Jag tycker som mnga andra att ssong 3 var en skitssong. Men det som r kasst i 3an finns ven i andra och frsta ssongen men i mindre utstrckning. S jag tycker serien inte alls hller mttet ver huvud taget. Framfr allt med tanke p all hype s r jag riktigt besviken, en 4-5 av 10 fr S1 men S3 r 3/10.
Som ngon skrev s r det den hr nya grejen att dra ut p saker i all ondlighet fr att sen p 10-15 min i sista avsnittet frklara det som hnde i brjan av avsnitt 1. Och det r inte ens srskilt verraskande/ovntat eller hftigt/spnnande slut. Ssongerna bygger upp till ett antiklimax. Alla ssonger hade kunnat vara en 1,5-2 timmar (hgst) film istllet.
Sen r regissren besatt av att filma vattendroppar/vgor i slow motion.... flera gnger... varje avsnitt... varje ssong.
Musiken r ganska "opassande" ganska ofta ocks, bygger upp, antyder p spnning dr sdan inte finns m.m. Dremot r introltarna helt klart bra och musiken i sig kan vara vldigt vlmusicerad ibland, men passar inte in i vad som faktiskt hnder i scenerna fr ofta.
Castingen och skdespeleriet r mycket bra ocks men manuset r katastrof. Det r ok i frsta ssongen men blir sen bara smre och smre. Alldeles fr mycket plot holes i varenda avsnitt och dessutom massa ouppklarade saker som inte tas upp utan bara sltas ver, det blir inget djup d.
- Vakten har en pistol liggandes precis framfr sig och glmmer den efter ha pratat med Mook i 30 sek.
- Frun i familjen ger bara upp att hon inte har sina piller, realistiskt sett borde ju hon bli mer hispig och bli panikartad ver att inte ha sina piller inte mindre.
- Alla har ju blivit tillsagda att lmna mobiler i psar men alla har ju tydligen tillgng till de fortfarande utan ngon frklaring.
- Eller att Rick njer sig med att sga att gamligen frstrt hans liv och det enda den gamle mannen sger r "Gloria Hatchett?"*och det enda han gr r att vlta hans stol. Det accepterar han som "closure" och sen ker tillbaka till hotellet som gamlingen ger!?
- Eller att hon Belinda som sagt var inte visar nyhetsartiklar att han r efterlyst eller att hotellmanagern tar det s otroligt lugnt att det kan finnas en internationellt efterlyst mrdare som dessutom inte r gst p hotellet (de slpper ju inte in folk som inte bor p hotellet, frvisso r han rik) och han borde reagera*lite mer oroad ver att ha en sn person vistandes p hotellet fr han skulle ju kunna lura ngon annan riking som r gst p hotellet och dda denne.
Shr r det med varje karaktr, inga frklaringar, inga djup, inga bakgrunder. Det r bara yta och "versltningar" hela tiden. Det blir liksom aldrig intressant...fr att det hela tiden avbryts och avslutas "ouppklarat" precis innan det brjar bli intressant. Som scenen med gamlingen och Rick, den hade blivit betydligt mer intressant om gamlingen sagt sanningen dr och d. Vldigt konstigt att han inte gjorde det, under pistolhot. Han sa bara "Gloria Hatchett". Det hr r vrst i tredje ssongen men frekommer hela tiden i ssong 1 ocks, men nu var har jag ssong 3 mer frskt i minnet.
Det r som att alla karaktrer beter sig som den blonda bimbosen i skrckfilmer som agerar precis s som man inte ska gra och blir ddad 10 min in i filmen. Det r varken trovrdigt eller underhllande.
Jag hoppades att ssong 2 skulle vara bttre n 1an och 3an bttre n 2, men tyvrr.