Citat:
Ursprungligen postat av
TacopajTillFrulle
Är en ung grabb som gått klart skolan och bor hemma och jobbar heltid. Jag har egen bil och tjänar förhållandevis dåligt men det går ändå runt, jag fick jobbet dels genom kontakter och har egentligen inte kompetensen på pappret för det men klarar ändå av arbetet utan större problem. Nu till den stora frågan, vafan är nästa steg i livet? Jag skulle kunna se mig själv med familj och barn inom framtiden men jag ser inte hur jag ska komma dit när jag knappt ens har råd att flytta hemifrån. Jag sparar så mycket pengar jag har möjlighet till men med en bil och en ganska dålig lön blir det inte särskilt mycket om man jämför med vad t.ex. huspriserna ligger på idag. Mina föräldrar har alltid haft dålig koll på sin ekonomi och är extremt belånade och jag skulle helst slippa att vara i den sitsen själv.
Så hur är det meningen att man som ung ska göra för att uppnå villa volvo vovve eller iallafall möjligheten till ett eget boende? Är bered att överväga alla alternativ som typ håla i norrland eller liknande men det börjar bli högst aktuellt att flytta hemifrån känner jag.
Lyssna nu på detta råd:
Läs på om privatekonomi. Kolla Youtube.
Läs på om manlighet. Kolla Youtube eller läs på maskulint.se
Lär dig om lite av varje som har med samhället att göra:
politik, filosofi, ekonomi.
Börja gymma.
Bo hemma eller i någon billig lägenhet med andra. Skaffa ett hyfsat enkelt jobb där du har möjlighet att jobba lite övertid, typ lager, industri, bygg. Jobba 10 timmar om dagen, lev enkelt och lär dig att spara och investera dina pengar.
Kom ihåg att du är ung. Allt under 30 är bara prövotid för män. Men: Hårt jobb och gymträning är det bästa du kan ägna dina unga år åt. I den åldern vet man inte vem man är, däremot är ens fysik och hälsa alltid något man har nytta av. Likaså en god ekonomi.