Hej alla,
Vi alla har nog någon gång funderat på att ta sitt pick och pack för att flytta till något annat land. Det finns säkert många trådar om detta men hittar ingen där folk har lagt upp en detaljlista så tänker att det kan vara kul att göra det?
- när, var och varför flyttade du?
- vad jobbar du med (något utbildning utöver detta?)?
- hur löste du det rent praktiskt
- vilken ålder var du i?
- fördelar?
- nackdelar?
- ev visum/greencard lösningar?
- lönesituation?
- familj?
- bostad?
- starta eget företag?
- träffa tjej/kille där eller gjorde ni de hemma i sverige?
Ja ni fattar, en ganska omfattande analys/beskrivning av din situation och inte två meningar i klassisk flashbackstil '' fuck sverige, bättre i usa ''
Själv är jag extremt sugen på Australien efter min utbildning men det känns också väldigt långt dit och att man gärna kanske vill se lite mer av europa innan osv.
Sitter och funderar på mellan USA och Australien. Usa har ju NYC, miami och är generellt ett ganska häftigt land antar jag men det finns även mkt utmaningar där.. Australien verkar extremt relax stil på människorna samtidigt som dom har en extremt stark ekonomi och en blandning av stora städer och häftig natur. Jag är mao kluven.
Kanske bara häftigare att dra till Paris? ja ni fattar riktigt osäker så det är kul att få höra era stories.
Jag är extremt trött på sverige med regn och piss hela tiden samt att situationen inte blir bättre med samhället.
Låt inte denna tråden dö nu, ge lite av er själva till alla som funderar på ett goare liv i ev varmare breddgrader, sippa Margaritas
Om jag lagt tråden i fel ämne så får mod gärna byta
Mvh
Lasse