2021-07-05, 11:11
Medlem
Hej kära flashbackare!

Har en del pengar från paypal som jag vill föra över till min bank utan att göra det direkt. Finns det något spelbolag eller finansinstitut där man kan göra insättningar med paypal och få ut samma pengar till ett bankkonto. Kombinerar gärna detta med en insättning via banken
Citera
2021-07-05, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storstan10
Hej kära flashbackare!

Har en del pengar från paypal som jag vill föra över till min bank utan att göra det direkt. Finns det något spelbolag eller finansinstitut där man kan göra insättningar med paypal och få ut samma pengar till ett bankkonto. Kombinerar gärna detta med en insättning via banken
Om det handlar om stora summor så kan banken vägra ta emot dem om du inte kan visa på varifrån de kommer. Skickar du dem via spelbolag så är risken stor att banken vill se kvitto på vinst etc.
Citera
2021-07-05, 12:31
Medlem
sebastian66s avatar
Men även att du kan betala från paypal till spelbolag löser det inte ditt dilemma.
Vinner du pengar kommer uttaget landa på ditt betala sätt dvs paypal.
Du kommer liksom inte undan ändå.
Varför krångla till det och inte köra uttaget via bank vad är problemet?
Citera
2021-07-05, 14:05
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Men även att du kan betala från paypal till spelbolag löser det inte ditt dilemma.
Du kommer liksom inte undan ändå.
Varför krångla till det och inte köra uttaget via bank vad är problemet?

Dessutom är risken stor att han blir blåst av spelbolaget om han mot förmodan gör en vinst.
Citera
2021-07-05, 14:14
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Man kunde tidigare göra en insättning med sitt kort t.ex 100kr efter den första insättningen så hamnar hela uttaget på kortet efter att man hade spelat men kanske inte funkar längre?
Citera
2021-07-05, 19:36
Medlem
Sätt in från PayPal till bet365 ta sedan ut dom därifrån till ditt vanliga konto
Citera
2021-07-05, 21:46
Medlem
vetingetellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardbeg81
Sätt in från PayPal till bet365 ta sedan ut dom därifrån till ditt vanliga konto

Sämsta rådet jag har läst på länge. Varför ge sådana råd utan kunskap?
För det första så kommer hans konto bli spärrat omgående om han sätter in pengar via paypal, utan att omsätta, och försöker ta ut till sin svenska bank. Misstänkt pengatvätt.
Bet365 är några av dom hårdaste gällande uttag och en av få kvar som inte har direktuttag utan granskning.

För det andra så betalar bet365 ut på samma sätt som man satt in, om man nu inte satt in med kreditkort och gått igenom verifieringen.
Till Paypal går det däremot att göra uttag så det är där uttaget kommer hamna, förutsatt att han satt in och omsatt pengarna och inte bara sätter in för att ta ut.

ON TOPIC:
Det säkraste är att köpa varor och betala via paypal. Alternativt köpa bitcoins.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in