2021-07-05, 16:58
Bannlyst
Säg att man tränar efter frukost! Ett tungt ryggpass. Efter det kommer man under timmarna som är kvar under dagen äta ca 2 gram protein per kilo. Alltså kroppen får i det efter träningen.

Ger detta ett annan resultat i längden, än om man

Äter precis samma mat som ovan och samma protein mängd och kcal men innan träning, för man har inte tid att träna förrän 21 på kvällen, och läggdags vid 23.30. Så det enda man får i sig efter träningen är en proteinshake på 30 gram protein.

Men under dagens lopp får man i sig samma protein, fett, kcal.
Citera
2021-07-05, 17:44
Medlem
Nosstocks avatar
Jag har tränat så förut, flera gånger under längre perioder. Och resultatet var nästan bättre då jag tränade på natten med proteinshake före jag la mig, än att jag tränade tidigt på dagen.
Citera
2021-07-05, 17:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nosstock
Jag har tränat så förut, flera gånger under längre perioder. Och resultatet var nästan bättre då jag tränade på natten med proteinshake före jag la mig, än att jag tränade tidigt på dagen.

Bra! Har även mer energi när jag tränar på kvällen, och sover bättre.
Citera
2021-07-05, 17:56
Medlem
Biggedys avatar
Det är ditt intag över ett helt dygn som räknas.
Citera
2021-07-05, 18:18
Medlem
448s avatar
Proteiner skall mestadels tas innanläggdags för när man sover då det fixar kroppen.

Dagtid kan du mer eller mindre köra på vad som helst som bränsle och har man begränsat med proteirik kost skall det tas innan vila så kroppen har det tillgängligt
Citera
2021-07-05, 18:42
Medlem
jpettersson1991s avatar
Får man i sig runt den siffran per dygn totalt sett så har det nog ingen nämnvärd påverkan på resultaten.
Citera
2021-07-05, 18:53
Medlem
448s avatar
Ja men har man begränsat skall det tas innan vila/söm
Citera
2021-07-07, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Ja men har man begränsat skall det tas innan vila/söm

Är det någon ny ”studie” som kommit.
Förr hette det ju att man skulle ta före och efter träning.
Citera
2021-07-07, 23:28
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maskindiskmdel
Är det någon ny ”studie” som kommit.
Förr hette det ju att man skulle ta före och efter träning.

Är samma men begränsat så efter annars kan man ju äta det hela tiden
Citera
2021-07-15, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koko2
Säg att man tränar efter frukost! Ett tungt ryggpass. Efter det kommer man under timmarna som är kvar under dagen äta ca 2 gram protein per kilo. Alltså kroppen får i det efter träningen.

Ger detta ett annan resultat i längden, än om man

Äter precis samma mat som ovan och samma protein mängd och kcal men innan träning, för man har inte tid att träna förrän 21 på kvällen, och läggdags vid 23.30. Så det enda man får i sig efter träningen är en proteinshake på 30 gram protein.

Men under dagens lopp får man i sig samma protein, fett, kcal.

Typ säkert inte så stor skillnad.
Generellt så om man inte vill tänka så är det Energi före träning, protein efter. För du vill inte att allt protein ska bli till energi utan det ska bygga muskler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in