Citat:
Ursprungligen postat av
oggethedogg
Nu har det defenetivt lättat i Svealand
Det må ha lättat men en sak som definitivt inte har lättat är dom ojämna doseringarna i tabletterna!
Senast jag köpte Ksalol och som man inte ens behövde ett laboratorium för att konstatera att det var 1 mg i dom var när jag köpte dom lösa av en lokal langare sommaren 2024.
Nu senast gångerna när jag har köpt så har jag fått det i karta (och det är ju alltid trevligt att få sin medicin i karta. Det ser mer ingivande och trevligt ut också) men dom kan omöjligt att innehållit mer än 0,5 mg aktiv substans.
Jag har en teori om varför vissa Ksalol har hyfsat rätt dosering och andra är kraftiga underdoserade.
När dom fraktas hit (förmodligen i någon gömma i, under eller någonstans kring lastbilen) så kan dom vara placerade så att dom utsätts för värme under en längre tid.
Dom flesta läkemedel ska aldrig vara i utrymmen som är 25 grader eller varmare. Det kan ha varit 30-70 grader just där den batchen var placerad och det kan ha varit i många timmar eller dygn. Då är det inte konstigt att potensen försvinner.
En teori bara, jag har inga som helst belägg för det