2021-07-10, 14:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Det där med att knulla runt och ha nya är bara hur män tänker.
Eller inte. Finns gott om kvinnor som gillar att knulla runt med nya, prova olika killar och äckla sig.
Citera
2021-07-10, 14:56
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gefundenes
Eller inte. Finns gott om kvinnor som gillar att knulla runt med nya, prova olika killar och äckla sig.

Nej dom är extremt få. Inte ens slampor beter sig alltid sådär.
Citera
2021-07-10, 15:13
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Medan mannen sitter där i sin ensamhet och deppar.

Men många män deppar väl mest över att de är tvungna att städa, handla, laga mat, tvätta, osv. själv?
Citera
2021-07-10, 15:31
Bannlyst
Citat:
Beror ju lite på vad man menar som slampor i så fall. Men män som är singlar kan inte ligga runt och finna tillfredsställelse som singelkvinnor kan göra och det är en stor tröst enligt mig. Du menar att kvinnor som ligger runt är olyckliga för det?
Jag klassar runtknullande som 3 - 4 nya partner per år och det klarar vilken tjej som helst av utan att anstränga sig. Tänk då hur många som har 3 - 4 i månaden bara under sommaren.

Nää de flesta singelkvinnor ligger runt som fan.
Citera
2021-07-10, 15:55
Medlem
Bylwes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittheligeande
Det finns ju vissa undersökningar som visar på att kvinnor generellt är lyckligare som singlar än vad män är. Män har generellt svårare att komma över en skilsmässa eller ett förhållande som tar slut. Kan detta vara för att kvinnor får mycket bekräftelse från annat håll också? Medan mannen sitter där i sin ensamhet och deppar.

Jag tror först och främst att man måste man väga in de upplevda känslorna kring singellivet, innan man gör allt för grova generaliseringar åt endera hållen..
Är singelskapet självvalt, oavsett kön.
Då tror jag att man njuter av sin tillvaro!
Man har 100% bestämmanderätt när det kommer till hur man lägger upp sin fria tid och vad eller vilka man väljer att rikta sin uppmärksamhet emot, vilket/vilka man känner att man behöver visa hänsyn till och hur man spenderar sina pengar etc.
Lovely!

Är singellivet dock inte självvalt, utan påtvingat.
Så är ju känslan av ensamhet och utanförskap, något man förmodligen brottas med.
Inte lika hett...!
Då lidande är subjektivt, tror jag inte att det är särskilt lätt att tillskriva något av könen som just dem som lider mest.

Men, om man nu återgår till att generalisera lite mer...

Då har ju tjejer lättare att ligga runt än vad killar har.
Så är sex ett sätt för att bedöva ensamheten, då tror jag att tjejer får sin "fix" på det viset rätt mycket enklare än vad killar får. (Om man utgår från att ingetdera av de två ser ut som elefantmannen 2.0) Groteskt fula människor är nog lika stora förlorare i båda lägren..
Dock, så brukar män ha mer sammansvetsade kompisrelationer än vad kvinnor tenderar att ha.
Ofta innehållandes något gemensamt brinnande intresse, en hobbie eller liknande, eller så gillar man helt enkelt bara att hänga och dricka bärs eller nått..
Är då dessa också singlar, åtminstone några av dom.
Så kan ju det visa sig vara ett bra sätt, när det kommer till att ockupera sin tid och sina tankar på annat!

Är man en sån som väljer att pröva lyckan, i dejtingdjungeln..

Där har de unga, barnlösa singeltjejerna (18 - 30 - 35 ish) allt att vinna!
Det är dom som dikterar villkoren, det är dom som får de största utbudet och det är dom som bestämmer över vem som får ligga och vem som får gå hem och gråtrunka.
Jag skulle kunna tänka mig att t om. En utseendemässigt medioker tjej hade fått knulla fler och oftare än en snygg kille, om man utgår från att dom lägger ner samma tid, energi och engagemang på att ragga. Men, sen händer någonting!

Looks are fading...

Killar åldras generellt bättre än kvinnor, vissa män blir t om. Attraktivare när dom fått ett par år på nacken.
Kvinnorna faller offer för gravitationen..
Lägger du sen till 1-2 barn i den mixen så har vågskålen tippats, till killens favör!
En barnlös man i 30-40års åldern, har definitivt högre status på dejtingmarknaden än vad en singelmorsa mellan 25-28 har.
Mannen kan i det läget, med den "sofistikerade" aura eller utstrålning som åldern bär med sig, tillsammans med livserfarenheterna och de ekonomiska förutsättningarna, projicera stabilitet i massor!
Han befinner sig på en sådan plats i livet att han mycket väl kan komma till att upptäcka sig vara väldigt åtråvärd, bland de yngre såväl som de äldre kvinnorna..
Medans singelmamman, oavsett ålder, antal barn eller tidigare upplevd skönhet.
Bittert tvingas finna sig i att ta vad som erbjuds, medelst drömmandes om sin forna glans och vad som kunde blivit.

Så för att sammanfatta det.
Jag tror att yngre män, generellt sett har det svårare med att finnas sig i singellivet än unga barnlösa kvinnor.
Men singelmammor, unga som gamla.
Samt äldre barnlösa kvinnor, lider mer av singellivet än de äldre männen.
De äldre barnlösa männen, med hyffsad ekonomi ser jag som de stora vinnarna!
Senast redigerad av Bylwe 2021-07-10 kl. 16:12.
Citera
2021-07-10, 16:41
Medlem
Skulle säga att män har svårt att leva singlar OM de inte kan få ligga utan att vara i ett förhållande. Män har generellt mkt svårare att få sex, kvinnor tvärtom. Därför så går alldeles för många män in i förhålladen ENBART för att kunna få ha sex. På så sätt tror jag nog att män klarar sig bättre som singlar förutsatt att de kan få ligga ändå casually.
Senast redigerad av JeffDahmer 2021-07-10 kl. 16:43.
Citera
2021-07-10, 16:59
Medlem
Vaxads avatar
Citat:

Skämtar du eller? Singelkvinnor i Sverige ligger runt som fan. Särskilt i större städer. Det är vanligt med 100+ kukar för en 20-25 årig tjej idag.
Citera
2021-07-10, 17:23
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gefundenes
Beror ju lite på vad man menar som slampor i så fall. Men män som är singlar kan inte ligga runt och finna tillfredsställelse som singelkvinnor kan göra och det är en stor tröst enligt mig. Du menar att kvinnor som ligger runt är olyckliga för det?
Jag klassar runtknullande som 3 - 4 nya partner per år och det klarar vilken tjej som helst av utan att anstränga sig. Tänk då hur många som har 3 - 4 i månaden bara under sommaren.

Nää de flesta singelkvinnor ligger runt som fan.

Dom kan ligga med 5 eller 50 och det betyder ingenting för dom om dom vill ha kärlek, tvärtom så känner dom flesta sig lurade efter eller något annat när det inte leder till något mer. Slampor är bara rätt korkade kvinnor som har sex som enda vapen för att försöka fånga män. Jag känner en tjej med över 500 ligg men hon stannar ju med alla som vill stanna med henne.

Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Skämtar du eller? Singelkvinnor i Sverige ligger runt som fan. Särskilt i större städer. Det är vanligt med 100+ kukar för en 20-25 årig tjej idag.

Nej. 1 av 10 kanske, du ser nog det du vill se.
Citera
2021-07-10, 17:58
Moderator
Amirons avatar
Citat:

Bara för att urvalet är större, så betyder det inte att de faktiskt gör det.
Citera
2021-07-10, 18:22
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Nej. 1 av 10 kanske, du ser nog det du vill se.

Vad är din erfarenhet av Tinderbrudar? Gissar inte särskilt hög.

Citat:
Ursprungligen postat av Amiron
Bara för att urvalet är större, så betyder det inte att de faktiskt gör det.

Nej okej då, alla tjejjor är små princessor som väntar på Mr.Perfect! Om det får dig att må bättre så

Med det sagt så tror jag just kukkarusellen är en stor del i att tjejer är olyckliga som singlar. Det tär på en kvinna att bli pumpad och dumpad av nya män.
Citera
2021-07-10, 18:29
Medlem
Citat:

Nej, det är ovanligt.
Citera
2021-07-10, 18:37
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
Nej, det är ovanligt.

Jo. Det är mycket vanligt. Må hända icke ute på landsbyggden där du bor.

Låt säga att en tjej blir av med oskulden när hon är 14;

När hon är 20 innebär det i snitt ca 17 män per år. Dvs. strax över 1 ny kuk/månad sedan hon blev sexuellt aktiv, för att komma upp till 100+.

Vid 25 så skulle det innebära 9 nya kukar per år i snitt, sedan hon förlorade oskulden.

Tror du seriöst att detta är ovanligt? Jag känner till och har träffat tinderslampor som ligger med MINST en ny snubbe i veckan.

Även om du tar höjd för något förhållande i något år, så är ovanstående inget problem eller ovanligt.

För att förtydliga; ovanstående är naturligtvis en förklaring till varför kvinnor mår dåligt som singlar. Kombinationen av p-piller, jakt på ny kuk och bekräftelse är verkligen inte hälsosamt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in