Citat:
Ursprungligen postat av
TopDogg08
Nej med gäng menade jag att de alla var med i samma kompisgäng. Innan sommaren 2015 var allihopa kompisar. Den sommaren förändrades allting och alla fick välja sida.
Vad är oskyldig i den världen de lever i. Gatan är en smutsig värld och bästa vänner kan en timme senare vara fiender.
Shottaz/FLG har uppenbarligen varit mer ute på gatan i Rinkeby än vad DP har varit och därav är det inte konstigt att de blir fler konflikter där.
Vad tror du DP hade gjort tex med Sadka om de var ute? Han blev väl misshandlad och flydde sedan till USA? Självklart gjorde han rätt men i gatans värld gjorde han fel.
Makkan och Frayye sägs ha varit bästa vänner men ändå åkte Makkan över till ett annat land enbart för att avrätta samma kille som han sov över hos när han var yngre.
För övrigt var Maslah 16 år när han gjorde rån i Kista med Farre och Izzy och de var betydligt äldre. Han fick sedan inte vara med i ett annat rån pga han avskottade en pistol under rånet.
Tvivlar på att dom skulle döda Sadka. Makkan är grov kan jag hålla med om. Iskall mördare. Men det där skedde efter att det var en dödlig konflikt mellan dom. Fayye var Farres lillebror, och de hade dödat alla i DP hade de fått chansen. DP är bara hårdare och mer hänsynslösa. Såklart dom gjort fel. Men de var få mot nästan hela byn och flera i Tensta. Så, måste köra hårt och dom körde över Shottaz. Glöm aldrig att Shottaz döda Capo storebror bakom Tensta centrum. En helt oskyldig kille, väldigt lugn och snäll shuno. Dom har gjort för många såna fittiga grejer. Och fel på gatan? Vad gjorde Poy för fel på gatan mot Shottaz att dom lät dom här horungarna skjuta honom, och den lilla råttan Yasin goa han? Dom är horungar en efter en dom kommer dö.