2021-07-12, 07:46
Medlem
https://www.expressen.se/nyheter/folk-sager-att-vi-ska-ga-ut-pa-krogen-och-ragga-sperma/

Två lesbianer som kräver hjälp med assisterad befruktning eftersom dom inte kan få barn på naturligt sätt. Dessa kvinnor kräver att mina skattemedel ska gå till att ge dom barn. Barn skaffar du på naturligt sätt. Är du kvinna hittar du en lämplig man som gör dig gravid.

Barn är ingen mänsklig rättighet. Har naturen valt bort dina gener så ska du acceptera det. Detta gäller alla par.

Tycker ni att lesbianer och andra barnlösa ska få gratis hjälp att skaffa barn och i så fall varför, varför inte?
Citera
2021-07-12, 07:52
Medlem
SolidSteels avatar
I Sverige 2021 är det en mänsklig rättighet att skaffa barn både för bögar och flator.
Citera
2021-07-12, 08:10
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Får inte heterosexuella par betalt de första tre IVF omgångarna?
Citera
2021-07-12, 08:13
Medlem
note-its avatar
Ja, det tycker jag absolut. Det föds alldeles för lite barn redan så de som vill yngla av sig måste få hjälp med det om det inte funkar att göra det på naturlig väg.
Att vara militant efterbliven och leva kvar i forntiden är inte snyggt. Sluta med det.
Citera
2021-07-12, 08:22
Medlem
Givetvis ska sjukvården kunna hjälpa folk som har svårt att skaffa barn.
I detta fall med flatorna så borde det vara en relativt billig behandling.
En eller två behållare med klet som dom får stoppa in i den som vill bli gravid. Givetvis ska dom få hjälp av läkare/sköterska om detta känns obehagligt eller om dom inte vet var kletet ska användas.
Citera
2021-07-12, 08:30
Medlem
tnems avatar
Kan de inte adoptera
Citera
2021-07-12, 08:32
Medlem
Helt rimligt att sjukvården hjälper med det om det kostar en rimlig summa. Finns ju heterosexuella par som har problem med att skaffa barn, klagar du lika mycket på att de får vård?
Citera
2021-07-12, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
https://www.expressen.se/nyheter/folk-sager-att-vi-ska-ga-ut-pa-krogen-och-ragga-sperma/

Två lesbianer som kräver hjälp med assisterad befruktning eftersom dom inte kan få barn på naturligt sätt. Dessa kvinnor kräver att mina skattemedel ska gå till att ge dom barn. Barn skaffar du på naturligt sätt. Är du kvinna hittar du en lämplig man som gör dig gravid.

Barn är ingen mänsklig rättighet. Har naturen valt bort dina gener så ska du acceptera det. Detta gäller alla par.

Tycker ni att lesbianer och andra barnlösa ska få gratis hjälp att skaffa barn och i så fall varför, varför inte?

Jag tycker visst att man kan ställa upp att hjälpa lesbiska med befruktning om de i övrigt verkar vara lämpliga som föräldrar, med tanke på hur många olämpliga som nuförtiden ändå går och skaffar jäkla massa ungar. Det är ju liksom bara åka ut till närmaste förort, så går det ju inte ens att räkna hur många olämpliga ungar som finns där och det är också en mänsklig rättighet.
De kräver visserligen inte pengar för befruktning för det fixar de alldeles utmärkt själva, men sedan kommer ju ändå en annan typ av bidragsform till den från våra skattepengar och den är långt högre och längre än vad det kostar för själva assistansen till att lesbiska ska bli befruktade.
Jag tycker det var en bra artikel och de har ju rätt i en hel del. Att ha svårt och bli gravid som dessa tydligen har drabbar ju inte bara dem utan även väldigt många hetropar nuförtiden.
Någonstans finns det väl en gräns hur mycket man kan hjälpa ofrivilligt inom vården med att bli gravid, men jag skulle mer säga att det är något som får göras utifrån resursbehov, då tiden att hjälpa folk att bli gravida som uppenbarligen har jättesvårt, tar på tiden också från någon annan som kanske skulle kunna bli gravida.
Med de där damerna, så lutar det nog åt att de snart får tänka om och planera om vem av dem som ska bli gravida eller fundera på äggdonation. Livet handlar också om kompromisser och se alternativa lösningar, än att tvunget hålla benhårt på en väg.
Citera
2021-07-12, 08:48
Medlem
Ghastens avatar
Dom ska inte ha en spänn till det. Ännu mer inavlade ungar som blir hjärntvättade.
Citera
2021-07-12, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghasten
Dom ska inte ha en spänn till det. Ännu mer inavlade ungar som blir hjärntvättade.

Inavlade ungar? Spännande! Skrev du det bara av farten eller hur tänkte du?
Citera
2021-07-12, 08:50
Medlem
Jag tycker de ska få hjälp med att skaffa barn men det är inte rimligt de skaffar pojkar. Staten och landstingen måste hjälpa dessa kvinnor få flickor.

De borde själva se till att de får flickor , det blir en bättre livskvalitet för kvinnor att ha flickor även heterosexuella kvinnor får bättre livskvalitet och för en ganska stor procent av kvinnor mår dåligt av att föda pojkar.

Tvinga inte på dessa kvinnor manlighet de mår redan sämre än heterosexuella kvinnor och får de leva i en kvinnlig värld mår de bättre.
Citera
2021-07-12, 08:54
Medlem
warfighters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus

På vilket sätt gråter de ut och kräver något? Det är ett helt vanligt par som berättar om en pågående behandling som de uppenbarligen har fått samma tillgång till som vilket annat par som helst. Varken gråt eller krav. Man kan snart inte be nån skicka mjölken utan att vara en sån som ska ha, och ska ha och ska ha.. sluta vara så jävla lättkränkt!

Och nej, jag tycker inte att skattepengar ska läggas på IVF varken för hetero eller homopar. Varför ska vi lägga pengar på att tvinga fram en ny person som vi kan betala en massa bidrag för/till? Jorden är inte direkt underbefolkad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in