Citat:
Ursprungligen postat av
Vespasianus
https://www.expressen.se/nyheter/folk-sager-att-vi-ska-ga-ut-pa-krogen-och-ragga-sperma/
Två lesbianer som kräver hjälp med assisterad befruktning eftersom dom inte kan få barn på naturligt sätt. Dessa kvinnor kräver att mina skattemedel ska gå till att ge dom barn. Barn skaffar du på naturligt sätt. Är du kvinna hittar du en lämplig man som gör dig gravid.
Barn är ingen mänsklig rättighet. Har naturen valt bort dina gener så ska du acceptera det. Detta gäller alla par.
Tycker ni att lesbianer och andra barnlösa ska få gratis hjälp att skaffa barn och i så fall varför, varför inte?
Jag tycker visst att man kan ställa upp att hjälpa lesbiska med befruktning om de i övrigt verkar vara lämpliga som föräldrar, med tanke på hur många olämpliga som nuförtiden ändå går och skaffar jäkla massa ungar. Det är ju liksom bara åka ut till närmaste förort, så går det ju inte ens att räkna hur många olämpliga ungar som finns där och det är också en mänsklig rättighet.
De kräver visserligen inte pengar för befruktning för det fixar de alldeles utmärkt själva, men sedan kommer ju ändå en annan typ av bidragsform till den från våra skattepengar och den är långt högre och längre än vad det kostar för själva assistansen till att lesbiska ska bli befruktade.
Jag tycker det var en bra artikel och de har ju rätt i en hel del. Att ha svårt och bli gravid som dessa tydligen har drabbar ju inte bara dem utan även väldigt många hetropar nuförtiden.
Någonstans finns det väl en gräns hur mycket man kan hjälpa ofrivilligt inom vården med att bli gravid, men jag skulle mer säga att det är något som får göras utifrån resursbehov, då tiden att hjälpa folk att bli gravida som uppenbarligen har jättesvårt, tar på tiden också från någon annan som kanske skulle kunna bli gravida.
Med de där damerna, så lutar det nog åt att de snart får tänka om och planera om vem av dem som ska bli gravida eller fundera på äggdonation. Livet handlar också om kompromisser och se alternativa lösningar, än att tvunget hålla benhårt på en väg.