2021-07-03, 23:27
Medlem
Betnér är lika patetisk som vanligt. Bra av Andersson att ryta ifrån!
Citera
2021-07-03, 23:47
Medlem
Betnér har inte mycket annat kvar än att skrika och störa, en mobbare som börjar inse att alla lämnar honom...
Citera
2021-07-03, 23:59
Medlem
Kommer inte Betnér från frikyrkosfären? Bytt en religion mot en annan och mässar för pöbeln.. fräscht.
Citera
2021-07-04, 00:09
Medlem
epp1es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Problemet är inte att människor känner sig kränkta - det gör vi alla. Problemet är när människor _hänvisar_ till sin upplevelse av kränkthet som ett självklart och ofta enda bevis i en argumentation för att motparten har moraliskt fel. Och istället för att försöka övertyga motparten förväntar man sig underkastelse, ofta genom att söka press från omgivningen.
Mycket bra sagt av Fredrik Andersson angående vänsterns attityd, d.v.s. deras tendens att hänvisa till personlig upplevelse av kränkthet (något som aldrig kan bevisas, egentligen, då det är subjektivt), utan minsta insikt i hur sociopatiskt detta är. Att detta sedan är ett retoriskt trick märks när inga vidare argument eller bevis erbjuds i en diskussion, utan istället är det förväntat att nyttiga idioter aktiveras. Och ja, vi ser i vänstern att dessa personlighetstyper existerar i samhället och behöver inte ytterligare bevis eller argument för att aktiveras.

Betnér har fel i.o.m att om det vore så att högern egentligen var den mera cancellerande och lättkränkta sidan, så hade högern helt enkelt svarat med "Jag blir kränkt av din kränkthet", vilket är ett öppet mål som högern missat sedan flera år (om inte decennier). Orsaken till att högern inte svarar så, misstänker jag är p.g.a. att "högerpatrasket" generellt har lite mera självrespekt, vuxet tänk och livsvilja, och att förudmjuka sig själv med barnsliga argument som "Jag är kränkt" är liksom inte på tapeten när man skall agera exempel för nästa generation. Föga förvånande är Bentnérs replik (hör och häpna) mer lager av icke-bevisbara subjektiva upplevelser, som exempelvis att "det är ju uppenbart" att högern bedriver kränkhetsbeteende. Det är uppenbart för Betnér och återigen krävs inga bevis eller argument, precis som innan med kränktheten.

Vänster, däremot, skiter fullständigt i nästa generation - de skär rent av kuken och kulorna av nästa generation med glädje. Således kan de bete sig lite hursomhelst och högern kommer aldrig kunna matcha dem. Så nej, Betnér har fel, så länge högern existerar i nuvarande form kommer de aldrig sjunka så lågt som vänstern.
Citera
2021-07-04, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Oj oj oj! Ståuppkrig i skyttegravarna. Pow pow pow!

Komikern Fredrik Andersson ger sig på Betnér på Facebook efter att Betnér kört en ståupp om kränkta högerpojkar.

Fredrik:
"Här tycker jag Magnus blandar ihop korten.

Jag har tittat på klippet han pratar om, och visst är det många kommentarer, och vissa av dem arga.
Men att påstå att arga meningsmotståndare per definition är "kränkta" är en härskarteknik avsedd att provocera.

Problemet är inte att människor känner sig kränkta - det gör vi alla. Problemet är när människor _hänvisar_ till sin upplevelse av kränkthet som ett självklart och ofta enda bevis i en argumentation för att motparten har moraliskt fel. Och istället för att försöka övertyga motparten förväntar man sig underkastelse, ofta genom att söka press från omgivningen.

Och den tekniken använder inte "högern" i samma utsträckning som "vänstern".

Fast det är väl inte direkt något vänstern har patent på att sätta sig över en person och tillskriva den olika motiv och bakomliggande känslor för sitt agerande.

Ta bara en sån enkel sak som högerns ständigt återkommande beskrivning av vänster-människor som "godhetsknarkare". Där raderar man ut och tillintetgör mängder med genuint snälla och bra människor som inte har några som helst andra motiv med sin "godhet" än att på riktigt drivas av att vara just goda och så hyggliga som möjligt.

När det gäller Betnér har han satt sig lite i skiten själv. Är man så skicklig på att vända och vrida på orden som han är och går all in på sina ämnen och är en jävla retsticka får man nog hacka i sig att en mindre begåvad svans av höger-folk angriper honom på alla tänkbara sätt.

Kan tänka mig att han och Schyffert upplever själva att dom står mer på dom svagas sida och därför ska behandlas därefter. Men så som jag ser det är det snarare höger-mobben som är den "svagaste" gruppen i samhället i dag. Jag tror Schyffert och Betnér missar lite att den som inte får komma till tals på ett vettigt sätt, inte blir bekräftad och sedda lätt tenderar att bete sig som ett gapigt och skrikit barn.
Senast redigerad av rotebro-conny 2021-07-04 kl. 01:06.
Citera
2021-07-04, 00:57
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Fast det är väl inte direkt något vänstern har patent på att sätta sig över en person och tillskriva den olika motiv och bakomliggande känslor för sitt agerande.

Ta bara en sån enkel sak som högerns ständigt återkommande beskrivning av vänster-människor som "godhetsknarkare". Där raderar man ut och tillintetgör mängder med genuint snälla och bra människor som inte har några som helst andra motiv med sin "godhet" än att på riktigt drivas av att vara just goda och så hyggliga som möjligt.

När det gäller Betnér har han satt sig lite i skiten själv. Är man så skicklig på att vända och vrida på orden som han är och går all in på sina ämnen och är en jävla retsticka får man nog hacka i sig att en mindre begåvad svans av höger-folk angriper honom på alla tänkbara sätt.

Kan tänka mig att han och Schyffert upplever själva att dom står mer på dom svagas sida och därför ska behandlas därefter. Men så som jag ser det är det snarare höger-mobben som är den "svagaste" gruppen i samhället i dag. Jag tror Schyffert och Betnér missar lite att den som inte får komma till tals på ett vettigt sätt, inte blir bekräftad och sedd lätt tenderar att bete sig som ett gapigt och skrikit barn.

Nåt sånt.
Citera
2021-07-04, 01:54
Medlem
Krakatoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fillesnor
Fredrik Andersson är kul och har intelligent och begåvad humor, till skillnad mot Betnér.

https://www.youtube.com/watch?v=b591jpTNdPk

https://www.youtube.com/watch?v=4aBieFYcDME

Haha, absolut, man garvar ju åt den rasistiska idiotin och steretoypen att en del bönder tycker att alla kineser ser likadana ut Det är kul när han driver med rasism, och även pedofili:

https://www.youtube.com/watch?v=8wpsN90cnKY
Citera
2021-07-04, 03:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fillesnor
Fredrik Andersson är kul och har intelligent och begåvad humor, till skillnad mot Betnér.

https://www.youtube.com/watch?v=b591jpTNdPk

https://www.youtube.com/watch?v=4aBieFYcDME
Kinesisk flickvän är ett guldskämt. Betnér har inga av den kalibern.
Citera
2021-07-04, 06:15
Medlem
GonerStoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av n0entry
håller med, Betnér var rolig de första åren.

Betnér, George Carlin och shyffert skulle jag inte kalla komiker
eller stand up artist. endast pinsamma och cringe.

lite som robert aschberg som borde slutat för länge sedan.
sist han var bra var baren vad jag kommer ihåg.

Ja Carlin är ju så jävla "cringe"
Klumpa in honom med dom två är cringe på riktigt
Citera
2021-07-04, 06:28
Medlem
Kill-9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny

Du missar poängen.
Det ingår också att man helt missar konsekvensanalysen av sitt agerande och därför agerar på ett sätt som totalt sett ÖKAR lidandet. T.ex. för de som drabbas av invandringens konsekvenser.
Förstår man inte detta är man inte god, även om man kanske känner sig god i stunden.

Alternativt förstår man detta, men agerar ändå på samma sätt.
Men då är man bara en ond människa.
Citera
2021-07-04, 06:36
Medlem
bezmenovs avatar
Det är ju bara när sånt man gillar, typ sitt eget babbel, blir ”nedstängt” som det är ett problem med cancel culture ja..
Citera
2021-07-04, 07:53
Medlem
Betnér är en feg fitta.

Jag vet att du läser här.

Han sa att Joakim Lamotte förtjänade en dansk skalle varpå Lamotte sa att de kunde gå en boxningsmatch och pengarna till välgörenhet.

Betnér har aldrig nämnt Lamotte sedan dess.

https://m.facebook.com/joakim.lamott...pe=3&source=43

PK-fitta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in