2021-07-07, 07:49
  #241
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Vad har vi på Kawala? Nuvarande eller fd FLG. Oklart då gänget verkar vara splittrad.

Läste att han kan stå på tur då han påstås vara goare.

Mordet på Ninow kan vara ren tillfällighet. Om det nu är så att han har beef med folk i sin ort så kan han ha blivit skjuten efter att någon har fått syn på honom bara sådär eller att det har varit bråk innan skjutningen. Något i den stilen.

Men har han någon backup och kommer det bli hämndaktioner?
Kawala piraten ghost hoodz micke alpo med flera är FLG stor namn. De som skulle backa ninow är väl typ yahe och ain klick men de är yngre killar och tvivlar starkt på om dom vågar köra mot de stora i FLG
Citera
2021-07-07, 08:40
  #242
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Är det så att FC Somaliska har mist en till av sina spelare?
Ytterligare en talang som vandrat vidare.
Kan inte ha så många kvar på avbytarbänken nu.

Har du varit uppe i Norrort och kollat läget? Tro mig, det kryllar av dem.
Citera
2021-07-07, 08:57
  #243
Medlem
McMakrills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Läste att han kan stå på tur då han påstås vara goare.
Är "goare" samma sak som golare? Har sett många skriver goa, goare, goat. Eller är det nått helt annat?
Citera
2021-07-07, 08:58
  #244
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Maslah och Isse gjorde rån tillsammans. De var helt klart barndomsvänner. De var ålderskillnad mellan dom men de var vänner allihop. Hörde till samma ”gäng” innan splittringen.

Makkan och Fayye/Franky var riktigt bra vänner bla

De hörde aldrig till samma gäng. Därför de ijorde baxet utan de yngre. Som sagt dp har inte skjutit sina egna. Säger inte att dom är snälla på något sätt. Alla dom här är djur. Men shottaz/flg har skjutit oskyldiga och sina egna grabbar. Poy var överdrivet äckligt.
__________________
Senast redigerad av Bigrob 2021-07-07 kl. 09:00.
Citera
2021-07-07, 09:05
  #245
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av McMakrill
Är "goare" samma sak som golare? Har sett många skriver goa, goare, goat. Eller är det nått helt annat?
En "goare" är nån som lockar/lurar fram det tänkta offret. I min värld är det samma SAK som att vara en golare. Men, men...nya tider
Citera
2021-07-07, 10:43
  #246
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av becko
Om Ninov varit hjärnan, så borde han väl varit ledare för FLG? Varför startade han en egen click?
Du menar att kaptenens vänner gjorde det?

Finns en hel tråd om det
(FB) Kriminell grupp från Stockholm kopplas till brutalt rån 20/11 -20 på Hertsön Luleå

Nej menar att ninow var mer sansad än vanliga hetsiga kriminella. Och det är Navy som är ledaren i FLG.
Citera
2021-07-07, 10:44
  #247
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hss777777
M1cke sitter väl inne för de bedrägerierna de torska för

Han var ute när poy sköts.
Citera
2021-07-07, 10:57
  #248
Medlem
Hela husby tagga till spanien efter mordet 😂
Citera
2021-07-07, 11:18
  #249
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigrob
De hörde aldrig till samma gäng. Därför de ijorde baxet utan de yngre. Som sagt dp har inte skjutit sina egna. Säger inte att dom är snälla på något sätt. Alla dom här är djur. Men shottaz/flg har skjutit oskyldiga och sina egna grabbar. Poy var överdrivet äckligt.

Nej med gäng menade jag att de alla var med i samma kompisgäng. Innan sommaren 2015 var allihopa kompisar. Den sommaren förändrades allting och alla fick välja sida.

Vad är oskyldig i den världen de lever i. Gatan är en smutsig värld och bästa vänner kan en timme senare vara fiender.

Shottaz/FLG har uppenbarligen varit mer ute på gatan i Rinkeby än vad DP har varit och därav är det inte konstigt att de blir fler konflikter där.

Vad tror du DP hade gjort tex med Sadka om de var ute? Han blev väl misshandlad och flydde sedan till USA? Självklart gjorde han rätt men i gatans värld gjorde han fel.

Makkan och Frayye sägs ha varit bästa vänner men ändå åkte Makkan över till ett annat land enbart för att avrätta samma kille som han sov över hos när han var yngre.

För övrigt var Maslah 16 år när han gjorde rån i Kista med Farre och Izzy och de var betydligt äldre. Han fick sedan inte vara med i ett annat rån pga han avskottade en pistol under rånet.
Citera
2021-07-07, 11:21
  #250
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G26
En "goare" är nån som lockar/lurar fram det tänkta offret. I min värld är det samma SAK som att vara en golare. Men, men...nya tider

Eller hur, klart det är samma! Båda är lika smutsiga men i dagens värld har det blivit något bra att vara en goare som säljer ut fiender. En goare kan ju också få bra betald.

Gatan var smutsig men blir bara smutsigare!
Citera
2021-07-07, 11:37
  #251
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Det är det jag menar. FLG rör sig i deras egen ort och är på så vis lättare targets. Deras motståndare har förmodligen väldigt många goare där.

På Willys? Bör man handla med kevlarväst?
Citera
2021-07-07, 11:58
  #252
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dinmamma001
Han var ute när poy sköts.

Jag vet bedrägerierna var ett tag efter poys mord
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in