• 2
  • 3
2021-07-13, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungpuckel
Haha ja.. anledningen till att man behöver gå på en dejt är väl för att det inte har funkat att vara sig själv alla andra dagarna.

Jag tror faktiskt på att vara sig själv. Med rätt tjej så funkar det.
En av de senaste jag träffade tände på mig. Och då hade vi bara umgåtts som vänner. Jag gjorde inget speciellt, och försökte inget heller.
Citera
2021-07-13, 07:59
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nykines
Frågeställning: Har ni fått dating tips från kvinnor? Hur har det gått när ni följt tipsen?

Yup. Dom är bättre på att ge tips.
Citera
2021-07-13, 08:47
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaryfoot
Kan bara hålla med. Jag brukade fråga tjejer om råd hur jag som kille ska göra när jag träffar tjejer.
Det gör jag inte längre.
Tjejer gör precis tvärtom när dom själva träffar killar.
När man ser vissa val som tjejer gör, då börjar man undra...
Ett exempel är att tjejer ofta sa till mig (om jag var nervös inför en dejt t ex) att tjejer inte vill ha en kille som är blyg och osäker, det är omanligt.
När dom själva träffade en kille så var det såå gulligt att han var blyg och nervös.

Har också varit med om tjejer som försökt få ihop mig med nån av deras väninnor.
Om du råkar ut för det nån gång: Spring!

Tjejer vill tala om för en vilka man bör vara ihop med, och vilka man bör undvika.
Hänt flera gånger att tjejer sagt att nån inte är intresserad, om man berättat om en tjej man gillar/är nyfiken på.
Flera gånger så har dom haft fel.

Har också råkat ut för detta, att en kvinna försökt få mig intresserad och att vara tillsammans med hennes väninna. I mitt fall försökte hon först bjuda oss båda på fest, när jag inte ville komma så tjatade hon om att hon tyckte vi skulle träffas!

Nej, att lyssna på kvinnors råd i dessa frågor slutar fel. De har ofta ett egensyfte med sina råd och manipulationer, det sista de tänker på är dig!

Vanligen är de flesta kvinnor mycket bättre än män på att lirka och få som de vill. Det ligger lite i den traditionella kvinnorollen att le lite blygt och försöka få som de vill. Som sista utväg brukar en del kvinnor även pressa fram lite gråt. Då brukar många män mjukna...
Citera
2021-07-13, 09:04
Medlem
Det bästa är om tjejer sköter sig själva.
Kolla gärna filmen Emma (eller läs boken)
Citera
2021-07-13, 09:29
Medlem
CompressorVanes avatar
Det är alldeles korrekt TS!

En fisk talar aldrig om hur denna vill bli fångad.

Vänd på vad de säger och få vad de gillar!
Citera
2021-07-13, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niggward
Skulle personligen aldrig ta eller följa dating tips från kvinnor av den simpla anledningen att de inte vet vad de själva vill eller vad andra kvinnor vill. De vänder sitt omdömme efter tillfälliga känslor. De säger en sak, vill något annat egentligen. Dock är detta inget som de gör med mening eller ens inser själva att de gör.

Inget man kan vara arg på en kvinna för om en kille väljer att gå på deras tips. Det är ditt egna fel i så fall. Ger dem dig tips så säger du tack och ler. Sedan så glömmer du det bara. Du har större chans att lyckas på ren magkänsla när det kommer till relationer och dating.
Du måste fan ha flashbacks bästa nickname och avatar.
Off-topic, men det skiter jag i.
Citera
2021-07-13, 09:40
Medlem
Pungpuckels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaryfoot
Jag tror faktiskt på att vara sig själv. Med rätt tjej så funkar det.
En av de senaste jag träffade tände på mig. Och då hade vi bara umgåtts som vänner. Jag gjorde inget speciellt, och försökte inget heller.

Inbillning, man är bara sig själv när man är säker på att ingen ser.
Men om du menar en avslappnad okonstlad attityd, sådär det självklart att föredra.
Citera
2021-07-13, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
En jäkla smart kommentar. Vet när en tjej gör slut och en kompis till tjejen tar killen, så är de två tjejkompisarna ovänner för alltid. Inser att jag är generaliserande men så är det ibland i alla fall. De vill ha chans även om de gjort slut, att killen ska sakna henne.

Det där är rätt intressant.

En kvinna förklarade det så här för mig: att hon inte såg en relation som avslutad för att man gjorde slut. Utan alla relationerna är som ett pärlband och sitter ihop.

Jag som man ser en relation ungefär som en strömknapp.
Av eller på. Eller trasig.
Sedan när det är slut mår man lite piss och går vidare och rätt snart har jag glömt henne.
En viss skillnad om barn är med i bilden. Då blir relationen lite annorlunda.

Men tillbaka till pudelns kärna.
Kvinnor ser på relationer på en helt annan andlig nivå än vad jag som man gör.

Vore intressant att höra några kvinnors syn på det.
Citera
2021-07-13, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Vad gav hon för tips?

Det kommer jag inte riktigt ihåg eftersom jag slutat berätta för någon alls om hur mitt dejtande går och litar på mig själv eller är okej med om det går åt helvete. Men just att det går mycket bättre nu än när jag lyssnade på idiottips som ofta kom från tjejkompisar är anledningen att jag startade tråden.

Exempel 1: På förfesten
- Frågade henne om hon ville hänga på ut ikväll men det var igår och hon har fortfarande inte svarat. Ska jag skita i henne eller?
- Nej fan var inte så där töntig! Om du vill messa så messa bara!

Messar och självklart blir man nobbad och förnedrar för alltid.

Exempel 2: Långdistans
- Jag frågade henne om vi skulle snacka ikväll som vi gjort varje vecka när vi varit i olika städer och hon sa att hon var trött och ville sova. Klockan var 7.... Hon förslog inte ens en annan tid. Fan vad dåligt, nu tappar jag suget på att alls prata med henne igen.
- Men hon kanske bara är trött? Låt henne sova! Det är ju du som ska förslå en annan tid om hon är trött. Bara fråga henne. Du kan ju inte sluta snacka med henne för en sån här liten sak, vad är felet med dig?

Självklart sket jag i det här rådet och till slut kom hon tillbaka efter att jag ignorerat henne veckan efter. Kan tillägga att man blev kallad omogen mm när man vägrade följa råden.

Antingen jävlas dom med oss eller så är dom verkligen helt slut i huvudet.

Som någon annan skrev i tråden så verkar råden i själva verket vara VAD TJEJERNA ÖNSKADE ATT EN KILLE GJORDE så att det blir lättare för dem själva eller att de liksom känner försäkran om intresse och får överhanden. Det är därför man ofta ska GÖRA PRECIS TVÄRTOM.
Senast redigerad av nykines 2021-07-13 kl. 13:10.
Citera
2021-07-13, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nykines

Som någon annan skrev i tråden så verkar råden i själva verket vara VAD TJEJERNA ÖNSKADE ATT EN KILLE GJORDE så att det blir lättare för dem själva eller att de liksom känner försäkran om intresse och får överhanden. Det är därför man ofta ska GÖRA PRECIS TVÄRTOM.

Så är det. Känner igen mig i din beskrivning. Så många dåliga råd man fått och dessutom lyssnat på innan man förstod att dom inte var några bra rådgivare. En klassiker; ”-Ligg inte med dom på första dejten” när det egentligen är precis tvärtom.

Kvinnor har svårt att se en fråga från ett objektivt perspektiv och blandar dessutom in sina egna känslor. Dom kallar det för att ha intuition när det egentligen handlar om projicering och rationalisering.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in