Citat:
Ursprungligen postat av
MissAjDiHiDi
Jag tycker du har gjort helt rätt!
Vad är det för familj du har som går på så med såna kommentarer när du kämpar mot depression å ångest. Dom borde lyfta upp å stötta även fast dom har intagit rus drycker.
Ta hand om dej å kämpa på! 🙂
Citat:
Ursprungligen postat av
beaver_se
Du skall prioritera din egen hälsa först, det är ditt liv det gäller. I vissa lägen i livet så får man en övermäktig belastning, då kan man inte vara andra till lags, så pausa det negativa som inte stärker dig och berätta för dem att du behöver egentid.
Så ta hand om dig själv, hur du grejar depressionen är upp till dig att välja, men sätt dig själv i första rummet och om de runt dig inte accepterar det, ja blocka dem då för du behöver inte negativitet och mer belastning nu...
Kan detta hjälpa dig att må lite bättre så glädjer det mig.
Lycka till
~Bäver
Tack! Det hjälper, man blir dimmad när man mår dåligt och mycket pågår.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sorgensvart
Jag tycker att du har gjort rätt. Du behöver fokusera din energi på dig själv just nu. Du behöver knappast någon som trycker till dig på olika sätt. Det gör bara din depressivitet ännu sämre. Du har varit tydlig med hur du känner och dina föräldrar måste respektera det.
När du mår bättre igen, kan kontakten med dina föräldrar återupptas.
Citat:
Ursprungligen postat av
lakunamatata
du har ett par jävliga idiotföräldrar. jag lider verkligen med dig.
spendera inte din dyrbara tid med äckliga alkoholister. hellre ensam isåfall.
Äckliga är dom inte.. Båda har jobb och är fullt funktionabla under dagarna och nyktra. Men sen när klockan slår 18 åker vinet fram. Pappa är värst ute, han hinkar i sig och jag tycker det blir mer och mer. Försökt sagt till mina systrar men dom blir bara sura eller arga på mig trots att dom sett det själva när vi var mindre.. Jag har minnen av mina föräldrar som knappt kommer upp för trappen, och är fulla ofta från barndomen men sen blir jag osäker, och vet helt plötsligt inte om jag kommer ihåg rätt eller fel.
Det är mycket som jag inte vet, mycket som ligger kvar från barndomen som jag nog har förträngt..