2021-07-10, 13:33
Medlem
Framtyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Visst men det är en bajskaka. Det är en sista desperat utväg för kvinnor som inseminerar sig eller får barn ensamma för det sabbar hela deras romcom och allt dom byggt upp i huvudet genom livet så dessa kvinnor är inte genuint lyckliga, dom försöker göra en dålig situation lite bättre. Dessutom om du som man ställer in dig på att ragga barnlösa 35+ kvinnor som vill ha barn så kommer du snabbt kunna ha ett helt litet harem om du inte bryr dig det minsta om utseende och personlighet men det är väl ingen som vill.

Tror inte någon har påstått att luder är "lyckliga", men de får mycket uppmärksamhet umgänge och närhet. Något som många män drömmer om, får dessa kvinnor ifrån nya människor varje dag..

Vad jag kunnat läsa har folk konstaterat att kvinnor allts som oftast kan glida på en räkmacka i genom livet.
Citera
2021-07-10, 13:33
Medlem
Ghastens avatar
Enda jag saknade som singel var sex. Annars fri som en fågel gjorde precis det jag kände för. I ha måste och så.
Citera
2021-07-10, 13:36
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittheligeande
Det finns ju vissa undersökningar som visar på att kvinnor generellt är lyckligare som singlar än vad män är. Män har generellt svårare att komma över en skilsmässa eller ett förhållande som tar slut. Kan detta vara för att kvinnor får mycket bekräftelse från annat håll också? Medan mannen sitter där i sin ensamhet och deppar.

Nej, kvinnor är aldrig singlar i den bemärkelsen som män är. En man kan gå många år utan sex som singel, en kvinna kan få sex när de vill. Däremot klarar män att vara singlar på ett helt annat sätt än kvinnor för män bygger inte upp tillvaron genom relationer.
Citera
2021-07-10, 13:56
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framtyr
Vad jag kunnat läsa har folk konstaterat att kvinnor allts som oftast kan glida på en räkmacka i genom livet.
Tills de går in i väggen i alla fall. Därefter blir det något tuffare.
Även om de fortsätter få uppmärksamhet på nätet så är de väl medvetna om att de är långt förbi sin prime.

Ett hårt uppvaknande när män plötsligt bara tittar åt yngre kvinnor. Särskilt för de som i unga år hårt spelade på sitt utseende.
Senast redigerad av lakritc 2021-07-10 kl. 14:07.
Citera
2021-07-10, 14:00
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framtyr
Tror inte någon har påstått att luder är "lyckliga", men de får mycket uppmärksamhet umgänge och närhet. Något som många män drömmer om, får dessa kvinnor ifrån nya människor varje dag..

Visst men får du aldrig uppmärksamhet från den du vill så är den inte värd så mycket. Att vara ett par är så otroligt mycket viktigare för kvinnor, visst dom kanske ser lyckliga ut på bilden på snap på krogen på lördagen men tisdagnatt är lite annorlunda. Jag kan hålla med om att män kanske har större problem precis vid uppbrottet men det har ju sin naturliga förklaringen i att det såklart alltid är svårare att gå vidare om du blir dumpad.

Så länge hon är ung och attraktiv så kan hon leva räkmackelivet men jobba måste alla och vill man ha familj och det livet så ger ju det inget att leva på ett annat sätt. Det där med att knulla runt och ha nya är bara hur män tänker.
Citera
2021-07-10, 14:08
Medlem
Zebran99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Även om de fortsätter få uppmärksamhet på nätet så är de väl medvetna om att de är långt förbi sin prime.

Ett hårt uppvaknande när män plötsligt tittar åt yngre kvinnor och man är minst ett andraval.
Hur menar du? Kommer inte uppvaknandet långt innan det? Ibland när jag tittar på hur min åldersklass bland män hanterar sina problem känns det enbart som dem ser att den enda lösningen till allt är att skaffa ett gymkort...
Våra porrskadade hjärnor börjar inse att vi inte kommer få några fotomodeller till fruar och därför börjar vi kompensera med att utveckla vår fysiska situation för att vi tror att det kommer göra oss mer "attraktiva" och mer "manliga". Till viss del fungerar det men det är så jävla enkelt och se igenom när snubben som är under 180cm försöker leka alpha-hane. En alfa-hane tar relationer som det kommer. Finns ingen anledning att stressa. Det praktiska är viktigare än det sociala för alfa-hanen. Han är självständig och gör vad han vill på instinkt

Varför är det så viktigt för majoriteten svenska män att låta sitt liv styras av en modern svensk kvinna som har nada att erbjuda? Är de helt enkelt desperata beta-hanar?
Senast redigerad av Zebran99 2021-07-10 kl. 14:10.
Citera
2021-07-10, 14:11
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebran99
Hur menar du? Kommer inte uppvaknandet långt innan det? Ibland när jag på hur min åldersklass bland män hanterar sina problem känns det enbart som dem ser att den enda lösningen till allt är att skaffa ett gymkort... ?
Så länge en kvinna är ung, fertil och attraktiv så kan hon glida genom livet på en räkmacka genom de dörrar som hennes utseende öppnar.

Gymkort har inget med kvinnans starkt avtagande attraktion för män att göra så jag vet inte var det kommet in i diskussionen.
Citera
2021-07-10, 14:17
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Så länge hon är ung och attraktiv så kan hon leva räkmackelivet men jobba måste alla och vill man ha familj och det livet så ger ju det inget att leva på ett annat sätt. Det där med att knulla runt och ha nya är bara hur män tänker.
Män skiter iofs för det mesta i om kvinnan har jobb och utbildning. Är hon vacker så kan han ändå tänka sig bilda familj med henne.

Mannen ska kunna leva upp till kvinnans krav och försörja henne. Hennes grad av attraktivitet avgör i sin tur vad hon kan få. Familjebildning är helt enkelt en transaktion där mannen erbjuder sin ekonomi och gener och kvinnan sin fertilitet och skönhet.
Senast redigerad av lakritc 2021-07-10 kl. 14:25.
Citera
2021-07-10, 14:20
Medlem
Citat:

Ett hårt uppvaknande när män plötsligt bara tittar åt yngre kvinnor. Särskilt för de som i unga år hårt spelade på sitt utseende.

Helt rätt

Smarta kvinnor fårngar upp en bra pålitlig kille när hon själv är som mest attraktiv och är sedan trogen mannen resten av livet. Fortsätter att vara betydelsefull och sedd och bekräftad av sina barn och man genom hela livet om hon är en bra mamma.

Osmarta kortsiktigt och impulsdrivna kvinnor knullar runt, och i takt med att deras antal partners och ålder ökar, går deras värde på dejtingmarknaden drastiskt ner.

De slutar ofta väldigt bittra, 45-åriga ensamma, sönderknullade och med ett gediget register av olika opålitliga player-killar. Och undrandes, var tog alla kvalitetskillar vägen?

Svar: De var dem du missade i dina bästa år, för 20 år sedan, när du själv fortfarande hade potential att bli en kvalitetspartner.
Citera
2021-07-10, 14:21
Medlem
Zebran99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebran99
Hur menar du? Kommer inte uppvaknandet långt innan det? Ibland när jag tittar på hur min åldersklass bland män hanterar sina problem känns det enbart som dem ser att den enda lösningen till allt är att skaffa ett gymkort...
Våra porrskadade hjärnor börjar inse att vi inte kommer få några fotomodeller till fruar och därför börjar vi kompensera med att utveckla vår fysiska situation för att vi tror att det kommer göra oss mer "attraktiva" och mer "manliga". Till viss del fungerar det men det är så jävla enkelt och se igenom när snubben som är under 180cm försöker leka alpha-hane. En alfa-hane tar relationer som det kommer. Finns ingen anledning att stressa. Det praktiska är viktigare än det sociala för alfa-hanen. Han är självständig och gör vad han vill på instinkt

Varför är det så viktigt för majoriteten svenska män att låta sitt liv styras av en modern svensk kvinna som har nada att erbjuda? Är de helt enkelt desperata beta-hanar?

Citat:
Så länge en kvinna är ung, fertil och attraktiv så kan hon glida genom livet på en räkmacka genom de dörrar som hennes utseende öppnar.

Gymkort har inget med kvinnans starkt avtagande attraktion för män att göra så jag vet inte var det kommet in i diskussionen.
Nej jag håller med det du skriver om. Vad jag påpekar är det naiva bilden unga män hänvisar till varandra, "skaffa ett gym-kort" eller "förbättra din sociala kompetens". Allting handlar om genetik och alla män som är menade att hitta en kvinna kommer hitta en oavsett om dem väljer att köra Nofap eller inte. Vi har ett överflöd av män eller skulle man inte kunna säga ett underskott av kvinnor vilket gör att en viss del att männen i samhället lyfter upp kvinnan som hon vore en allsmäktige. Feminismen i ett nötskal har givit kvinnan oändligt mycket möjligheter, medans mannen blivit en biprodukt av ett fittberoende.
Håller du med? Herr lakritc
Citera
2021-07-10, 14:26
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Män skiter iofs för det mesta i om kvinnan har jobb och utbildning. Är hon vacker så kan han ändå tänka sig bilda familj med henne.

Mannen ska kunna leva upp till kvinnans krav och försörja henne. Hennes grad av attraktivitet avgör förstås vad hon kan få. Familjebildning är helt enkelt en transaktion där mannen erbjuder sin ekonomi och gener och kvinnan sin fertilitet och skönhet.

Absolut det är mest av ekonomiska anledningar hon tvingas jobba. Män väljer en het hemlös framför en ful doktor.
Citera
2021-07-10, 14:29
Medlem
Zebran99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reddish
Helt rätt

Smarta kvinnor fårngar upp en bra pålitlig kille när hon själv är som mest attraktiv och är sedan trogen mannen resten av livet. Fortsätter att vara betydelsefull och sedd och bekräftad av sina barn och man genom hela livet om hon är en bra mamma.

Osmarta kortsiktigt och impulsdrivna kvinnor knullar runt, och i takt med att deras antal partners och ålder ökar, går deras värde på dejtingmarknaden drastiskt ner.

De slutar ofta väldigt bittra, 45-åriga ensamma, sönderknullade och med ett gediget register av olika opålitliga player-killar. Och undrandes, var tog alla kvalitetskillar vägen?

Svar: De var dem du missade i dina bästa år, för 20 år sedan, när du själv fortfarande hade potential att bli en kvalitetspartner.
Faktum är att många missar tåget oavsett om dem försöker eller inte. Det är kvinnan i dess naturliga habitat att vara en så stor sexuell plåga för en del män. Det har gått förvånansvärt bra för de flesta kukkarusellresenärer i min årskull iallafall.
Senast redigerad av Zebran99 2021-07-10 kl. 14:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in