Katatonia är ett av världens bästa band. Sedan har vi Opeth och Black Bonzo tex.
Avicii måste ju också räknas som en bra akt även om det inte är min stil.
Sverige är bra på musik.
Svenska låtskrivare når rekordnivåer internationellt: 200 av dem tjänade miljonbelopp förra året. Sverige befäster dessutom sin position bland världens främsta musikexportörer och som EUs enda nettoexportör av musik.
En viktig faktor bakom framgången är K-popen, där låtintäkterna sen 2018 har ökat med runt 1 000 procent
Så jäkla bra, som Shanghai fast bara med Uffe, synd att det aldrig blev någon platta
Det stämmer inte riktigt. På nittiotalet började Uffe göra musik/soundtrack till historiska utställningar på museer, som han släppte själv på CD. Här är ex.vis första albumet Nattljus. Sen tog han namnet Sephiroth och släppte ytterligare några plattor i samma synth/tribal stil. Betydligt bättre och mognare grejor än Shanghai om du frågar mig.
Det stämmer inte riktigt. På nittiotalet började Uffe göra musik/soundtrack till historiska utställningar på museer, som han släppte själv på CD. Här är ex.vis första albumet Nattljus. Sen tog han namnet Sephiroth och släppte ytterligare några plattor i samma synth/tribal stil. Betydligt bättre och mognare grejor än Shanghai om du frågar mig.
Jo men jag menar en platta som det var meningen att han skulle ha släppt hösten 1989 men det blev aldrig av
Jag gillar metal.
Men det enda Sverige producerat inom metal är väl typ Sabaton, Amaranthe och In Flames och samtliga är ju bara snaaaark.
Lillasyster som skriker om påhittade problem och försöker låta arg när de brer smör på en macka.
Kan faktiskt inte tänka mig ett enda riktigt bra svenskt metal band. Tyvärr...
Men death metal är väl Sverige stort inom? Dock är det inte alls min typ av metal.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!