2021-07-06, 00:37
Medlem
Som rubriken lyder. Har av misstag råkade få i mig lite blekningsmedel utspätt med vin. Skulle fylla upp en liten petflaska med vin som jag kunde kyla i en kylbox. Tog en klunk av vinet och svalde det. Men snabbt där efter känner jag en konstig äcklig smak i munnen. Kommer då till insikt att för någon vecka sedan hade jag fyllt upp den flaskan med rengöringsmedel som jag hade till städning. Det var nog runt 1 tsk kvar som jag trodde var vatten. Eftersom det var i en ramlösa flaska.

Har ni druckit 2 stora glas vatten. Mår lite illa tror det är psykiskt som framkallar illamåendet. Visst är allt lugnt? Är halvvägs till Gotland och har ingen möjlighet att uppsöka vård om det skulle bli något. Då är det sjöräddningen som måste komma.. känns väldigt onödigt.

Några tips? Läste att man inte skulle framkalla kräkningar. Varför inte?
Citera
2021-07-06, 00:41
Medlem
MikeStrutters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elocone
Som rubriken lyder. Har av misstag råkade få i mig lite blekningsmedel utspätt med vin. Skulle fylla upp en liten petflaska med vin som jag kunde kyla i en kylbox. Tog en klunk av vinet och svalde det. Men snabbt där efter känner jag en konstig äcklig smak i munnen. Kommer då till insikt att för någon vecka sedan hade jag fyllt upp den flaskan med rengöringsmedel som jag hade till städning. Det var nog runt 1 tsk kvar som jag trodde var vatten. Eftersom det var i en ramlösa flaska.

Har ni druckit 2 stora glas vatten. Mår lite illa tror det är psykiskt som framkallar illamåendet. Visst är allt lugnt? Är halvvägs till Gotland och har ingen möjlighet att uppsöka vård om det skulle bli något. Då är det sjöräddningen som måste komma.. känns väldigt onödigt.

Några tips? Läste att man inte skulle framkalla kräkningar. Varför inte?
Se om du kan få tag i mjölk och drick så mycket du kan av det. En cl blekningsmedel pallar du, själv drack jag aceton med vatten en gång för att impa på ett luder i skolan.
Citera
2021-07-06, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MikeStrutter
Se om du kan få tag i mjölk och drick så mycket du kan av det. En cl blekningsmedel pallar du, själv drack jag aceton med vatten en gång för att impa på ett luder i skolan.

Tack, ska ta mig ett glas mjölk. Ojdå, hur mådde du efteråt? Skönt själv fått insikt att det inte var så smart.. men det måste ha smakar skit för dig?
Citera
2021-07-06, 01:27
Medlem
Du borde kanske ringa giftinfo 010-456 6700 och fråga?
Senast redigerad av Waxveasle 2021-07-06 kl. 01:29.
Citera
2021-07-06, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waxveasle
Du borde kanske ringa giftinfo 010-456 6700 och fråga?

Jo jag har läst det med när jag har gjort några sökningar på klorin som jag fick i mig. Men jag är rätt sker på att de kommer be mig söka vård för att kunna fri skriva sig. Så det känns inte som ett alternativ då jag är för långt ute på Östersjön. Men jag mår fortfarande bra. Illamåendet är borta. Späder ut det med vin, mjölk och vatten. Som tur har jag kört båten nästan halvvägs. Så nu njuter jag av natten med lite vin. Vi är 3 till ombord och de är upplysta om att jag fått o mig klorin så blir jag dålig kallar vi på hjälp. Men det behövs nog inte. Skulle ha läst på mer kanske innan jag startade tråden. För nu är jag inte alls orolig. Allt är lugnt 😃
Citera
2021-07-06, 01:53
Medlem
Ligger även ute på däck och vilar, de håller koll på mig om jag skulle somna och bli dålig.
Citera
2021-07-06, 04:20
Bannlyst
Lever du fortfarande och kunnat skriva ett svar angående det så är väl inte blekmedel direkt dödande.

Eller hur?
Citera
2021-07-06, 06:40
Medlem
MikeStrutters avatar
Citat:
Ojdå, hur mådde du efteråt? Skönt själv fått insikt att det inte var så smart.. men det måste ha smakar skit för dig?
Jag kände ingen märkbar effekt. Det smakade starkt men sen kom det fram vin på bordet så då drack vi det och tänkte inte mer på annat.
Citera
2021-07-06, 11:20
Medlem
sommarlovs avatar
Berätta hur det gick!
Citera
2021-07-06, 13:01
Medlem
09GRs avatar
Blekmedel är väl basiskt och basiskt är myyycket värre än att dricka en syra. Tar sig längre in i GI-kanalen och skapar irreversibla skador.
Citera
2021-07-06, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MikeStrutter
Jag kände ingen märkbar effekt. Det smakade starkt men sen kom det fram vin på bordet så då drack vi det och tänkte inte mer på annat.

Kände du inte att det skavde i halsen efteråt? Typ att du blev lite hes?

Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Berätta hur det gick!

Om du syftar på mig står det ovan hur det gick till.

Citat:
Ursprungligen postat av 09GR
Blekmedel är väl basiskt och basiskt är myyycket värre än att dricka en syra. Tar sig längre in i GI-kanalen och skapar irreversibla skador.

Får väl se om jag märker något framöver. Späde ju ut det med lite surt vin 😁😉 skämt åt sido. Det var nog så liten mängd så jag överlever nog utan några skador. Det ska ju inte upprepas. Flaskan är nu slängd och ska hädan efter märka upp flaskorna om det har varit något konstigt i.
Citera
2021-07-06, 19:07
Medlem
MikeStrutters avatar
Citat:
Kände du inte att det skavde i halsen efteråt? Typ att du blev lite hes?
Detta hände för över 15 år sedan och jag var ganska full vid tillfället, så jag vet/minns inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in