• 1
  • 2
2021-07-09, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nykines
Jag har cirka tusen spänn i 30 och 43 vardera. Nu kommer jag att köra resterande 4000 på 39an som har en hävstång på 5x. Detta är helt riskfritt eftersom Alibaba aldrig kan gå under 200 så det är liksom bara att sitta tillbaka och inkassera 20000 kr.

Det här åldrades fan inte bra. Det tog fyra dagar.
Citera
2021-07-09, 21:14
Medlem
KalleAnkares avatar
Citat:
Har hittat lite fickpengar, typ 6000kr, som jag vill femdubbla riskfritt innan årets slut. Det bästa och lättaste sättet är att köpa Alibaba mini futures. Nu ska jag visa hur man gör.
4500RMB i toastolen. Cyka blyat.
Citera
2021-07-10, 03:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalleAnkare
4500RMB i toastolen. Cyka blyat.

köpläge kallas det. buy the dip mother fucker.
Citera
2021-07-26, 17:59
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
köpläge kallas det. buy the dip mother fucker.
Hur går det för Ali B?
Som jag påtalat tidigare så är det inget fel på kinesiska aktier, men det finns en stor politisk risk.

Citat:
Börsen i Hongkong rasade med över 4 procent på måndagen efter att myndigheterna i Peking genomfört nya tillslag mot landets teknikbolag. Börsens index för teknikbolag, som domineras av fastlandskinesiska innovationsfirmor, backade med 6,4 procent.

Om våra annonser
”Jag tror att åtgärderna mot nätbolagen blir ännu värre framöver. De ökade tillslagen skrämmer alla nu. Situationen är riktigt illa”, säger en analytiker vid ett kapitalförvaltningskontor i Hongkong, till Di.

Regeringen i Peking har under de senaste månaderna tagit hårdare grepp kring landets stora internet- och teknikjättar, vilket har intensifierats allvarligt under de senaste dagarna.
https://www.di.se/nyheter/hongkongbo...-riktigt-illa/

Edit: Ali Baba i skrivande stund i USD 192.1, så din rekommendation "stop loss" på USD 191.6 ligger farligt nära att knockas.
Senast redigerad av Enterprise 2021-07-26 kl. 18:02.
Citera
2021-07-26, 18:46
Medlem
KalleAnkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Hur går det för Ali B?
Som jag påtalat tidigare så är det inget fel på kinesiska aktier, men det finns en stor politisk risk.

Edit: Ali Baba i skrivande stund i USD 192.1, så din rekommendation "stop loss" på USD 191.6 ligger farligt nära att knockas.
Aaaaand its gone. Vem kunde ana att CCP skulle börja ta över aktiebolag och kidnappa miljardärer? GUH
Citera
2021-07-26, 18:53
Medlem
backwardations avatar
Nu blev AVA 39 knockat. Dock finns det ju några instrument kvar med potential...

Nu var det tur i oturen att detta var mindre summor. Jag får vibbar till någon snubbe här förra året som köpte Xact Bear för 5 (?) miljoner. Det kan inte varit kul.
Citera
2021-07-27, 00:00
Medlem
Citat:
Hur går det för Ali B?

för de barn som blev skrämda kan jag trösta med att berätta att jag aldrig köpte 39an utan bara 43an. en helt riskfri investering med andra ord.

säljer BTC idag och går in i AVA 34.
Citera
2021-07-27, 10:20
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
för de barn som blev skrämda kan jag trösta med att berätta att jag aldrig köpte 39an utan bara 43an. en helt riskfri investering med andra ord.

Just nu är Ali B 177 USD, alltså knockades även AVA 43?
Men min poäng var inte att gotta mig i din olycka, utan att peka på den politiska risken i Kina. Ingen kommentar från dig, snarare överlägset språk. Hur är det med självkänslan?

Det finns inga riskfria investeringar, så sluta upprepa denna lögn, tack.

Edit: Jag köpte en bevakningsposition i AVA34 på 10K för cirka 51 SEK/styck. Vi får se om du långsiktigt har rätt.
Senast redigerad av Enterprise 2021-07-27 kl. 10:34.
Citera
2021-07-27, 11:17
Medlem
TheRiddle-s avatar
Citat:

Har du någon blogg man kan följa, så att man göra tvärtom som dig?
Citera
2021-07-28, 00:20
Medlem
Citat:
Just nu är Ali B 177 USD, alltså knockades även AVA 43?
Men min poäng var inte att gotta mig i din olycka, utan att peka på den politiska risken i Kina. Ingen kommentar från dig, snarare överlägset språk. Hur är det med självkänslan?

Det finns inga riskfria investeringar, så sluta upprepa denna lögn, tack.

Edit: Jag köpte en bevakningsposition i AVA34 på 10K för cirka 51 SEK/styck. Vi får se om du långsiktigt har rätt.

Lugn, jag sålde av och gick in i AVA 27 innan 43an knockades.
Citera
2021-07-28, 07:26
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Good for you, men framöver tänk på att inte saluföra riskabla (hävstångs-)investeringar som riskfria.
Jag köpte som sagt en liten (10K) observationspost i AVA 34 som hittills är lite nedåt (48 SEK jämfört med 51 SEK).
Citera
2021-09-27, 14:08
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Uppdatering: Nu ligger Ali Baba på styvt 140$, alltså cirka 60$ lägre än den nivå som du trodde var omöjligt att gå under.
Jag sålde förresten min observationspost med viss förlust, vilket dock var tur eftersom den numera hade varit knockad och värdelös. Antar att dina investeringar i deras mini futures numera också är värdelösa, Nykines.

Vad hände egentligen? Den politiska risken som jag varnade för tidigare realiserades och Kinas kommunistledning visade sig vara just kommunister. Man kan aldrig lita på kommunister- Lär dig det, Nykines.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in