2021-07-06, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cuchullain
Jag tycker bägge är habila komiker, och politiskt är ju Betnér nån märklig form av socialliberal medan Andersson är mer alt-höger så det är klart det skär sig där. Sen kan ju Andersson gärna brinna i helvetet för att han är en vidrig människa som misshandlade sin flickvän psykiskt, men det har ju inget med det här att göra.

Osmaklig anklagelse.

Varför nämnde du det om det inte var relevant?
Citera
2021-07-06, 19:17
Medlem
Betnér är talanglös, har tvivelaktigt umgänge, gjort en karriär på att vara PK-isternas lilla narr och han myntade den oslagbara lögnaktiga slogan "Sverige har aldrig varit tryggare". I klass med Bagdad-Bob.

Blir han nu offer för cancel culture, nej han har fått möta verkligheten.

Han är inte rolig, har aldrig varit rolig och ytterst få vill betala för att se honom. Det försöker han få till att han är utsatt av cancel culture.
Citera
2021-07-06, 19:20
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Betnér är ju kränkt konstant. Hans karriär senaste tio åren har byggt på kränkthet. Därför han enbart skämtar om SD, nazister och högern.

Fredrik är långt mycket roligare än trasdockan Betnér, som dessutom har fel. Cancel culture skapades av vänstern och först när högern började svara med samma mått vaknade tönten Bettan.
Citera
2021-07-06, 20:32
Medlem
Raglefants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrMurdoch
Fredrik Andersson är vanlig och skämtar utan en politisk agenda.
Han törs också skämta om PK-ismen. Bara för att han törs prata om att kejsaren är naken är han ingen alt-right boy.

Var någonstans Fredrik Andersson befinner sig på skalan mellan milt PK-kritisk liberal och NMR-aktivist är omöjligt att säga eftersom det enda han kan framställa sig som utan att totalt förstöra sin karriär är det förstnämnda, alltså en liberal eller opolitisk person som tycker att PK-ismen gått lite för långt. Skulle han öppet säga sig vara så mycket som SD:are så kan han säga hejdå till de fina scenerna, ty så fungerar Kultursverige.

Ska jag gissa så är han helt enkelt sverigedemokrat. Men det är som sagt en ren gissning, därför att PK.
Citera
2021-07-06, 21:41
Medlem
Betnér har aldrig någonsin varit rolig. Att han fyllde salonger berodde på att han genom hot om nazistanklagelser lyckades få alla arbetsgivare att tvinga dit sin personal. En dålig människa rakt igenom.
Citera
2021-07-06, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raglefant
Var någonstans Fredrik Andersson befinner sig på skalan mellan milt PK-kritisk liberal och NMR-aktivist är omöjligt att säga eftersom det enda han kan framställa sig som utan att totalt förstöra sin karriär är det förstnämnda, alltså en liberal eller opolitisk person som tycker att PK-ismen gått lite för långt. Skulle han öppet säga sig vara så mycket som SD:are så kan han säga hejdå till de fina scenerna, ty så fungerar Kultursverige.

Ska jag gissa så är han helt enkelt sverigedemokrat. Men det är som sagt en ren gissning, därför att PK.

Man behöver inte vara SD:are för att vara kritisk till kulturmarxism, sjuka vänsterideal, oansvarig migrationspolitik, PK-ism, trång åsiktskorridor och utfrysning av meningsmotståndare.

Jag är inte SD:are.

Men jag sympatiserar med en del av deras tankegods och främst är jag kritisk till att de isolerats och anklagats för nazism.
Men många känner sig tvingade till att rösta SD för att de andra partierna vägrat se hur verkligheten kring migrationen, kriminalitet och laglöshet brett ut sig i dessa gangstergetton.
SD har lösningarna kring lag och ordning och integrationsproblematiken.

Sett ur ett europeiskt perspektiv är SD ett mittenparti med lutning åt vänster. SD är inget extremistparti som de ständigt och jämt anklagas för att vara. Sakta men säkert äter SD upp SAP och tar arbetarväljarna.

Så on-topic är Fredrik Andersson ingen SD:are utan en vanlig svensk som törs tänka själv. Som inte låter sig matas med ett färdigt "så här tycker jag för att eliten tycker att jag ska tänka så".
Senast redigerad av DrMurdoch 2021-07-06 kl. 22:54.
Citera
2021-07-06, 22:57
Medlem
YP4XQs avatar
Det är ju Betnér som är kränkt likaväl i så fall, men försöker precis som alla andra PK-idioter med nervärdering, negativ epitetet och negligering, istället för att bevisa sig bättre.
Citera
2021-07-07, 09:42
Medlem
Raglefants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrMurdoch
Man behöver inte vara SD:are för att vara kritisk till kulturmarxism, sjuka vänsterideal, oansvarig migrationspolitik, PK-ism, trång åsiktskorridor och utfrysning av meningsmotståndare.

Jag är inte SD:are.

Men jag sympatiserar med en del av deras tankegods och främst är jag kritisk till att de isolerats och anklagats för nazism.
Men många känner sig tvingade till att rösta SD för att de andra partierna vägrat se hur verkligheten kring migrationen, kriminalitet och laglöshet brett ut sig i dessa gangstergetton.
SD har lösningarna kring lag och ordning och integrationsproblematiken.

Sett ur ett europeiskt perspektiv är SD ett mittenparti med lutning åt vänster. SD är inget extremistparti som de ständigt och jämt anklagas för att vara. Sakta men säkert äter SD upp SAP och tar arbetarväljarna.

Så on-topic är Fredrik Andersson ingen SD:are utan en vanlig svensk som törs tänka själv. Som inte låter sig matas med ett färdigt "så här tycker jag för att eliten tycker att jag ska tänka så".

Japp, allt det där stämmer. Men också att vi inte kan veta vad han egentligen tycker därför att PK-förtrycket är så pass starkt, särskilt inom kultursfären. Om Fredrik Andersson exempelvis tycker att återvandring eller bevarandet av vårt folks biologiska framtid är bra idéer, är det inget han kan säga högt och fortfarande ha karriären kvar. Vilket förstås är tragiskt.
Citera
2021-08-11, 16:27
Medlem
st33rs avatar
Är Betnér verkligen så icke-pk och ”politisk” nuförtiden ?

Hör honom i podcasten med Henrik Mattisson och där sitter de mest och gnäller över cancel Culture och att man inte får skämta om varsomhelst längre osv

Tycker han verkar rätt grabbig och svensson
Citera
2021-08-11, 16:47
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st33r

Hör honom i podcasten med Henrik Mattisson och där sitter de mest och gnäller över cancel Culture och att man inte får skämta om varsomhelst längre osv

Betnér är PK som han alltid har varit. Och lika jävla tråkig och tröttsam att lyssna på.
Citera
2021-08-11, 16:48
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st33r

Han har ju skapat cancel culture. Han är sinnebilden för woke. Tänker man på en NPC så ser man Betnér i sitt inre. Hans berömda video "Sverige har aldrig varit tryggare" kommer leva för evigt i internet-rymden.
Citera
2021-08-12, 10:14
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Hans berömda video "Sverige har aldrig varit tryggare" kommer leva för evigt i internet-rymden.

Ja, som han hade med våldtäktsmannen Soran. Lustigt att samtidigt hände terrorattacken på Drottninggatan. Då skulle de två dagen efter samtala med publiken. Undra vad de hade att säga? Löjligt. Samma med Schyffert som också hade sin "Var inte rädda" samtidigt. Han var jätterädd 7 april 2017.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in