Flashback bygger pepparkakshus!
  • 4
  • 5
2021-07-07, 21:48
Medlem
Herrcykels avatar
Du är 18 år, herregud du behöver inte oroa dig. Jag hade 30 tkr den dagen jag fyllde 18, när jag var 23 hade jag tre miljoner i cash!
Citera
2021-07-08, 06:30
Medlem
FladderFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solitud
Nja, nu får du nog försöka igen. Det där gick ju inte så bra.

Ingen har skrutit om någonting.

Lite pinsamt att du inte kollar upp något innan du kritiserar det och tar ett uppenbart trolls ord för sanning.

Texten är tagen ur kontext, som jag tidigare skrev i tråden.

TS. Du är bara 18 år, dom där tusenlappar du slösade bort är ingenting, om du lärt dig av misstaget.
Senast redigerad av FladderFarfar 2021-07-08 kl. 06:33.
Citera
2021-07-08, 11:04
Medlem
FladderFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upinsmoke
Nja, att skryta med att kunna köpa en laptop när den gamla dör var ju lite pinsamt. Och helt ärligt tror jag inte det är många barn idag som har 150k liggande när de flyger ur hemmet, framförallt inte om föräldrarna är fattiga.

Min tanke exakt. Men det är ju så. Alla har det inte lika gott ställt.

Ibland självförvållat, och ibland bara ren otur.
Citera
2021-07-09, 19:36
Medlem
Jag tycker inte man ska lära barn/ungdomar att det är rätt att spara så mkt som möjligt. Det får var och en själv anse vad som är rätt. Det blir ju som att tänka på ett sätt som är kapitalistiskt och jobbar man eller för nåt form av stöd för studier etc så är ju meningen att man ska leva av DET. Men roligt att du kommit igång med jobb och är en del i samhället. Se till att gå med i facket om du inte redan gjort det, jätteviktigt med försäkringar och så samt att du får alla rättigheter och den lön du ska ha Välkommen i vuxenlivet.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in