2021-07-08, 20:53
Medlem
JagMatarHuslimers avatar
Hej!

Träffar men man en hel del folk från olika delar av landet brukar man snart märka av att deras uppväxtort till stor del format deras sociala beteende.

Var i landet/städer hittar man de absolut trevligaste människorna tycker ni?

Mvh
jagmatarhuslimer
Senast redigerad av JagMatarHuslimer 2021-07-08 kl. 21:12.
Citera
2021-07-08, 20:54
Medlem
TheJackets avatar
Vita Göteborgare
Citera
2021-07-08, 20:57
Medlem
Mrcool911s avatar
Svarta från Rosengård
Citera
2021-07-08, 21:00
Medlem
hippilis avatar
Har varit på olika platser i landet men jag tycker att göteborgare är trevligast.
Väntar på nästa tråd var dom är otrevigast.
Citera
2021-07-08, 21:01
Medlem
tastass avatar
Skulle nog säga Helsingborg, men då är det ganska många städer jag saknar egen referens ifrån.
Citera
2021-07-08, 21:01
Medlem
ekerilars avatar
Nu har jag inte varit över hela landet, och på de flesta ställen har jag tillbringat för lite tid för att skaffa mig en riktig uppfattning. Av de platser jag besökt finns det ett område som sticker ut där jag alltid blir mycket vänligt bemött, och det är Västerdalarna.
Citera
2021-07-08, 21:06
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Troligen Östermalm Danderyd Lidingö mfl.
Citera
2021-07-09, 01:05
Medlem
IceEyess avatar
Har besökt de flesta större orterna och enligt mitt tycke är invånarna i Jönköping och Skellefteå de mest vänliga och sympatiska.
Citera
2021-07-09, 01:14
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagMatarHuslimer
Hej!

Träffar men man en hel del folk från olika delar av landet brukar man snart märka av att deras uppväxtort till stor del format deras sociala beteende.

Var i landet/städer hittar man de absolut trevligaste människorna tycker ni?

Mvh
jagmatarhuslimer

Jag skulle säga att jag träffat många av de mest ödmjuka människorna i endera Stockholms "enklare" förorter samt på Södermanlands landsbygd.
Citera
2021-07-09, 12:27
Medlem
kyrkstockens avatar
Smålands östkust. Jag har seglat där och det slår allt. Och andra har hållt med.
Men inte fan skulle jag vilja bo där i ödebyggden.
Citera
2021-07-09, 15:44
Medlem
Clas.Ohlsson.453s avatar
Rinkeby och Angered. Otrevligast är nog Lidingö. Norrlännigar är sköna Där är det hembränt som gäller och minst 1 dl jäger innan man kör skoter
Citera
2021-07-09, 15:59
Medlem
flaess avatar
Småland. Gäller alla län inom landskapet.

Östergötland, Östgötaslätten. Vet dock ej hur det förhåller sig i avfolkningsbygderna i södra Östergötland.

Dalarna, åtminstone i stråket från Falun via Siljansbygden upp till fjälltrakterna.

Göteborg. Alla göteborgare som jag har stiftat bekantskap med har varit sjukt trevliga, jordnära individer med glimten i ögat.

Gävle med omnejd. En stad med ett oförtjänt dåligt rykte. Riktigt härlig "live and let live"-inställning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in