2021-07-03, 16:38
Medlem
fattar inte hur man gör på 1177 för att spärra journalen?? är det någon som vet hur man ska klicka för att göra det? måste man ringa nån?

nån som vet?
Citera
2021-07-03, 16:43
Medlem
Knucklehugss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av galenpann4n
fattar inte hur man gör på 1177 för att spärra journalen?? är det någon som vet hur man ska klicka för att göra det? måste man ringa nån?

nån som vet?

Din vårdcentral?
Citera
2021-07-03, 16:43
Medlem
karlskrona1234s avatar
Du kan anmäla en spärrbegäran av din patientjournal via 1177 Vårdguidens e-tjänster. Du finner Spärra journaluppgifter under Övriga tjänster. Det är viktigt att du är tydlig i din beskrivning vilka vårdenheter du vill spärra.

En blankett för att begära spärr skickas hem till din folkbokföringsadress. Ifylld blankett lämnas sedan personligen till närmaste vårdcentral eller sjukhus. Här kontrollerar man din identitet. Därefter skickar du tillbaka blanketten till angiven adress på blanketten. För privata vårdgivare gäller andra rutiner för spärr, kontakta berörd vårdenhet för mer information.

Det går inte att begära spärr via e-post, telefon eller brev.
Citera
2021-07-03, 18:09
Medlem
Detta lät intressant, vad innebär en spärr av journalen? Ingen får kolla den? Kan man be att få den raderad enligt gdpr?
Citera
2021-07-03, 21:33
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Transneger
Detta lät intressant, vad innebär en spärr av journalen? Ingen får kolla den? Kan man be att få den raderad enligt gdpr?

Finns info på 1177.se
Citera
2021-07-04, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Finns info på 1177.se

Vad duktig du är!
Citera
2021-07-04, 06:41
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Vad duktig du är!

Vad fan har du attityd för?!

Du frågar efter information och jag svarar dig vart du kan hitta just det.

Vad hade du förväntat dig? Att jag skulle skriva ut en uppsats eller?
Vill du ha reda på vad som gäller vid spärr av journal ÄR 1177.se den bästa sidan att läsa på.

Idiot.
Citera
2021-07-04, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Vad fan har du attityd för?!

Du frågar efter information och jag svarar dig vart du kan hitta just det.

Vad hade du förväntat dig? Att jag skulle skriva ut en uppsats eller?
Vill du ha reda på vad som gäller vid spärr av journal ÄR 1177.se den bästa sidan att läsa på.

Idiot.

Är inte intresserad av din webbsida
Citera
2021-07-04, 11:43
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Är inte intresserad av din webbsida

Det är inte ”min” webbsida, utan det är förmodligen den sidan med bäst information gällande det du efterfrågar.

Men jag fattar såklart att du inte är intresserad av något som innebär minsta ansträngning från din sida, utan du vill självklart ha en förklaring utskriven här så att du slipper det jobbiga med att behöva söka informationen du efterfrågar själv.

Att man inte ens har den kunskapen om att en medicinsk journal går att spärra gör att jag misstänker att du förmodligen är utvecklingsstörd på nåt vis.
Personalen på ditt boende kan säkert hjälpa dig knappa in ”Google” i sökrutan om du ber dom.

Ha en fortsatt fin dag 👋🏼
Citera
2021-07-04, 12:49
Bannlyst
Det går inte att spärra din journal, såvida du inte har kontakter inifrån.

Det är däremot viktigt för dina doktorer att ha lite koll på din tidigare sjukdomshistorik.

- - -
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in