2021-07-07, 12:08
  #253
Medlem
Hurmphs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigrob
De hörde aldrig till samma gäng. Därför de ijorde baxet utan de yngre. Som sagt dp har inte skjutit sina egna. Säger inte att dom är snälla på något sätt. Alla dom här är djur. Men shottaz/flg har skjutit oskyldiga och sina egna grabbar. Poy var överdrivet äckligt.

Vad var det som var överdrivet med Poy?
Citera
2021-07-07, 12:34
  #254
Medlem
Så FLG klippte Ninow? Bråkade Ninow med dom andra i FLG då?
Citera
2021-07-07, 14:39
  #255
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Nej med gäng menade jag att de alla var med i samma kompisgäng. Innan sommaren 2015 var allihopa kompisar. Den sommaren förändrades allting och alla fick välja sida.

Vad är oskyldig i den världen de lever i. Gatan är en smutsig värld och bästa vänner kan en timme senare vara fiender.

Shottaz/FLG har uppenbarligen varit mer ute på gatan i Rinkeby än vad DP har varit och därav är det inte konstigt att de blir fler konflikter där.

Vad tror du DP hade gjort tex med Sadka om de var ute? Han blev väl misshandlad och flydde sedan till USA? Självklart gjorde han rätt men i gatans värld gjorde han fel.

Makkan och Frayye sägs ha varit bästa vänner men ändå åkte Makkan över till ett annat land enbart för att avrätta samma kille som han sov över hos när han var yngre.

För övrigt var Maslah 16 år när han gjorde rån i Kista med Farre och Izzy och de var betydligt äldre. Han fick sedan inte vara med i ett annat rån pga han avskottade en pistol under rånet.

Tvivlar på att dom skulle döda Sadka. Makkan är grov kan jag hålla med om. Iskall mördare. Men det där skedde efter att det var en dödlig konflikt mellan dom. Fayye var Farres lillebror, och de hade dödat alla i DP hade de fått chansen. DP är bara hårdare och mer hänsynslösa. Såklart dom gjort fel. Men de var få mot nästan hela byn och flera i Tensta. Så, måste köra hårt och dom körde över Shottaz. Glöm aldrig att Shottaz döda Capo storebror bakom Tensta centrum. En helt oskyldig kille, väldigt lugn och snäll shuno. Dom har gjort för många såna fittiga grejer. Och fel på gatan? Vad gjorde Poy för fel på gatan mot Shottaz att dom lät dom här horungarna skjuta honom, och den lilla råttan Yasin goa han? Dom är horungar en efter en dom kommer dö.
Citera
2021-07-07, 14:50
  #256
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infofinnslen
Hela husby tagga till spanien efter mordet 😂

Vilka har dragit dit och hur vet du?
Citera
2021-07-07, 14:53
  #257
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intenog
Jag tror det, Dannes negress ser fin ut.
Vem använder ens ordet negress? Hur gammal är du 75?
Citera
2021-07-07, 16:00
  #258
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigrob
Tvivlar på att dom skulle döda Sadka. Makkan är grov kan jag hålla med om. Iskall mördare. Men det där skedde efter att det var en dödlig konflikt mellan dom. Fayye var Farres lillebror, och de hade dödat alla i DP hade de fått chansen. DP är bara hårdare och mer hänsynslösa. Såklart dom gjort fel. Men de var få mot nästan hela byn och flera i Tensta. Så, måste köra hårt och dom körde över Shottaz. Glöm aldrig att Shottaz döda Capo storebror bakom Tensta centrum. En helt oskyldig kille, väldigt lugn och snäll shuno. Dom har gjort för många såna fittiga grejer. Och fel på gatan? Vad gjorde Poy för fel på gatan mot Shottaz att dom lät dom här horungarna skjuta honom, och den lilla råttan Yasin goa han? Dom är horungar en efter en dom kommer dö.



Dom döda Capones bror för att Capone inte ville komma ut , Capone visste att man var efter han så Capones storebror var tvungen att ringa medans FLG to tag i han. Allt står i boken. Minns videos från Tensta c där man ser Hoodz klappa någon på Axel som att det var ”Bra jobbat” precis efter mordet.
Citera
2021-07-07, 16:06
  #259
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valhall.1
Så FLG klippte Ninow? Bråkade Ninow med dom andra i FLG då?
tveksam på det såg en Flg medlem lägga upp en bild på ninow på sin insta story och skrev rip
Citera
2021-07-07, 16:34
  #260
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Public.Enemy
Dom döda Capones bror för att Capone inte ville komma ut , Capone visste att man var efter han så Capones storebror var tvungen att ringa medans FLG to tag i han. Allt står i boken. Minns videos från Tensta c där man ser Hoodz klappa någon på Axel som att det var ”Bra jobbat” precis efter mordet.

Vem bryr sig vad deras anledning var? Killen var lugn och snäll. Knulla deras hor mammor efter det där. Hela den ligan kommer dö och de vad dom där horungar förtjänar. Dom har inte klippt någon förutom oskyldiga och folk som var deras kompisar. Som Poy, Ali skogås och Sulle från Husby.
Citera
2021-07-07, 16:39
  #261
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av horungen117
tveksam på det såg en Flg medlem lägga upp en bild på ninow på sin insta story och skrev rip

Vem la bild på han?
Citera
2021-07-07, 16:41
  #262
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Nuvarande eller fd FLG. Oklart då gänget verkar vara splittrad.
Ja verkar splittrat i minst fyra gäng innan mordet, och Tensta verkar ha cirka fyra, men dom verkar vara vänner.
Kontrollerar FLG vem som får åk in och ut i både Rinkeby och Tensta?
Citera
2021-07-07, 17:05
  #263
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hss777777
Vem la bild på han?
jyko jag tror han heter men insta storyn är borta pga det va över 24 timmar sedan
Citera
2021-07-07, 17:23
  #264
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av horungen117
jyko jag tror han heter men insta storyn är borta pga det va över 24 timmar sedan

Yahye lämnade flg samtidigt som niinow han var också uppe i Luleå ett tag sen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in