Citat:
Ursprungligen postat av
orvaren
Ponera att det är fullt i skyddsrummet,pågrund av att flera har tagit med sina hundar och du får inte komma in överhuvudtaget?
Är ditt liv värt mer än andras hundar?
Varför är inte andras liv värt mer än dina hundar?
Antingen stannar du med dina djur,eller så går du ner i skyddsrummet.
Man MÅSTE ju inte gå dit... det är frivilligt...
I första hand tycker jag att detta är ett stort problem som är dags att vi löser så situationen aldrig uppstår. Låt några skyddsrum per kommun vara ickeallergiker-skyddsrum tex.
Jag hade naturligtvis accepterat läget och letat vidare, precis som när det är fullt på bussen och liknande.
Jag tror dessutom att alla är ordentligt jävla flexibla när det gäller ytan i ett skyddsrum. Om jag så fick plats att stå hade jag varit glad och jag hade gärna gett upp min liggplats mot att stå om jag kunde rädda 3-4 andra personers liv.
Det är just det här jag avskyr med människan. Vi
tar handgripligen djuren från sin mamma när de fortfarande är bebisar. De litar villkorslöst på att vi tar hand om dem, ger dem mat, ger dem värd och täcker alla behov de har. Tacken vi får är världens bästa livskamrat som inte skulle tveka en millisekund på att ge sitt eget liv för att skydda oss.
Men inte vi! Om det verkligen krisar lämnar vi dem förkrossade i sin ensamhet att långsamt svälta ihjäl i sin egen avföring medan bomberna haglar.
Fy fan för sådana som du - ni gör mig fan illamående.