2021-07-04, 08:28
Medlem
Hej!

Funderar på att skaffa spabad. Är lite intresserad av att höra vad ni som äger spabad har att säga om detta.

Vilket märke ska man ha, har funderat på viskan spa donsö, litet nätt och inte massa extra. Dem är dyra men är kvalitén bättre än de många billigare?

Hur länge håller ett spabad?

Använder man det eller är det en "nyheternas behagprodukt"?

Är det besvärligt att hålla rent?

Något annat att tänka på?

Med vänliga hälsningar Facemash
Citera
2021-07-04, 08:42
Medlem
Deckard-Cains avatar
Det är livskvalitet!
Lätt att rengöra, du lär dig utan behöva tänk förmycket.

Kbk, du kommer inte ångra dig
Citera
2021-07-04, 08:45
Medlem
carlpetersen73s avatar
Köp ett beggat uppblåsbart spa och kolla om det är din grej. Du hittar ett ok för 3-4000 och får igen pengarna när du säljer. Sedan kan du eventuellt göra den större investeringen.
Citera
2021-07-04, 08:46
Medlem
Är inne på 7:e året med mitt billiga spabad från Trademax, läste på nätet där en massa förståsigpåare varnade för billiga bad innan jag köpte, naturligtvis skulle man köpa ett för 100 tusen + för att få kvalite och att det skall lira i vårt karja klimat här i Sverige. Jag gav ca 55 tusen för mitt, har inte haft några bekymmer alls med det, har 38-40 grader i det året om, räknat ut en ca snitt förbrukning på 300kr/mån, den har allt jag behöver, 80 jets 2 jet motorer, blower, aroma theraphy, ledbekysning med massvis av olika förgval, inbyggd blåtand med 2 högtalare.
Nu börjar locket ge sig, men det tycker jag nog man kan ta som normalslitage.
Badet är isolerat med skum och håller värmen bättre än förväntat, badar man när det är 10-15 minus ute och kör med jetsen så tappar den ca 5 grader i timmen, men det tror jag de flesta gör.
Jag resonerade som så att jag testar ett billigt först, om man skulle komma och använda det osv och jag ångrar inte en sekund att jag köpte ett billigt, om mitt skulle gå sönder och jag skulle köpa ett nytt skulle jag definitivt handla ett billigt igen, tex från trademax.

Edit. Elektroniken är Balboa på mitt billiga samma som det är på de flesta, finns alla reservdelar att köpa om något skulle haverera.

Använder mitt relativt mycket, sommartid badar barn barnbarn i det att ett par tre gånger i veckan minst utöver mig och frugan, på vintern badar jag och frugan i snitt en gång i veckan.
Senast redigerad av Onebiker 2021-07-04 kl. 08:55.
Citera
2021-07-04, 08:58
Medlem
Ny.Deodorants avatar
Det finns billigt och så finns det Biltema. ✌🏽

Jag stod och bilspekulant sparkade nertill på deras Spa med fjärrkontroll och värmare på sidan de vill ha 3995 kr för.

Om det är drägligt har det ”betalat” igen sig efter tre besök där istället för Lamp hotels spa.

http://www.thelamphotel.se/sv/spa

Någon som äger denna ljusbeige kinaprodukt ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in