Citat:
Ursprungligen postat av
vilcid
Hej! Det ser ut som att jag kommer komma in på grafisk design och kommunikation i Norrköping nu till hösten. Dock inte mitt förstahandsval, därav funderingarna.
Finns det någon allmän uppfattning om utbildningen? Lärarna? Vad är bra? Vad är mindre bra?
Får man handledning till att skapa bra portfolios, kontakter? Vad får man ut av utbildningen och vilka möjligheter skapar den?
Hur står sig GDK på LiU sig jämfört med övriga högskoleutbildningar, som ex. Jönköping, Malmö? Fattar att det inte går att jämföra med Beckmans och dyl.
Rent krasst, hur ser den framtida arbetsmarknaden ut inom design/kommunikation? Hur ser den ut idag? Läser att det är hög konkurrens, vad innebär det realistiskt sett?
Hur kan en månadslön se ut för nyexad/5 år i branschen? Både som anställd och frilans?
Har läst allt som går att hitta på google men känner mig inte klokare för det. Så, jättetacksam för svar!
Branschen är tuff men man kan absolut lyckas om man är duktig och skaffar en bra portfolio redan under studietiden.