Citat:
Ursprungligen postat av
Alezm
Allt började i juni när jag fick börja med Equasym Depott , men tyvärr kände jag absolut inget på den. Kändes bara som jag drack 2 kopp av kaffe. Fick också några biverkning såsom huvudvärk varje dag , gnissla på tänderna. Två veckor sedan gick jag tillbaka till Sjuksköterskan och fick bytta till Concerta. Hämtade ut (Metylfenidat Sandoz) , Tog 18 mg för första veckan och sedan öka den till 36 mg. känner samma som jag kände med Equasym ingen effekt alls , trodde att den skulle fan hålla för 14 timmar , tar den 9 på morgonen och känner att den redan ute från kroppen ungefär kl 18-19. Fick några biverkning såsom att bitta mina någlar (tics) senare på dagen och avtändning är värre än Equasym.
Någon som hade svårt att hitta rätt medicin ? Kan ni dela er upplevelse.
Den ska inte hålla 14 timmar utan 12 timmar. Sen har du en sämre kopia som håller kortare, du borde bett om originalet istället. Fast det spelar inte så stor roll om nu metylfenidat ändå inte fungerar för dig.
Du får väl be om att få testa Elvanse och sluta träna så mycket. Ät frukost och ta medicinen i samband med den om du inte redan gör det.