2025-08-11, 01:14
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oggethedogg
Nu har det defenetivt lättat i Svealand

Det må ha lättat men en sak som definitivt inte har lättat är dom ojämna doseringarna i tabletterna!
Senast jag köpte Ksalol och som man inte ens behövde ett laboratorium för att konstatera att det var 1 mg i dom var när jag köpte dom lösa av en lokal langare sommaren 2024.
Nu senast gångerna när jag har köpt så har jag fått det i karta (och det är ju alltid trevligt att få sin medicin i karta. Det ser mer ingivande och trevligt ut också) men dom kan omöjligt att innehållit mer än 0,5 mg aktiv substans.

Jag har en teori om varför vissa Ksalol har hyfsat rätt dosering och andra är kraftiga underdoserade.
När dom fraktas hit (förmodligen i någon gömma i, under eller någonstans kring lastbilen) så kan dom vara placerade så att dom utsätts för värme under en längre tid.
Dom flesta läkemedel ska aldrig vara i utrymmen som är 25 grader eller varmare. Det kan ha varit 30-70 grader just där den batchen var placerad och det kan ha varit i många timmar eller dygn. Då är det inte konstigt att potensen försvinner.
En teori bara, jag har inga som helst belägg för det
Citera
2025-08-15, 10:29
Medlem
Hello,

Är det något som har en tom karta Kaslol som kan mäta den?

Skulle vilja veta storleken på kartan, typ 70mm x 45mm? Kan det stämma?
Kan varje liten fyrkant vara 15mm? sen lite plats sidan om?

Så kanske 80mm x 50mm?

Jag vet inte, men om någon har en så kanske ni kan mäta den och dela med er av informationen?

Tack på förhand.

/
Citera
2025-08-15, 12:09
Medlem
75mm x 30mm var de tydligen.
Citera
2025-08-26, 14:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparsulfatet
Ja, helt oproportionerliga priser men jag tror vi börjar skymta ljus i tunneln ändå, har hört av flera polare att dom fått tag i nån Rlam som ska vara generisk alpra från nåt land i söder (Singapore eller indien?) till förmånligt pris. Kan detta vara ksalols ersättare?

Hade varit kul med en bredare ikto marknad också, under en tid kunde man med enkelhet hitta galenika rivotril (åtminstone i Östergötland) men den tiden tillhör det förgångna nu.. jäkligt synd då klona har alla önskvärda egenskaper hos en benz men nu får man leta i år och dar efter den.

Minns när min lokala fick in ett begränsat parti karisoprodol runt decennieskiftet, det knaprades på rätt bra kan jag säga slår alla andra GABA-substanser man kan tillgå idag med hästlängder. Kan ju hoppas att nån rc shop tar in nån metakvalon-analog eller liknande för den gamla tidens sedativa är fan himmelriket utan att tumma på definitionen av detta. Man skulle t ex kunna titta närmare på Aflokvalon som närmast mirakulöst förblivit oklassad trots att den kommit till folkhälsomyndighetens kännedom. Kan väl vara en potentiell kandidat. Nej, nu önsketänker jag, vi får nog vara glada om vi ens har kvar bensedin eller nån skitig alpragenerika från Indien på marknaden om några år, tyvärr.. kan ju hoppas att serberna orkar hålla igång ett tag till dock, kosta vad det kosta vill för vi ska ha alpra
Jag ber dig att inte ta Rlam-1 eftersom dom innehåller Tramadol. Detta kan du lätt hitta på Wedinos.org.

Jag vet inte hur det är runt om i sverige med ksalol idag men i Malmö har jag fan hittat en kran som har direkt kontakter från Balkan. Det inte dock en kille som säljer utan flera och fyfan vad billigt plus mängden han säljer är MKTT. Allt från 3 kartor upp till 600+ kartor. Har testat dom och dom är alpra, smakar alpra och har den gamla kanten runt tabletten som Galenika alltid har.
Citera
2025-08-26, 22:23
Medlem
Kopparsulfatets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuniorJoker
Jag ber dig att inte ta Rlam-1 eftersom dom innehåller Tramadol. Detta kan du lätt hitta på Wedinos.org.

Jag vet inte hur det är runt om i sverige med ksalol idag men i Malmö har jag fan hittat en kran som har direkt kontakter från Balkan. Det inte dock en kille som säljer utan flera och fyfan vad billigt plus mängden han säljer är MKTT. Allt från 3 kartor upp till 600+ kartor. Har testat dom och dom är alpra, smakar alpra och har den gamla kanten runt tabletten som Galenika alltid har.
Fan att man bor i Mellansverige ni har en grymt väletablerad marknad där nere min kran har dock fått in rezolam och jag kan med ganska stor säkerhet säga att dessa presterar som apoteksalpra (inte haft mina händer på såna på flera år) tog 8st då jag trodde dom skulle vara som vanligta ksalol som innehåller typ 0,25 men vaknade upp och hade skrivit massa skumt till både kran och polare.

Fan vad kul om ksalol har återfått sin potens har inte fått ksalol som innehållit 1mg sen typ 2019/2020
Citera
2025-08-28, 22:23
Medlem
NyfikenMenErfarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Det må ha lättat men en sak som definitivt inte har lättat är dom ojämna doseringarna i tabletterna!
Senast jag köpte Ksalol och som man inte ens behövde ett laboratorium för att konstatera att det var 1 mg i dom var när jag köpte dom lösa av en lokal langare sommaren 2024.
Nu senast gångerna när jag har köpt så har jag fått det i karta (och det är ju alltid trevligt att få sin medicin i karta. Det ser mer ingivande och trevligt ut också) men dom kan omöjligt att innehållit mer än 0,5 mg aktiv substans.

Jag har en teori om varför vissa Ksalol har hyfsat rätt dosering och andra är kraftiga underdoserade.
När dom fraktas hit (förmodligen i någon gömma i, under eller någonstans kring lastbilen) så kan dom vara placerade så att dom utsätts för värme under en längre tid.
Dom flesta läkemedel ska aldrig vara i utrymmen som är 25 grader eller varmare. Det kan ha varit 30-70 grader just där den batchen var placerad och det kan ha varit i många timmar eller dygn. Då är det inte konstigt att potensen försvinner.
En teori bara, jag har inga som helst belägg för det

Absolut. Men den är i värmen någon timme bara. Jag tror kontraktet för tillverkning är sålt till några som ej tar uppgiften på samma ansvar. Dom har alltid smugglat in med lastbil osv.
Citera
2025-09-01, 23:07
Medlem
Bockstensmannens avatar
jag sitter med en karta här som är 45 mm x 108 mm

Citat:
Ursprungligen postat av DDMinc
Hello,

Är det något som har en tom karta Kaslol som kan mäta den?

Skulle vilja veta storleken på kartan, typ 70mm x 45mm? Kan det stämma?
Kan varje liten fyrkant vara 15mm? sen lite plats sidan om?

Så kanske 80mm x 50mm?

Jag vet inte, men om någon har en så kanske ni kan mäta den och dela med er av informationen?

Tack på förhand.

/
Citera
2025-09-15, 06:18
Medlem
Någon här som fått klonazepam i ksalol?
Citera
2025-09-16, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JuniorJoker

Benso är bra mycket värre än tramadol. Infact tramadol är ett relativt milt preparat i jämförelse.

Bensos är helt värdelösa som berusning, enda det ger är minnesluckor och sluddrigt tal/man tappar kontrollen då ens omdöme påverkas, inget euforiskt och om något tar det bort euforin av diverse preparat. Bensos är också kassa som medicin mot ångest då man får tolerans och reboundångest av det i längden, samt är beroendeframkallande fysiskt och psykiskt.
Citera
2025-09-18, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R0b0t
Benso är bra mycket värre än tramadol. Infact tramadol är ett relativt milt preparat i jämförelse.

Bensos är helt värdelösa som berusning, enda det ger är minnesluckor och sluddrigt tal/man tappar kontrollen då ens omdöme påverkas, inget euforiskt och om något tar det bort euforin av diverse preparat. Bensos är också kassa som medicin mot ångest då man får tolerans och reboundångest av det i längden, samt är beroendeframkallande fysiskt och psykiskt.
Oj så fel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in