdeles verd 99 øre?

De räknar ett substansvärde på 17,76 per aktie.

Så det skulle jag tro.

De har väl ca 130 i tillgångar och 100 i skulder... så vi får överskott på 17 miljarder.

Men en del skulder är knepiga som attan, så jag tror inte man skall se det så enkelt.
Senast redigerad av ZiggeZiggarett 2023-10-30 kl. 11:02.
Citera
2023-10-31, 17:47
Medlem
Älskar folket i denna tråd.

SBB går ner till 2,99kr och folk skriver.

SBB går ner till 2,98kr och folk skriver.

SBB går ner till 2,97kr och folk skriver.

SBB går ner till 2,95kr och folk skriver.

Idag när SBB gick upp till 3,27kr så var det knäppt tyst här.
Citera
2023-10-31, 21:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Major.Armstrong
Älskar folket i denna tråd.

SBB går ner till 2,99kr och folk skriver.

SBB går ner till 2,98kr och folk skriver.

SBB går ner till 2,97kr och folk skriver.

SBB går ner till 2,95kr och folk skriver.

Idag när SBB gick upp till 3,27kr så var det knäppt tyst här.
😂😂😂😂
Vi ska under 3an igen så va lugn .
Fokusera på dina möten istället 😂
Citera
2023-11-01, 08:21
Medlem
OtherBarrys avatar
Citat:
De räknar ett substansvärde på 17,76 per aktie.

Så det skulle jag tro.

De har väl ca 130 i tillgångar och 100 i skulder... så vi får överskott på 17 miljarder.

Men en del skulder är knepiga som attan, så jag tror inte man skall se det så enkelt.

Räknas alla skumma ekonomiska upplägg med i detta?

T.ex lån som Oscar Properties har tagit för att köpa fastigheter av SBB som SBB sedan har garanterat och D aktier till norrmän som SBB har lovat att köpa tillbaka för ett visst pris.

SBB har verkligen varit mästare när det kommer till skumma ekonomiska upplägg som är svåra att få ett grepp om.
Citera
2023-11-01, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OtherBarry
Räknas alla skumma ekonomiska upplägg med i detta?

T.ex lån som Oscar Properties har tagit för att köpa fastigheter av SBB som SBB sedan har garanterat och D aktier till norrmän som SBB har lovat att köpa tillbaka för ett visst pris.

SBB har verkligen varit mästare när det kommer till skumma ekonomiska upplägg som är svåra att få ett grepp om.

Jag väntar på Q3, jag tror och hoppas, att den rapporten är mer transparent.
Citera
2023-11-01, 18:16
Medlem
DVikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pimpsi
😂😂😂😂
Vi ska under 3an igen så va lugn .
Fokusera på dina möten istället 😂

Mycket körningar i denna aktie, nu på trean igen och snart ner mot 1.

Omsätts rätt stor andel varje dag, flera % av totala antalet aktier vilket ser ut att vara mycket jämfört med många andra bolag.

Vad händer om de inte kan betala utdelningen 2024 (för 2023)?
Citera
2023-11-02, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DViking
Mycket körningar i denna aktie, nu på trean igen och snart ner mot 1.

Omsätts rätt stor andel varje dag, flera % av totala antalet aktier vilket ser ut att vara mycket jämfört med många andra bolag.

Vad händer om de inte kan betala utdelningen 2024 (för 2023)?

Varför skulle de inte kunna det? De har kassan...

Frågan är väl om aktieägarna sätter företaget på obestånd... det gör man kanske inte gärna, men som det är nu är det en skuld aktiebolaget har mot sina ägare.

Idag stiger D kraftigare än B.
Citera
2023-11-02, 14:33
Medlem
DVikings avatar
Citat:
Varför skulle de inte kunna det? De har kassan...

Frågan är väl om aktieägarna sätter företaget på obestånd... det gör man kanske inte gärna, men som det är nu är det en skuld aktiebolaget har mot sina ägare.

Idag stiger D kraftigare än B.

De har väl inte ens fått in de pengarna än?

Sen ska lån, räntor och annat betalas innan de kommer till x-dag för utdelningen.

Att det sen bara skiljer 20 öre mellan B och D aktie trots att D ger 80 öre högre utdelning verkar väl lite konstigt?
Citera
2023-11-02, 15:28
Medlem
Citat:

Sen ska lån, räntor och annat betalas innan de kommer till x-dag för utdelningen.

Att det sen bara skiljer 20 öre mellan B och D aktie trots att D ger 80 öre högre utdelning verkar väl lite konstigt?

Det klubbades igår... så det är klart... allt är signerat... och kassan skall räcka till lån som förfaller, räntor och utdelning. Det är vad Leiv sagt. Det är 8 miljarder plus att de går med vinst fortfarande.

Ja, D aktien är lägre prisad, förmodligen för att framtida utdelning är tveksam.

De tickar ännu låg ränta, det hänger på hur mycket de tvingas binda om och till vilken ränta.
Citera
2023-11-02, 18:39
Medlem
Citat:

Lån syftar du på dom PYTTESMÅ obligationslånen dom har kvar att betala?

Eller är det banklånen som du syftar på? I så fall låt oss veta när dom går ut i datum och vilka belopp dom är på.

Räntor behövs bara betalas om det finns nåt kvar på ett lån att betala, sekunden lånet är betalt så försvinner ränta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in