Citat:
Ursprungligen postat av fitou
Jag förstår inte det här med att ta droger mot ångest.
När jag tar droger ser jag till att reda ut alla diverse tvister för att få ett så klint rus som möjligt, och kunna landa utan att mötas med ångest.
När man har ångest är det ofta dåligt samvete för att man har betett sig illa på nån fest eller bråkat med familjerna eller inte sökt jobb.
Men när jag får den typen av ångesten så brukar jag ransaka mig själv och sedan gå och ta itu med problemet. Dra ut och hitta på något med killen jag bråkade med , eller göra något roligt med familjen, eller söka och gå imål med jobbet. Efter det så finns det inte så mycket kvar att ha ångest över och det är alltid riktigt skönt.
Varför finns det missbrukare som har sådan olidlig ångest så de hela tiden måste vara drogade? Varför inte lösa problemet och uppnå den härligaste känslan som fins att känna sig nöjd och glad av naturen själv.
Först då är det ok att ta nån drog och köra på en kväll.
Skönt att att läsa ditt inlägg. Har fundrat ofta på detta.
Mot tunga depressiva sjukdomar, svår barndom, förstörd kropp, massiva ekonomiska problem och liknade problem ,hjälper det nog föga med Microsoft Planner på datorn.
MEN det hjälper mot mycket annat. Jag försöker gå på den linjen när jag tar droger. Lite planering gör mycket skillnad, och förebygger mot mycket ångest. Träffar ofta folk som inte har koll på någonting. Svårt att fylla i en blankett, vet inte var dom har nycklarna etc. Massa onödig energi går åt till att fixa och strula med triviala grundläggande grejer. Istället för att njuta av ruset.