Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-07-13, 11:15
Medlem
för ett tag sedan leasade vi en opel corsa electric, problemet var att vi tog för lite mil i avtalet, frågade sedan säljaren om detta gick att ändra och svaret blev nej, inser nu att vi kommer att överskrida miltalet.
en bekant har en avancerad bildator där man man ändra miltalet med, vågar man att sänka miltalet i bilen med denna, kan man se detta på opel när man lämnar tillbaka bilen?
Citera
2021-07-13, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mongotttt
för ett tag sedan leasade vi en opel corsa electric, problemet var att vi tog för lite mil i avtalet, frågade sedan säljaren om detta gick att ändra och svaret blev nej, inser nu att vi kommer att överskrida miltalet.
en bekant har en avancerad bildator där man man ändra miltalet med, vågar man att sänka miltalet i bilen med denna, kan man se detta på opel när man lämnar tillbaka bilen?

Det kan dom garanterat se så gör inte det.
Citera
2021-07-13, 14:04
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:

Måste väl gå att ändra.
Mot betalning givetvis.
vet inte var du leasar Opel men t.ex Peugeot -e208 finns med här.

Citat:
J BIL PRIVATLEASING
Hos oss på J BIL ser en privatleasing ut så här:
• Du betalar ingen kontantinsats
• Du betalar en gång per månad: en leasingavgift baserad på planerad körsträcka och bilmodell
• I månadskostnaden ingår service och vägassistans
• Avtalstid: oftast 36 månader men anpassas efter ditt behov
• Körsträcka: 3000-4500 mil ingår under avtalstiden beroende på modell och utrustningsnivå. Du kan till en låg kostnad höja körsträckan.
• Skatt och försäkring ingår inte i månadskostnaden, den betalar du själv
https://jbil.se/vara-tjanster/privatleasing?gclid=CjwKCAjw87SHBhBiEiwAukSeUZ83vP Bf-jGkj4VRdwwzho28sE3M4vgrdLm_mgoi0zb_D6cnT2V5vBoC xYMQAvD_BwE

Opel privatlesing, nästan samma text:

Citat:
Du betalar en gång per månad: en leasingavgift baserad på hur bilen används, planerad körsträcka, avtalstid och bilmodell.
Avtalstid: 36 månader.
Du har 3 års fabriksgaranti när finansieringen görs via Opel Finansiering/Jyske Finans.
Upp till 2000 mil/år ingår i avgiften beroende på modell och du kan självklart öka upp miltalet på samtliga modeller.

https://www.opel.se/privatleasing/privatleasing/

Du är nog bara ute efter att snika.
Senast redigerad av PeterNoster 2021-07-13 kl. 14:14.
Citera
2021-07-13, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Måste väl gå att ändra.
Mot betalning givetvis.
vet inte var du leasar Opel men t.ex Peugeot -e208 finns med här.

https://jbil.se/vara-tjanster/privatleasing?gclid=CjwKCAjw87SHBhBiEiwAukSeUZ83vP Bf-jGkj4VRdwwzho28sE3M4vgrdLm_mgoi0zb_D6cnT2V5vBoC xYMQAvD_BwE

Opel privatlesing, nästan samma text:

https://www.opel.se/privatleasing/privatleasing/

Du är nog bara ute efter att snika.

går ej att höja där jag leasar, självklart gör jag det för att snika, eller att inte behöva betala för övermil.
Citera
2021-07-13, 20:35
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
går ej att höja där jag leasar, självklart gör jag det för att snika, eller att inte behöva betala för övermil.

Vart tog länken till leasingstället vägen?

Opel har väl samma avtal överallt antar jag.
Du kan ju hänvisa till Opel-sidan jag länkade till.

Självklart måste du betala för övermilen. Det står det ju på båda ställena jag länkade till och
det gör det säkert på ditt ställe också.
Citera
2021-07-14, 14:41
Medlem
Hur är en Corsa Electric måste jag fråga?

På papperet är det i princip samma bil som Peugeot e-208, men utseendemässigt är det ju olika både invändigt och utvändigt.

Maxar man en E-208 i utrustning och gör samma med Corsa-E så är det nästan samma pris, liten fördel till Opel, men utseendet i min mening är bättre både invändigt och utvändigt med Peugeon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in