2021-07-05, 15:21
Medlem
Intelligentdesigns avatar
På mitt gym har vi en hack squat maskin. Jag funderar på om den är överflödig om man redan kör benpress, kan tänka mig att den har ett visst värde när det gäller stabiliserande muskler och liknande men tveksamt om den lägger på mer muskelmassa på just framsida lår utöver benpressen.

Vad har ni för åsikter om denna maskin?
Citera
2021-07-05, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intelligentdesign
På mitt gym har vi en hack squat maskin. Jag funderar på om den är överflödig om man redan kör benpress, kan tänka mig att den har ett visst värde när det gäller stabiliserande muskler och liknande men tveksamt om den lägger på mer muskelmassa på just framsida lår utöver benpressen.

Vad har ni för åsikter om denna maskin?

Enligt mig överflödig men vi alla tycker olika
Citera
2021-07-05, 16:36
Medlem
goofers avatar
Visst kommer man djupare ner i hacken?
Tycker jag får mer träningsvärk i rumpan efter att kört hack istället för benpress.

Största fördelen med hacken är ju att du kan gå till total fail.

Hacken stannar i bottenlaget men i de flesta benpressar kommer vikten ner för långt och man riskerar att skada sig när man inte får upp vikten.

Kör tre set till fail i hacken och kom sen och säg att den är "onödig" hehe
Citera
2021-07-08, 15:05
Medlem
Jag tycker den fungerar toppen, men får alltid sjukt mycket extra träningsvärk av den. Vet ej varför..
Citera
2021-07-08, 19:27
Medlem
Intelligentdesigns avatar
Jag har beslutat att behålla den i mitt program att den är jobbig som fan är inget skäl att utesluta den snarare tvärtom!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in