Citat:
I första hand tycker jag att detta är ett stort problem som är dags att vi löser så situationen aldrig uppstår. Låt några skyddsrum per kommun vara ickeallergiker-skyddsrum tex.
Jag hade naturligtvis accepterat läget och letat vidare, precis som när det är fullt på bussen och liknande.
Jag tror dessutom att alla är ordentligt jävla flexibla när det gäller ytan i ett skyddsrum. Om jag så fick plats att stå hade jag varit glad och jag hade gärna gett upp min liggplats mot att stå om jag kunde rädda 3-4 andra personers liv.
Det är just det här jag avskyr med människan. Vi tar handgripligen djuren från sin mamma när de fortfarande är bebisar. De litar villkorslöst på att vi tar hand om dem, ger dem mat, ger dem värd och täcker alla behov de har. Tacken vi får är världens bästa livskamrat som inte skulle tveka en millisekund på att ge sitt eget liv för att skydda oss.
Men inte vi! Om det verkligen krisar lämnar vi dem förkrossade i sin ensamhet att långsamt svälta ihjäl i sin egen avföring medan bomberna haglar.
Fy fan för sådana som du - ni gör mig fan illamående.
Jag hade naturligtvis accepterat läget och letat vidare, precis som när det är fullt på bussen och liknande.
Jag tror dessutom att alla är ordentligt jävla flexibla när det gäller ytan i ett skyddsrum. Om jag så fick plats att stå hade jag varit glad och jag hade gärna gett upp min liggplats mot att stå om jag kunde rädda 3-4 andra personers liv.
Det är just det här jag avskyr med människan. Vi tar handgripligen djuren från sin mamma när de fortfarande är bebisar. De litar villkorslöst på att vi tar hand om dem, ger dem mat, ger dem värd och täcker alla behov de har. Tacken vi får är världens bästa livskamrat som inte skulle tveka en millisekund på att ge sitt eget liv för att skydda oss.
Men inte vi! Om det verkligen krisar lämnar vi dem förkrossade i sin ensamhet att långsamt svälta ihjäl i sin egen avföring medan bomberna haglar.
Fy fan för sådana som du - ni gör mig fan illamående.
Fy fan för sådana som dig - du gör mig fan illamående.
Du är ju fullständigt verklighetsfrånvänd/freds-skadad. Hur fan kan du tro att du har all tid i världen att leta efter rätt skyddsrum om det verkligen är skarpt läge?.
Du skriver att du kan stå upp?, läs på hur länge folket i London under WW2 ibland fick uppehålla sig i tunnelbanan under flygbombningarna. Inte en chans du kommer orka stå.
Vidare vill inte majoriteten av folk känna lukten av din hundjävel, hundskit, lyssna på oroliga hundar etc. det räcker med de andra kroppsodörer och barnskrik mm som människorna nere i skyddsrummet kommer sprida.
Inse att djurägarna är minoritet och inte har något att komma med i vissa allvarliga krissituationer.