Citat:
Ursprungligen postat av
MAskater
tja!
Jag har ett litet problem. Jag har precis gjort slut med samabon och r nu givetvis ute efter ett nytt boende.
Nu r det shr att jag har haft ett tidigare liv, dvs jag r fortfarande skuldsatt.
Jag har till frgan, ingen idag som kan st som borgenr p en lgenhet. Mina pron har gtt vidare frn detta liv, har ingen familj eller slkt utver det d jag kommer frn familjehem som jag absolut inte har kontakt med. Min fd vill heller inte st som borgenr d hon (utan att nedvrdera) saknar intelligens ver lag.
Jag har fast jobb och allt det dr. Kan lmna deposition fr 3 mnader. Min frga r, vem, kommun eller privat, kan hjlpa mig att hoppa in som borgenr?
Tacksam fr svar.
Kan mjligen va i fel trd. ber om urskt fr det isf.
Har du gamla hyresskulder?
Annars brukar inte fastighetsbolag speciellt kommunala bry sig om man har skulder, svida du har en inkomst d s att sga.
Nu vet jag inte vilken kommun du tillhr men att f en bostad av kommunen brukar vara nstintill omjligt, det brukar finnas bostder som tillhandahlls av kommunen men fr att f en av dessa brukar man frst behva en utredning p ngra mnader och sedan f vnta ngra mnader till fr att en ska bli ledig ifall man bedms ha dessa behov (Att endast inte ha en bostad r inte skl nog).
I kommunen jag jobbar i s kan man ska ngot som kallas fr "tillfllig bostad" hos ekonomiskt bistnd.
Detta r d lgenhetshotell som kommunen betalar (Dock bara den del man inte har rd med sjlv) s har du en heltids inkomst kommer du f st fr de sjlv.
Vet inte hur bostadsbolagen stller sig till borgenrer men om du kollat med dem och dem godknner det s kanske du fr betala ngon fr att vara det till dig, jag personligen skulle ta ganska mycket betalt + ca tre mnaders deposition eftersom risken r man hamnar i klm personligen som borgenr blir vldigt hg nr man gr i god fr ngon man inte knner.