2021-07-09, 11:33
Citat:
Ursprungligen postat av Swordomer
USA skiter i Taiwan eftersom man har insett att man kommer bli krossat mot en stålmur av kineser om man skulle ställa upp på Taiwans sida vid ett övertagande, för att alludera till Xi Jinpings tal . Att Japan vågat pipa och menat sig vara militärt beredda att ställa upp på USAs sida är patetiskt. Hatet och revanschlusten mot Japan, som inte bett om ursäkt för invasionen 1937 under vilken tiotals miljoner kineser dödades, har inga gränser i Kina och möta dem militärt skulle snarast komma som en present.

USA har insett att de inte kan göra något åt Kina med Taiwan, inte minst sedan Kina och Ryssland har ingått ett historiskt viktigt partnerskap som i själva verket är en de facto allians med ömsesidiga samarbets-förstärkande ekonomiska, militära, infrastrukturella och teknologiska intressen. USA har häcken full och börjar sakta komma till insikt om det.

Kommunistiska fastlandskineser har ingen giltig anledning att hata Japan. Det är delvis tack vare Japenernas invasion och härjningar som Mao kunde gripa makten till slut i ett maktvakum. Det var nationalistkineserna (de som senare flydde till Taiwan) som Japanerna krigade mot och begick de groteska krigsbrotten mot som vänstern nu låtsas ondgöra sig över. Kommunisterna i Kina hade flytt västerut med svansen mellan benen upp i bergen när Japan invaderade och lämnat nationalisterna i sticket. Mao själv tackade en gång Japan för detta under ett statsbesök eller dylikt har jag för mig.

Så nu kan du gärna sluta låtsas att det är synd om Kommunist Kina och att de har något att hämnas.
Citera
2021-07-09, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Kommunistiska fastlandskineser har ingen giltig anledning att hata Japan. Det är delvis tack vare Japenernas invasion och härjningar som Mao kunde gripa makten till slut i ett maktvakum. Det var nationalistkineserna (de som senare flydde till Taiwan) som Japanerna krigade mot och begick de groteska krigsbrotten mot som vänstern nu låtsas ondgöra sig över. Kommunisterna i Kina hade flytt västerut med svansen mellan benen upp i bergen när Japan invaderade och lämnat nationalisterna i sticket. Mao själv tackade en gång Japan för detta under ett statsbesök eller dylikt har jag för mig.

Så nu kan du gärna sluta låtsas att det är synd om Kommunist Kina och att de har något att hämnas.

Vänligen hoppa inte folk på näsan. Jag tycker inte synd om någon utan säger som det är: Kinas hämndbegär på Japan har ingen botten.
Citera
2021-07-09, 11:37
Avstängd
Det är samma som med Israels kärnvapen. Alla vet att de har dem men USA har som policy att låtsas som läget är oklart.

USA stödjer Taiwans oberoende men undviker att uttala sig om Taiwan är en självständig stat. Inte ens Taiwan har officiellt utropat sig som egen stat.

"Don't ask, don't tell".
Citera
2021-07-09, 11:40
Medlem
Är Taiwan betalningen för att Kina satte Globalist-Joe på presidentposten?
Citera
2021-07-09, 11:46
Citat:
Vänligen hoppa inte folk på näsan. Jag tycker inte synd om någon utan säger som det är: Kinas hämndbegär på Japan har ingen botten.

Jag hoppar ingen på näsan. Påpekar bara att det är hyckleri av Kommumist regimen att låtsas att de var offret i detta fall medans det var deras nationalistiska ärkefiender som egentligen var det. Och att det var Kommunisterna själva som delvis enablade alltsammans. Och jag tycker heller inte synd om någon egentligen. Taiwan är inte oskyldigt heller. Inget land är helt oskyldigt. Inget. Men hämndbegär är aningen kontraproduktivt. Hämnas du vill de du hämnas på hämnas tillbaka på dig. Och så fortsätter det i en enda ond cirkel.
Citera
2021-07-09, 11:52
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Sant om det breddade och fördjupade samarbetet, men hotet är inte längre riktat mot Kina eller Ryssland utan mot de globaliststyrda länderna själva. Vi har med Ankara-mötet och Kina-Ryssland samarbetet gått in i en ny era.

Ja, både Ryssland och Kina har skruvat upp tonläget mot USA och väst. Samtidigt har framförallt Kina ingen anledning att agera först. Allt går Kinas väg och fortsätter utvecklingen bara i tangentens riktning så är Kina världens i särklass mäktigaste land om 10 år. Det är globalisterna som har pressen på sig för den där NWO-drömmen har bleknat rejält.
Citera
2021-07-09, 11:53
Medlem
Citat:
Jag hoppar ingen på näsan. Påpekar bara att det är hyckleri av Kommumist regimen att låtsas att de var offret i detta fall medans det var deras nationalistiska ärkefiender som egentligen var det. Och att det var Kommunisterna själva som delvis enablade alltsammans. Och jag tycker heller inte synd om någon egentligen. Taiwan är inte oskyldigt heller. Inget land är helt oskyldigt. Inget. Men hämndbegär är aningen kontraproduktivt. Hämnas du vill de du hämnas på hämnas tillbaka på dig. Och så fortsätter det i en enda ond cirkel.

Äh .. det är det kinesiska folket som har hatet mot Japan som konsekvens av invasionen -37. Kommunistregimen är inte viktig i detta.
Citera
2021-07-09, 12:00
Medlem
Citat:

Kinesiska folket var väl det egentliga offren var japans anfall. Japanerna dödade kineser. Både kommunister och Nationalist-Kina offrade människor i drösar för att stå i mot Japanerna. Så Man kan nog förstå varför kineser är lite sura på japanerna. Sen att kommunisterna utnyttjar det för dölja sin egen skit är fult men klassiskt. Skyll på en yttre fiende.

USA har inte övergivit one state policy så det är bara en storm i ett vattenglas som TS försöker sig på.

Kommunistkina är en hemsk regim, men extrem skickliga. Dock är kinas problem för stora så den kommer rasa förr eller senare. Så har det alltid varit i Kina. De har helt enkelt pruttat ut för många kineser och är "ovän" med alla utom NK. Kina har gränskonflikter med alla grannländer utom NK. Där Kina gav sig.
Citera
2021-07-09, 12:00
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Ja, både Ryssland och Kina har skruvat upp tonläget mot USA och väst. Samtidigt har framförallt Kina ingen anledning att agera först. Allt går Kinas väg och fortsätter utvecklingen bara i tangentens riktning så är Kina världens i särklass mäktigaste land om 10 år. Det är globalisterna som har pressen på sig för den där NWO-drömmen har bleknat rejält.

Dagens Kina är Globalisternas våta dröm förkroppsligad. Ni är så hopplöst naiva när ni köper struntet dvs den påklistrade alarmismen i liberala MSM och de falska hoppingivningarna i högerpopulistisk alt-media om att Kina är någon sorts social konservativ motpol till det vänsterliberala väst. Precis som med illusionerna ni gör er och propagandan och Potemkinkulisserna de satt upp för er rörande Putins Ryssland.
Citera
2021-07-09, 12:03
Citat:
Äh .. det är det kinesiska folket som har hatet mot Japan som konsekvens av invasionen -37. Kommunistregimen är inte viktig i detta.

Det är kommunist regimen som idag vinklar vad som egentligen skedde -37. Vilka som egentligen led och vilka som egentligen drog fördel utav lidandet.
Citera
2021-07-09, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil

Ja, Ryssland har mint att förlora, Kina mer men USA mycket mer. Det som man kan hurra för är som jag ser det inte så mycket att Kina kommer gå om USA - det är ofrånkomligt - viktigare är att det blir slut på USAs liberala världsordning så att länder runt om i världen får en väg framåt.
Citera
2021-07-09, 12:08
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Dagens Kina är Globalisternas våta dröm förkroppsligad. Ni är så hopplöst naiva när ni köper struntet dvs den påklistrade alarmismen i liberala MSM och de falska hoppingivningarna i högerpopulistisk alt-media om att Kina är någon sorts social konservativ motpol till det vänsterliberala väst. Precis som med illusionerna ni gör er och propagandan och Potemkinkulisserna de satt upp för er rörande Putins Ryssland.

Här luktar det foliehatt de luxe. Kina är självfallet inte globalisternas våta dröm. Främst för att Kina inte är intresserad av en global världsordning. Ett väldigt enkelt sätt att avslöja vilka som är globalister är kulturmarxismen. För kulturmarxism är globalisternas sammanhållande och identitetsförstörande lära för slavmassan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in