2022-04-01, 17:53
Medlem
Hur bra är dessa har st
Citera
2022-05-27, 19:23
Medlem
Flexarn10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bojackhman
Det var bra svängt i 9-11 timmar iaf, på 1 lapp. Skön afterglow, jävligt trance.
Ser mig som nybörjare i detta fält.
Tog första ca12:00
Vid 2tiden händer inte så mycket tar en lapp till och
2bärs.
Sen kommer det och man blir rätt skön och skev.
Ingen riktig tripp för min del.
Surt sitter man här med nån öl kvar och undrar..
Citera
2022-05-27, 22:22
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flexarn10
Ser mig som nybörjare i detta fält.
Tog första ca12:00
Vid 2tiden händer inte så mycket tar en lapp till och
2bärs.
Sen kommer det och man blir rätt skön och skev.
Ingen riktig tripp för min del.
Surt sitter man här med nån öl kvar och undrar..

Psykedeliska handlar mycket om inställning.

Tror det är bättre att öva på att känna efter än att öka dosen tills man blir så "konstig" att det inte går att ignorera.

Psykedelia handlar mycket om det okända, det som man vanemässigt ignorerar för att kunna fatta praktiska och effektiva vardagsbeslut. Jag tror att människor som har svårt att känna effekten har starka mentala barriärer, på gott och ont. Det farliga då är ju att det blir som en mental störtflod när man väl lyckas spränga barriärerna med en jättehög dos.

Du skrev att du ser dig som nybörjare, så jag hoppas att mina kommentarer är okej.

Jag kan såklart ha helt fel också. Vissa kanske bara har färre/fler av vissa receptorer och behöver mer av psykedeliska bara därför. Det kan vara både och också, blandat på olika sätt, osv. Eller så är båda sakerna samma sak. Men detta är iaf vad jag tror.
Citera
2022-05-27, 23:00
Medlem
Flexarn10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Psykedeliska handlar mycket om inställning.

Tror det är bättre att öva på att känna efter än att öka dosen tills man blir så "konstig" att det inte går att ignorera.

Psykedelia handlar mycket om det okända, det som man vanemässigt ignorerar för att kunna fatta praktiska och effektiva vardagsbeslut. Jag tror att människor som har svårt att känna effekten har starka mentala barriärer, på gott och ont. Det farliga då är ju att det blir som en mental störtflod när man väl lyckas spränga barriärerna med en jättehög dos.

Du skrev att du ser dig som nybörjare, så jag hoppas att mina kommentarer är okej.

Jag kan såklart ha helt fel också. Vissa kanske bara har färre/fler av vissa receptorer och behöver mer av psykedeliska bara därför. Det kan vara både och också, blandat på olika sätt, osv. Eller så är båda sakerna samma sak. Men detta är iaf vad jag tror.
Tack för svar.
Jag har testat olika liknande ämnen tidigare.
Jag har även fått bra läxor från tidigare upplevelser.
Vi pratar om år osv mellan .
Jag söker någonting att hjälpa mig ur min depression
Men denna hjälpte inte mig tyvärr
Citera
2022-05-27, 23:01
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Tack för svar.
Jag har testat olika liknande ämnen tidigare.
Jag har även fått bra läxor från tidigare upplevelser.
Vi pratar om år osv mellan .
Jag söker någonting att hjälpa mig ur min depression
Men denna hjälpte inte mig tyvärr

Okej. Har du varit lika tolerant mot effekten tidigare gånger då?
Citera
2022-05-27, 23:29
Medlem
Flexarn10s avatar
Citat:
Okej. Har du varit lika tolerant mot effekten tidigare gånger då?
Det har varierat, dxm för 20 år sedan fick mig upp ur gropen, testade det en gång och även om min upplevelse var skrämmande så fick jag en ny syn.
Har testat olika disso, i efterhand men ej lsd
Varit lite rädd osv.
Denna omgång med typ 550. Jag mådde bra absolut
Men kom inte in djupt. Försökt med setting osv
Citera
2022-05-27, 23:32
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Det har varierat, dxm för 20 år sedan fick mig upp ur gropen, testade det en gång och även om min upplevelse var skrämmande så fick jag en ny syn.
Har testat olika disso, i efterhand men ej lsd
Varit lite rädd osv.
Denna omgång med typ 550. Jag mådde bra absolut
Men kom inte in djupt. Försökt med setting osv

Ok disso är en helt annan grej så det spelar roll för jämförelsen.

Har du testat psykedeliska innan och fått effekt av nornal dos så kan du ju typ utesluta att det är något med din genetiska design som gör att du inte känner så mycket. Att du provat disso innan säger ingenting.

Lycka till iaf Oavsett hur du gör.
Citera
2022-05-27, 23:42
Medlem
Flexarn10s avatar
Citat:
Ok disso är en helt annan grej så det spelar roll för jämförelsen.

Har du testat psykedeliska innan och fått effekt av nornal dos så kan du ju typ utesluta att det är något med din genetiska design som gör att du inte känner så mycket. Att du provat disso innan säger ingenting.

Lycka till iaf Oavsett hur du gör.
Kom gärna med tips jag är öppen för alla råd. Pm funkar
Citera
2022-09-16, 20:50
Medlem
Nu blir denna klassad som hälsofarlig vara i Tyskland, vi får se om det kommer något alternativ.
Bara att lägga till på listan av förbjudna prodrugs av LSD.

Kod:
1P
1B
1CP
LSZ
1V
Citera
2022-09-17, 14:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av anongoldfish
Nu blir denna klassad som hälsofarlig vara i Tyskland, vi får se om det kommer något alternativ.
Bara att lägga till på listan av förbjudna prodrugs av LSD.

Kod:
1P
1B
1CP
LSZ
1V

1cP-MiPLA, 1cP-AL-LAD? Inte prodroger till LSD, men lysergamider.
Citera
2022-09-24, 03:13
Medlem
EchoesOfSilences avatar
Jag har en lapp om 225 mikrogram liggande hemma nu, men jag äter Sertralin (SSRI) för tillfället.

Av den orsaken förmodar jag att jag gör bäst i att spara på min lapp till dess att behandlingen är avslutad? Jag har en känsla av att min medicin kommer att blockera denna substans helt och hållet.

Vad säger ni andra?
Citera
2022-09-24, 10:37
Medlem
tions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EchoesOfSilence
Jag har en lapp om 225 mikrogram liggande hemma nu, men jag äter Sertralin (SSRI) för tillfället.

Av den orsaken förmodar jag att jag gör bäst i att spara på min lapp till dess att behandlingen är avslutad? Jag har en känsla av att min medicin kommer att blockera denna substans helt och hållet.

Vad säger ni andra?

Vanligtvis är det MAOI och ssri man bör akta sig för men jag ser ingen anledning att chansa. Du gör bäst i att avsluta ssri och vänta några veckor efter sista dos innan du ger dig på’t.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in