2021-07-12, 12:40
Medlem
Allt började i juni när jag fick börja med Equasym Depott , men tyvärr kände jag absolut inget på den. Kändes bara som jag drack 2 kopp av kaffe. Fick också några biverkning såsom huvudvärk varje dag , gnissla på tänderna. Två veckor sedan gick jag tillbaka till Sjuksköterskan och fick bytta till Concerta. Hämtade ut (Metylfenidat Sandoz) , Tog 18 mg för första veckan och sedan öka den till 36 mg. känner samma som jag kände med Equasym ingen effekt alls , trodde att den skulle fan hålla för 14 timmar , tar den 9 på morgonen och känner att den redan ute från kroppen ungefär kl 18-19. Fick några biverkning såsom att bitta mina någlar (tics) senare på dagen och avtändning är värre än Equasym.

Någon som hade svårt att hitta rätt medicin ? Kan ni dela er upplevelse.
Citera
2021-07-12, 16:00
Medlem
Sqrbankens avatar
Har också nån bokstavsdignos som ligger och skräpar men efter att testat runt lite landstingsamfetaminer så kan jag inte dra någon annan slutsats än att inget fungerar i längden. Skulle helst vilja ha nån benso att ansvarfullt knapra innan läggdags mellan varven mot brutalt sömnhämmande ågren men det går inte för sig ty beroendepotentialen enligt samma maskineri som kastar centralstimulerande över folk... Psykiatrin är en fars.
Citera
2021-07-12, 16:08
Medlem
Testa att gå på en rask promenad alt träna.

Statens knark kommer aldrig göra dig bättre.

Lär dig leva med med bokstäverna istället
..
Citera
2021-07-12, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yeahsurexxx
Testa att gå på en rask promenad alt träna.

Statens knark kommer aldrig göra dig bättre.

Lär dig leva med med bokstäverna istället
..
Tränar sex dagar i veckan.
Citera
2021-07-12, 17:16
Medlem
mfmxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alezm
Allt började i juni när jag fick börja med Equasym Depott , men tyvärr kände jag absolut inget på den. Kändes bara som jag drack 2 kopp av kaffe. Fick också några biverkning såsom huvudvärk varje dag , gnissla på tänderna. Två veckor sedan gick jag tillbaka till Sjuksköterskan och fick bytta till Concerta. Hämtade ut (Metylfenidat Sandoz) , Tog 18 mg för första veckan och sedan öka den till 36 mg. känner samma som jag kände med Equasym ingen effekt alls , trodde att den skulle fan hålla för 14 timmar , tar den 9 på morgonen och känner att den redan ute från kroppen ungefär kl 18-19. Fick några biverkning såsom att bitta mina någlar (tics) senare på dagen och avtändning är värre än Equasym.

Någon som hade svårt att hitta rätt medicin ? Kan ni dela er upplevelse.
Den ska inte hålla 14 timmar utan 12 timmar. Sen har du en sämre kopia som håller kortare, du borde bett om originalet istället. Fast det spelar inte så stor roll om nu metylfenidat ändå inte fungerar för dig.

Du får väl be om att få testa Elvanse och sluta träna så mycket. Ät frukost och ta medicinen i samband med den om du inte redan gör det.
Senast redigerad av mfmx 2021-07-12 kl. 17:36.
Citera
2021-07-12, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alezm
Tränar sex dagar i veckan.

ok bra.

vad får dig att tro att du på nåt sätt kommer må bättre av tjack?
Citera
2021-07-12, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yeahsurexxx
ok bra.

vad får dig att tro att du på nåt sätt kommer må bättre av tjack?

Använder det för att minska min ADD symptom , samt jag gör det på läkarens rekommendation. Så länge den positiva effekten överväger den negativa är jag nöjd.
Citera
2021-07-13, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mfmx
Den ska inte hålla 14 timmar utan 12 timmar. Sen har du en sämre kopia som håller kortare, du borde bett om originalet istället. Fast det spelar inte så stor roll om nu metylfenidat ändå inte fungerar för dig.

Du får väl be om att få testa Elvanse och sluta träna så mycket. Ät frukost och ta medicinen i samband med den om du inte redan gör det.

Pratade med sjuksköterska idag , jag har två alternativ antigen börja med elvanse eller strattera. kunde ej prova strattera eftersom kommer att resa , man ska ta en månad tills man märker skillnad. Hon sa att jag ska höja (concerta) dosen till 54 mg och ringer mig på torsdag efter de har snackat om jag får börja med elvanse. En sak jag är väldigt orolig över att jag kommer inte få tillräckligt med sömn vid intaget av Elvanse , brukar lägga mig runt 23-00 och vakna mellan 9-10 om jag inte har jobb. Bästa som kan hända är förhoppningsvis att 54 mg funkar och inte får jobbiga biverkningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in