• 1
  • 2
2021-07-06, 11:19
Medlem
3 mnaders deposition borde vl funka som skerhet om ts kan f ihop de pengarna.
Citera
2021-07-06, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vilgo
3 mnaders deposition borde vl funka som skerhet om ts kan f ihop de pengarna.

absolut. Kapitalet finns. pengar r den nda skerhet frutom mina kloka ord
Citera
2021-07-06, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAskater
tja!

Jag har ett litet problem. Jag har precis gjort slut med samabon och r nu givetvis ute efter ett nytt boende.
Nu r det shr att jag har haft ett tidigare liv, dvs jag r fortfarande skuldsatt.

Jag har till frgan, ingen idag som kan st som borgenr p en lgenhet. Mina pron har gtt vidare frn detta liv, har ingen familj eller slkt utver det d jag kommer frn familjehem som jag absolut inte har kontakt med. Min fd vill heller inte st som borgenr d hon (utan att nedvrdera) saknar intelligens ver lag.

Jag har fast jobb och allt det dr. Kan lmna deposition fr 3 mnader. Min frga r, vem, kommun eller privat, kan hjlpa mig att hoppa in som borgenr?

Tacksam fr svar.

Kan mjligen va i fel trd. ber om urskt fr det isf.

Har du gamla hyresskulder?

Annars brukar inte fastighetsbolag speciellt kommunala bry sig om man har skulder, svida du har en inkomst d s att sga.

Nu vet jag inte vilken kommun du tillhr men att f en bostad av kommunen brukar vara nstintill omjligt, det brukar finnas bostder som tillhandahlls av kommunen men fr att f en av dessa brukar man frst behva en utredning p ngra mnader och sedan f vnta ngra mnader till fr att en ska bli ledig ifall man bedms ha dessa behov (Att endast inte ha en bostad r inte skl nog).

I kommunen jag jobbar i s kan man ska ngot som kallas fr "tillfllig bostad" hos ekonomiskt bistnd.
Detta r d lgenhetshotell som kommunen betalar (Dock bara den del man inte har rd med sjlv) s har du en heltids inkomst kommer du f st fr de sjlv.

Vet inte hur bostadsbolagen stller sig till borgenrer men om du kollat med dem och dem godknner det s kanske du fr betala ngon fr att vara det till dig, jag personligen skulle ta ganska mycket betalt + ca tre mnaders deposition eftersom risken r man hamnar i klm personligen som borgenr blir vldigt hg nr man gr i god fr ngon man inte knner.
Citera
2021-07-06, 12:06
Medlem
madtops avatar
Bostad, hem och trdgrd -> Privatekonomi
/Moderator
Citera
2021-07-06, 12:36
Medlem
Jr.Sopranos avatar
Att g i borgen fr en annan person r bland det mest dumma man kan gra vad det gller ekonomi. Att g i borgen saknar helt uppsida medan nedsidan potentiellt kan bli ekonomisk katastrof. Det innebr att ditt ex inte alls r korkad, utan det verkar snarare vara du som r lite eftersatt i huvudet d du inte inser vilket tagande det r fr den andra personen.

Vem som helst kan bli borgensman. Det du behver gra r att hitta ngon som r tillrckligt dum i huvudet fr att ta sig den rollen. Eventuellt kan du locka ngon korkad person med en muta, tnk bilmlvakt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in